Larmet om islam

Showing page 2 of 3: 1  2  3
Inlägg #21: Postat: 2006-02-07 17:53:00
El Guatusi
"Nu aknar extremhögern på båda sidor." Och extremhogern/bombhogern citerar Karl Marx?
Inlägg #22: Postat: 2006-02-07 17:53:00
bloggeri
Guatusi, nu får du skärpa dig! Ena stunden är yttrandefrihet värd att gå i döden för och i nästa stund blir du upprörd över att dåren på Radio Islam skriver och säger vad som helst. Dåren har ställts inför rätta och han har dömts för hets mot folkgrupp. Läser du sånt som strider mot lagen ska du polisanmäla, inte sitta här och gnälla. Visa lite stake!
Inlägg #23: Postat: 2006-02-07 17:56:00
El Guatusi
Lag ar lag, Blog: hets mot folkgrupp ar inte tillatet i Sverige. Visst, jag sta visa "stake" o anmala. Men vad sager du om Ahmadinejad som vill utplana Israel? Vem bor visa "stake dar? Alla civiliserade manniskor, kanske?
Inlägg #24: Postat: 2006-02-07 17:57:00
bloggeri
Nu fattar jag ingenting igen! Anklagar Guatusi mig för nåt som Marx skrev för 150 år sen och som dåren på Radio Islam citerar? Varför skulle jag behöva gå i svaromål för nåt så idiotiskt? Det där är bara taktik, att försöka blanda bort korten. Får du pröva på nån annan.
Inlägg #25: Postat: 2006-02-07 18:01:00
bloggeri
Guatusi, men du älskar att komma dragande med vad folk sa för 1000, 100 eller tio år sen. Jag skiter i vad folk säger. Jag ser till deras handlingar. Marx var i konflikt med flertalet kommunister i den rörelse han var med och startade. Man grälade och blev aldrig sams. Marx var ingen man av folket. Han var själv jude och gift med en kristen adelsdam. Umgicks aldrig i proletära kretsar. Boken "Om judefrågan" kan ha psykologiska orsaker, ungefär som Woody Allen problem.
Inlägg #26: Postat: 2006-02-07 18:05:00
bloggeri
Då Ahmadinejad bara använder sin rätt att nyttja yttrandefriheten när han säger att Israel ska utplånas så får väl du och CMO gå i döden för denna hans rätt. Så länge han bara snackar är det väl okej? Eller?
Inlägg #27: Postat: 2006-02-07 18:13:00
CMO
ElG, med tanke på att de enda som argumenterar för att vi ska lägga oss platt för de antidemokratiska elementen i mellanöstern är de två notoriska nät-trollen Lorden och Jan Wiberg verkar ha smugit undan med "staken" mellan benen så tror jag det är lika bra att ta en time out tills någon vid sundare vätskor och argument dyker upp.
Inlägg #28: Postat: 2006-02-07 18:14:00
CMO
Som en vis person sagt: "Never Argue With An Idiot.
Hell Drag You Down To His Level And Then Beat You With Experience"
Inlägg #29: Postat: 2006-02-07 18:31:00
CMO
ElG Föresten, ställde de hetlevrade katolikerna i italien till med upplopp och ambassadbränning när ett museum i New York ställde ut en tavla av Jungfru Maria dekorerad med elefantspillning?
Länk: cnn.com
Inlägg #30: Postat: 2006-02-07 18:40:00
Janne B
Är det någon som märker att den svåra hettan och febern ute i världen avspeglar sig även på våra sidor. Detta är givetvis helt naturligt. Vi är fyllda av sorg och besvikelse. Vi och våra ledare vet inte hur vi ska handskas med problemet. Vad skulle hända om en jättetanker exploderade i Hormozsundet eller Suezkanalen? Samt täppte till där för lång tid.Vi sitter i våra stugor och ber eller håller tummarna, allt efter personlig läggning..
Inlägg #31: Postat: 2006-02-07 18:45:00
Janne B
Nordisk fredstrupp beskjuts i Afgahnistan.Det är på gränsen att rader av ambassader slår igen. Då stäng den bästa dialogmöjligheten.
