Sverige är under attack

Showing page 1 of 4: 1  2  3  4
Inlägg #1: Postat: 2006-02-06 09:07:00
bloggeri
Folket i mellanöstern vet att det bara är munväder hos västlänningar när dom snackar demokrati. Dom värsta diktaturerna har alltid stötts av USA, ex Saudiarabien och Iran. Samtidigt är dom inhemska demkratirörelserna oerhört mycket större än av svenska media rapporterar om. I media är det viktigt att muslimer framstår som andra än v själva, vi behöver fiender att se ner på. Vi vet att våra liv i väst är ganska värdelösa.
Inlägg #2: Postat: 2006-02-06 09:29:00
El Guatusi
Bloggeri: Trots att du helt uppenbarligen saknar varje kunskap och intresse om framre orienten o Nordafrika fortsatter du att domdera pa varsta Myrdalvis. Fraga: Varfor tror du att USA stoder den nuvarande regimen i Saudiarabien? For att "kapitalismen ar ont och att det faller sig naturligt att den stoder en ond regim"?
Inlägg #3: Postat: 2006-02-06 09:32:00
El Guatusi
Har det nagonsin slagit dig, att valet i lander som Egypten, Iran, Saudi, Syrien m fl ar mellan flera daliga alternativ, varav ett av dem nodvandigtvis ar MINDRE DALIGT inte "battre" an ovriga. De republikanska monarkierna i Egypten ar battre an ett islamistiskt styre; familjen Saùd ar humanare an Wahhabiterna - och Shahen var ojamforligt battre an Ahmadinejad o ayatollah-skaggen.
Inlägg #4: Postat: 2006-02-06 09:34:00
El Guatusi
"Battre" i framre orienten har inte samma innebord som i Vasteuropa eller Nordamerika; det innebar helt enkelt att samhallets mest okunniga, radikala, hatiska o fanatiska klass - det muslimska prasterskapet - har en BEGRANSAD om an stark makt. Detta insag inte USA, o darfor inleddes det olycksaliga kriget mot Irak.
Inlägg #5: Postat: 2006-02-06 09:38:00
El Guatusi
Blog: Att ditt liv i vast ar ganska vardelost betvivlar jag inte en sekund. Men du kan - i vilket ogonblick som helst - konvertera till Islam, Hinduism eller Shintoism nar det lyster dig - utan att kastas i finkan. Du kan kritisera regeringen i ditt land utan att du o din familj forstors o du forsvinner. Du kan t o m soka politisk asyl i Iran nar ditt vedervardiga vastliga liv blir alltfor outhardligt.
Inlägg #6: Postat: 2006-02-06 10:14:00
bloggeri
Guatusi, du verkar tro att frihet och islam är oförenliga. I Sverige liksom iBerlusconis Italien pågår ju hjärntvätten för fullt, varken tv eller tidningar står fria. Så vad tjafsar du om? Rätten att förolämpa och vanära må vara allas rätt, men i vilket syfte sker detta?
Inlägg #7: Postat: 2006-02-06 10:23:00
Janne B
3-5 El G/ Ja du börjar ett väldigt viktigt resonemang här som kanske är svårt att föra i det upphetsade läget just nu. Hoppas återkomma till ämnet.
Inlägg #8: Postat: 2006-02-06 10:33:00
bloggeri
Låt oss granska oss själva. När Göteborg slogs sönder av demonstranter var då dessa demonstranter representativa för svenskarna? Dom var inte ens representativa för demonstranterna. Och svensk polis klarade inte situationen. Låg regeringen bakom? Samma sak i Libanon.
Inlägg #9: Postat: 2006-02-06 11:36:00
Unto S
Bra bloggeri !!! Mycket bra !!!
Inlägg #10: Postat: 2006-02-06 14:24:00
CMO
8/ Jag tror inte heller att ambassadbrännarna är speciellt representativa för muslimerna. Därför vore det desto värre att ge efter för dem. Vi måste alltså publicera många fler muhammedkarikatyrer det borde vara en plikt för alla västliga tidningar åtminstone tills galningarna fattar att upplopp i Syrien och Libanon inte bestämmer vad som publiceras i våra tidningar. Om vi ger efter nu, vad kommer de att ge sig på nästa gång?
