Inlägg #1: Postat: 2006-02-09 20:25:00
|
Unto S |
”Kære muslimske medborgere i Danmark og i resten af verden. Jeg ønsker at vise, at der er et andet Danmark: Et Danmark, som vil leve i fred med den muslimske verden. Et Danmark, som ønsker respekt og tolerance mellem religioner og befolkningsgrupper. Jeg har som dansker ikke noget ansvar for, hvad en enkelt privat dansk avis bringer. Men jeg tager skarpt afstand fra Jyllands- Postens krænkelser af muslimer verden over, og jeg forstår ønsket om en undskyldning fra avisen.
|
|
Inlägg #2: Postat: 2006-02-09 20:26:00
|
Unto S |
Vi har alle et ansvar for at behandle hinanden med både værdighed og respekt for vores
forskellige holdninger og religioner. Avisen Jyllands-Posten svigtede med tegningerne af Muhammed dens ansvar for at forvalte ytringsfriheden hensynsfuldt. Jeg fordømmer alle former for diskrimination,fordomme og racisme, uanset om disse rettes mod muslimer, jøder, kristne eller andre grupper i samfundet.
|
|
Inlägg #3: Postat: 2006-02-09 20:27:00
|
Unto S |
Jeg tager derfor også afstand fra den fordomsfulde og fjendtlige retorik, der i de seneste år
har præget nogle danske politiske partier og medier. Jeg opfordrer til, at alle parter lader deres ytringer og protester komme respektfuldt og fredeligt til udtryk. Angreb på og trusler mod mennesker og værdier gør kun situationen værre for os alle sammen.
|
|
Inlägg #4: Postat: 2006-02-09 20:28:00
|
Unto S |
Jeg ønsker en verden, hvor religioner, folkeslag og politiske og kulturelle opfattelser
kan eksistere side om side i dialog, tolerance og gensidig respekt. Jeg ønsker at vise, at der er et andet Danmark, der opfatter sig selv som en del af en sådan mangfoldig verden og menneskehed. Med håb om større mellemfolkelig tolerance og respekt.”
|
|
Inlägg #5: Postat: 2006-02-09 20:37:00
|
Unto S |
Just nu har 4728 danskar skrivit under brevet – www.anotherdenmark.org - de är hög fart på skrivandet. Under tiden när jag har skrivit den här raden har antalet blivit 4754. Heja Danmark!
|
|
Inlägg #6: Postat: 2006-02-09 20:51:00
|
Unto S |
En av undertecknarna skriver: "Ana asfa jiddan I am very sorry Jeg er ked af det. Ana hazeena I am sad Jeg er ked af det. Salaam Peace Fred Rauha Shalom Paz. For mutual respect, understanding and friendship." En annan skrev: "I sign this letter with my heart. Peace and respect to all." Jag håller med! Just nu är siffran 4863.
|
|
Inlägg #7: Postat: 2006-02-09 23:38:00
|
Calle Z |
Svar 4. En översättnig till svenska. "Jag önskar en värld, där religioner, folkslag och politiska och kulturella skillnader kan existera sida vid sida i en dialog, tolerans och i en ömsesidig respekt" I svar 6. Så skriver den stora humanisten Unto att han håller med! Vad skall man säga? Ömsesidig respekt? Unto :
|
|