|
Inlägg #1: Postat: 2006-02-06 12:21:00
|
|
Sandra Kaissi |
Tack Johannes. Kul att se dig här igen.
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2006-02-06 14:23:00
|
|
Janne B |
Professor Jan Hjärpe, islamkännare, berättade nyss i TV24 en viktig sak. Före publiceringen hade JyllandsPosten ringt upp en dansk Islamexpert på ett universitet och frågat sig för om lämpligheten av en publicering. Den store islamexperten hade svarat något i stil med "det är nog inte så bra", akademiskt försiktigt. Det språket för stod inte JP. Experten borde ju skrikit KATASTROFVARNING. Då hade JP förstått. / Ja så här fattade jag Jan Hjärpe nyss i TVn.
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2006-02-06 14:43:00
|
|
Billy Butt |
Bra artikel Johannes - men jag skulle vilja ändra på din sista mening DET ÄR REDAN FÖR SENT... detta kommer bara att växa nu. Jag bedömer att det kommer att ta flera år att rätta till den här saken....
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2006-02-06 15:07:00
|
|
stålis |
Vilka värderingar är det vi skall vara osäkra på: likhet inför lagen, jämställdhet, yttrandefrihet?
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2006-02-06 23:53:00
|
|
Tompy |
fråga till någon som vet: jesus, så vitt jag förstått, är enligt islam även han en profet, hur kommer det sig att det är okej att avbilda jesus men inte muhammed?
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2006-02-06 23:58:00
|
|
Anders Klasson |
Det var och en kan göra nu är väl
att motionera, banta, träna upp sin
kropp och avvakta utvecklingen.
En del kan nog gå med i Hemvärnet
om det blir värre och dom där massorna börjar röra sig mot Europa,
andra får ta initiativ till Frivilligkårer.
Försvaret har bara 5000 man och det
räcker inte långt.
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2006-02-07 19:48:00
|
|
Peter Andersson |
Är Pandora ett danskt namn? I vilket fall som helst är hennes ask öppnad nu och kommer inte att gå att stänga så lätt. Sverigedemokraterna är redan på G Länk: fajaf.com och även om de skulle bli stoppade så vad är det som hindrar vilken liten femkronorsrasist som helst att rita en bild av Mohammad när han sätter på xxx och sedan posta denna bild i ett förseglat kuvert till slumpfri mottagare i den muslimska världen?
|
| |