Inlägg #11: Postat: 2006-02-06 14:32:00
Janne B
10 CMO / Nu menar jag att du tog ett steg för långt. Låt oss lämna just Mohammed i fred men i övrigt tala om för alla att det heliga för oss är tryckfrihet, yttrandefrihet, religionsfrihet osv. Detta vårt budskap förstår de flesta i muslimvärlden, de som inte bränner ambassader. För det är ju för dessa friheters skull som så många muslimer kommer hit. Deras hemmavarande släktingar förstår säkert och längtar efter samma frihet.
Inlägg #12: Postat: 2006-02-06 14:35:00
Janne B
Under nyhetssändningarna vid kl 12 berättades att myndigheterna i Libanon samlat ihop ca 200 gärningsmän och ställt ut dem på Torget. Det visade sig att flertalet var bussade från Syrien eller var Palestinier. Så det var inte libaneser som tuttade på. Mycket viktig upplysning.
Inlägg #13: Postat: 2006-02-06 14:41:00
CMO
11/Nej varför ska vi lämna Muhammed i fred? Muhammedkarikatyrer är just nu det effektivaste sättet vi har att visa att vi inte låter oss skrämmas till tystnad.
Inlägg #14: Postat: 2006-02-06 15:48:00
Janne B
Mohammedkarikatyrer är just nu det mest effektiva sättet att sätta ytterligare sinnen och ambassader i brand. Som i sin tur kan tända vad som helst. Ett enda skott i Sarjevo 1914 startade en världskrig...
Inlägg #15: Postat: 2006-02-06 16:05:00
Jan E
Bra sagt i Sydsvenskan i dag: ”Huruvida det finns ett förbud inom islam mot att avbilda profeten eller ej, tycks det råda delvis delade meningar om. Men i den mån ett sådant förbud existerar så kan det bara omfatta troende muslimer. Inte kristna. Inte hinduer. Inte buddister. Inte ateister. Detta är en del av den religionsfrihet som alla – även muslimer – åtnjuter i Europa.”
Inlägg #16: Postat: 2006-02-06 16:06:00
Jan E
Det är precis detta som det är frågan. Islam är inte ett rättesnöre som har att diktera villkoren för andra troende eller icketroende. För övrigt så förekommer hädelser och smädelser mot andra religioner inom muslimska länder varje dag – regimstyrda dessutom. Detta får vi andra finna oss i – utan att elda upp muslimska ambassader eller bojkotta varor från dessa länder.
Inlägg #17: Postat: 2006-02-06 16:09:00
CMO
14/ Wake up and smell the Hummus! Kriget mellan islamofascisterna och de västliga demokratierna har redan pågått i många år. Antingen är vi beredda att försvara tryckfriheten, religionsfriheten och demokratin eller så inför vi frivilligt sharialagar och underkastar oss Islam.
Inlägg #18: Postat: 2006-02-06 16:26:00
Janne B
TÄNK vad enkel denna fråga vore om inte Hamas med flera stod vid oljekranarna där nere. Ännu enklare om det nu inte vore så att en massa minoriteter är gisslan där. Som kan få kyrkor, hem, butiker mm uppbrända. Inga drastiska lösningar finns nu.bara samtal, förhandlingar etc.
Inlägg #19: Postat: 2006-02-06 16:29:00
Janne B
1972 satt jag i Umeå och började sända ut olje och bensinkuponger, för det var tvärstopp i Suezkanalen efter kriget därnere. Efter en månad avlyste handelsminister Feldt ransoneringen, för vi hade tillräckligt med olja tack vare en massa "frivilliga" besparingar. Så jag har en väldig inlevelse i detta kära debattörer.
Inlägg #20: Postat: 2006-02-06 19:47:00
Sunny
Jan E :Huvudet på spiken! Jag kan ha vilka religiösa riter som helst för mig men jag måste respektera att andra inte delar min tro! Mina bud o förbud gäller mig: bara mig.
Showing page 1 of 4: 1  2  3  4
Laddar...