Nidbilderna av Muhammed respektlösa

Inlägg #1: Postat: 2006-02-08 12:51:00
stålis
På tal om yttrandefrihet så har den framlidne konstnären Lars Hillersbergs namn nämnts i debatten om de danska teckningarna, så jag googlade förstås. Hittade en del brev Hillersberg skrev till sitt försvar mot anklagelsen om antisemitism, på den klart judehatande hemsidan Radio Islam. Men törs man lägga ut länk till den på sin blogg?
Inlägg #2: Postat: 2006-02-08 12:52:00
stålis
Nej, för jag vet inte det rättsliga läget. Radio Islam klarar sig genom att ligga på en amerikansk server, men betyder det att inte jag skulle kunna åtalas om jag länkade en artikel om Hillersberg från Radio Islam? Som ni ser är problemet med yttrandefriheten betydligt större än huruvida Jyllandsposten skall få publicera nidteckningar på Muhammed eller inte. Och många som i dag talar om yttrandefriheten, kanske inte vill försvara den för Radio Islam, David Irving etc.
Inlägg #3: Postat: 2006-02-08 12:52:00
stålis
Många muslimer noterar denna inkonsekvens och rasar över det västerländska hyckleriet om yttrandefriheten. Om vi västerlänningar vill vara trovärdiga om yttrandefriheten, så måste alla lagar om hets mot folkgrupp och förintelseförnekelse bort.
Inlägg #4: Postat: 2006-02-08 12:53:00
stålis
Vore intressant att veta vad du tycker om det resonemanget?
Inlägg #5: Postat: 2006-02-09 13:15:00
stålis
Uppenbart är engagemanget för Radio Islams och David Irvings yttrandefrihet inte lika starkt som för islamofobiska teckningar. Obs. inget fel att vara rädd för islam.
Inlägg #6: Postat: 2006-02-09 21:49:00
Jan E
Det är väl bra om Radio Islam och David Irving får komma ut med sin skit så att alla kan se hur ömkliga de är. När det gäller Hillersberg så är det beklagligt om Radio Islam hyllar honom som hjälte, det skulle han definitivt ha ogillat. Han var nämligen inte antisemit, teckningarna till trots. På en direkt fråga om han hatar judar svarade han ”jag hatar alla människor” Det var ju så han var.
Inlägg #7: Postat: 2006-02-09 21:51:00
Jan E
Erixon en skatt??! Det var nog det mest tragikomiska jag läst på länge! Om jag hade tid så skulle jag presentera en citat-samling från denne högerkoleriker som skulle klä av honom fullständigt. Han är enögdheten personifierad.
Inlägg #8: Postat: 2006-02-09 22:47:00
Sunny
Jan svar 6 Ja det var H i ett nötskal!
Laddar...