Att göra en höna av en fjäder

Inlägg #1: Postat: 2006-02-06 13:14:00
Nartin
2 frågor till Unto:
1. Vad tycker du om att man brände ned den danska och svenska ambassaden?
2. Vad tycker du om att USA har fördömt publiceringen av Muhammedbilderna?
Vore intressant med svar på dessa frågor för att se var du står.
Inlägg #2: Postat: 2006-02-06 19:50:00
Unto S
2 svar till Nartin: 1. Orsak och verkan! Jag håller fortfarande på med orsaken, dvs. danskarnas islamofobi. Verkan kan jag inte göra något åt! Det kunde däremot danskarna ha gjort. 2. USA kan inte göra något annat, redan nu är tillståndet allvarligt för USA i Irak och Afghanistan. Det finns muslimska länder som stödjer USA, med publiceringen kan amerikanerna förlora all muslimskt stöd som är oerhört viktigt för USA:s imperialistiska politik. Svaret är: USA är opportunistisk!
Inlägg #3: Postat: 2006-02-06 20:23:00
Nartin
Nr 1. Nej, du kan inte göra något åt det, men tycker du att reaktionen är rimlig?
Kan inte nr 2 lika gärna handla om att många amerikanska medborgare faktiskt är muslimer?
Inlägg #4: Postat: 2006-02-06 20:43:00
CMO
2/ Untos ohöljda rasism är verkligen anmärkningsvärd. Det är tydligt att han anser att endast "arier" är ansvariga för sina handlingar. Araber, muslimer och andra undermänniskors är slavar under sina primitiva reaktioner.
Inlägg #5: Postat: 2006-02-06 22:57:00
Unto S
Tryckfriheten är bra, om man utnyttjar den rätt. Men är tryckfriheten färgad av islamofobin kan mycket hända. Tydligen var det inte viktigt av media, i samband med 11/9, att skriva vissa detaljer tydligt. Man fick den uppfattningen att det var en muslimsk attack mot det vita amerikanska demokratiska samhället. Först idag fick jag höra i radio att det var ca 500 ? muslimer som dog i attacken.
Inlägg #6: Postat: 2006-02-06 23:00:00
Unto S
I danska TV2 sa dom idag att det finns paragraf 140 i den danska lagen som förbjuder media att ”spotta” på religioner. Straffet är 5 mån fängelse. Roligt att se om det gäller även när man spottar på muslimer. Förtydligande till fråga 1: Så länge USA ockuperar Irak och har 93 militärbaser runt om i världen, många av dom i muslimska länder, står flaggbränningen av amerikanska och deras lakejers flaggor utanför min agenda.
Laddar...