Sverige är under attack

Inlägg #1: Postat: 2006-02-05 15:11:00
Janne B
Ja där har du rätt Beckis.Men annars tycker jag nog att de hetsat upp dig lite väl mycket i eftermiddag. På förmiddan var du mer analyserande. Men jag svänger i humöret också..
Inlägg #2: Postat: 2006-02-05 15:19:00
Greg
Jag undrar om det inte går att hitta icke fördelaktiga bilder på kristna figurer även i deras tidningar. Isåfall måste vi ju också bränna ambassader, bojkotta deras varor och utföra lite andra mogna protester. Religion är för töntar.
Inlägg #3: Postat: 2006-02-05 15:24:00
Unto S
Greg. Den danska dagstidningen Politiken skriver att Jyllands-Posten stoppade publiceringen av en satirisk teckning av Jesu uppståndelse. Orsaken till stoppet var att man var rädd att de skulle utlösa ramaskri bland Jyllands-Postens läsare. Så mycket är tryckfriheten värd hos Jyllands-Posten, däremot hade redaktionen inget emot att håna muslimer.
Inlägg #4: Postat: 2006-02-05 15:25:00
Redliner
och hur ska en sann demokrat reagera på denna skändning? på samma sätt som fundamentalisterna? vem blir då demokrat, och vem blir fundamentalist? lägg ner uppviglandet mot invandrare och muslimer!
Inlägg #5: Postat: 2006-02-05 15:39:00
Janne B
3 Unto/ Jag får mig ofta tillsänt via mail kristen satir som kompisar hittar lite här och där.Jag är rätt säker på att även JP publicerat satit riktat mot kristna eller kyrkan. Men de har sorterat bort det värsta. Det skulle de gjort denna gång också. Redaktören tappade antingen omdömet eller ville ha en kampanj helsida förolämpningar.
Inlägg #6: Postat: 2006-02-05 17:40:00
Unto S
Janne B. Jag uppfattar hela Jylland-Postenaffären som ett hån mot de hårt utsatta muslimerna i Danmark och numera även i Sverige. Jag har inget mot satir men att håna är helt annan sak.
Inlägg #7: Postat: 2006-02-05 17:42:00
Unto S
Jag målade på 70-talet en tavla som fick namnet ”Silvia mit Hut” och fick ett helsike för det. Tavlan uppfattades som ett angrepp mot kungahuset. – 1968 målade jag en tavla föreställande Jesus på korset med en stor penis, en kondom hängandes och en gul, en vit och en svart hand försöker nå den. Upprinnelsen till tavlan var att Påven i Rom förbjöd preventivmedel och gör det fortfarande.
Inlägg #8: Postat: 2006-02-05 17:43:00
Unto S
Vi campade på en av kullarna i Rom, brorsan och jag, vi hittade en stig som förde oss snabbare till campingen än den officiella vägen. Jag får säga att så många begagnade kondomer som hängde på trädgrenarna där har jag aldrig sett. Troligen hade vi hittat romarnas hemliga kärleksstig.
Inlägg #9: Postat: 2006-02-05 17:44:00
Unto S
Vi gick på gatorna i Roms gamla kvarter, helt plötsligt höll min bror att ramla. Han trampade på en begagnad kondom. – Jag målade tavlan i ren ilska mot dubbelmoralen. Meningen var att jag skulle behålla tavlan i garderoben men av någon anledning såg några av mina religiösa bekanta tavlan och naturligtvist fick jag ett helsike för det. Några år senare blev tavlan stulen. Tavlan var jättefin som konstverk – i stil med Paul Gauguin fransmannen som var gift med en danska.
Inlägg #10: Postat: 2006-02-05 18:33:00
Janne B
6 Unto/ Jag lutar mer och mer åt att det hela var planerat och avsiktligt. En hel tidningsida är dyr.Hade det varit ett misstag så hade Chefred. redan dagen efter, för tre månader sedan, kunnat gå ut och säga att detta blev vansinnigt fel. Under tiden måste man säga att tusentals danska muslimer visat stort tålamod.
Inlägg #11: Postat: 2006-02-05 18:35:00
Janne B
f. Men när danske statsministern vägrade ta emot 15? muslimska ambassadörer var nog måttet rågat för många./ Då tog tålamodet slut men för den skull ska inte hus brännas . Muslimerna i Danmark har så vitt jag sett försökt dämpa de mest upprörda.
Inlägg #12: Postat: 2006-02-05 18:41:00
Janne B
7 Dumt fånigt med mera. Du försökte straffa Påven genom vad sjutton då..? 8-9/ Jag har aldrig trott på att italienarna följer någon påves bud i dessa sammanhang. De följer de delar av katolisismen som de tycker är vettiga, för att de själva är vettiga. Ingen kyrka eller parti har någonsin lyckats styra folks sexliv. tack och lov. Vad trodde du??
Inlägg #13: Postat: 2006-02-05 21:03:00
David_Romell
Så. Att bränna en svensk ambassad och sedan ber om ursäkt är ok? Inga repressalier? Inget förhöjt försvar kring ambassaden ifråga?
Inlägg #14: Postat: 2006-02-05 21:32:00
Beckisbarnet
Bilderna var inte så farliga. Muslimerna måste lära sig var skåpet skall stå. Inom sina egna led har de ju en del antisemitism och hånar även kristenheten. Muslimerna måste lära sig sopa rent framför sin egen dörr först. Det är vi, de upplysta folken i väst, vår förbannade skyldighet att undervisa & lära muslimerna vad demokrati är. När dom har gjort det kommer dom att skita i muhammed-bilderna. Leve friheten! Kamp kamrater!
Inlägg #15: Postat: 2006-02-09 17:21:00
Greg
" Så mycket är tryckfriheten värd hos Jyllands-Posten" - Jaha.. då får de väl bojkotta Jyllandsposten istället för att bränna upp ambaseder, hota människor som inte har ett dugg med vad Jyllandsposten att göra. Idioter hela bunten.
Laddar...