Är 30 procent rimligt?

Inlägg #1: Postat: 2006-02-07 14:05:00
Eric Jönsson
Ok! Med den definitionen, är siffran 30 något mindre uppseendeväckande i mina ögon även om det naturligtvis inte är bra.

Kompetensutv. och lektionsförberedelser är/kan vara två vitt skilda saker. En kompetent lärare behöver inte sällan lika mycket förberedelsetid som en inkompetent - skillnaden syns mest i kvaliteten på resultatet...
Inlägg #2: Postat: 2006-02-07 18:28:00
mikaelfloven
Det är just denna diskussion om vilka som gör vad som är det som krävs för att utveckla skolan. T.ex. kan lärare sluta göra vissa saker och överlåta det på annan personal. Dels blir det fokus på lärande och annan personal är oftast billigare.
Inlägg #3: Postat: 2006-02-07 19:38:00
mikaelfloven
Mindre uppseendeväckande... :- Kan lova dig att det inte är reaktionen. Tänk på varför skolan finns till och vad hjälpmedel, organisatoriska och tekniska skulle kunna göra...
Laddar...