FN är nästan heltyst. USA är nästan tyst, de vill inte bränna sig igen. IT-rykten sprids med nästan ljusets hastighet. Alla vet hur en gräsbrand ska stoppas, men ingen vet hur falska illvillga rykten ska stoppas. Trycket stiger. Var finns säkerhetsventilen?
Inlägg #32: Postat: 2006-02-07 18:47:00
Unto S
Jag måste beundra dig, bloggeri, strålande. En fröjd att läsa dina kommentarer. Tycker nästan synd om El Guatusi, CMO och C/O som försöker och försöker men snubblar hela tiden.
Inlägg #33: Postat: 2006-02-07 18:49:00
Unto S
Tillägg svar 25: Marx skrev ”Om judefrågan” i sin ungdom och försökte tydligen göra sig kvitt med sin judiska bakgrund. ”Das Kapital” skrev han i mogen ålder och med annat språkbruk. Som också gjorde att boken är tråkig ”akademisk” läsning. Bombhögern klarar inte av att läsa tunga texter, därför har dom enbart klarat igenom ”Om judefrågan” eftersom den är lättläst.
Inlägg #34: Postat: 2006-02-07 18:52:00
CMO
Vem är "C/O"? är det en tocken där islamofobist-ligist?
Inlägg #35: Postat: 2006-02-07 19:25:00
bloggeri
"Arla har övervägt att sänka böndernas ersättning för mjölken till följd av bojkotten i Mellanöstern. Arla har funnits i Mellanöstern i över 40 år." 40 problemfria år är slut för att borgarblaskan Jyllands-Posten valde fel taktik när man skulle testa självcensuren. Samma tidning som två år tidigare tackat nej till en satir över Jesus: "Vågar inte publicera. Blir ett jäkla liv." Sjukt! Grattis Danmark till ert fina omdöme. Varför inte en teckning på drottningens gemål? Med en pölse i munnen.
Inlägg #36: Postat: 2006-02-07 19:47:00
Janne B
33 Unto/ Ja där ser du vikten av ett moget och trevligt språk.Det måste jag lära mig ;-. Må väl-
Inlägg #37: Postat: 2006-02-07 20:24:00
Friskytten
Hej CMO. Det är du som är jag, och tvärtom enligt den hejdlöse "bloggeri". Du/jag/vi är också rasister, svenska nationalister och säkert något annat otäckt också enligt "bloggeri".
Inlägg #38: Postat: 2006-02-07 21:59:00
bloggeri
Dyr satir. För norska och danska företag står 36 miljarder på spel enbart i mellanöstern. Till detta kommer ländernas bad-will bland muslimerna i hela sydostasienm Filippinerna, Indonesien, sisådär 500 miljoner konsumenter som bojkottar. Detta kallar jag "konsumentmakt". Det klart att bolagen är skiträdda för dessa bojkotter.
Inlägg #39: Postat: 2006-02-08 03:05:00
Redliner
guatusi: du påstår att jag försöker "rattfardiga en liten grupp ofta betalta idioters hat och vald". här har jag inte gjort annat än tagit avstånd från extremisterna, ändå spelar du inkvisitor. vad ger dig rätten? att formulera problemen, att anklaga, att bestämma vad som är viktigt? du som pratar om "semiter" som om vi levde anno 1939. och du som håller tyst om antisemitismen i nya testamentet. vad ger dig rätten?!
Inlägg #40: Postat: 2006-02-08 03:13:00
Redliner
guatusi: du undrar varför inga muslimer protesterar mot radio islam, denna rasistiska skithög till webbplats som ingen borde besöka. men jag tycker att du slår knut på dig själv, för om radio islam ska jämföras med något är det skämtteckningarna i jyllandsposten. ahmed rami hetsade mot judar som religiös och etnisk grupp och fick sex månaders fängelse, och det med all rätt. och han har fördömts från höger till vänster. men vad jag vet har ingen hamnat i finkan för karikatyrerna i danmark.
Showing page 2 of 3: 1  2  3
Laddar...