Sverige är under attack

Showing page 1 of 2: 1  2
Inlägg #1: Postat: 2006-02-05 13:17:00
Beckisbarnet
Varför ska vi vara rädda att tycka illa om detta? Varför ska vi vara rädda att bli kallade rasister? Varför ska vi vara rädda för terrorbombningar? Varför ska bara muslimer ha rätt att säga sitt? Reaktionerna mot muhammed-bilderna är helt regelvidriga ända från början.
Inlägg #2: Postat: 2006-02-05 13:22:00
peter_
Jag tror nog alla tycker mycket illa om detta. Vi ska bekämpa rasismen och inte låta rasister och andra extremister utnyttja situationen. Vi ska givetvis inte låte rädsla för våld få oss att kompromissa med våra grundläggande värderingar.En sak till: inget förenar som en gemensam fiende! Detta är starkt förföriskt. Se upp med era egna reaktioner.
Inlägg #3: Postat: 2006-02-05 13:31:00
Beckisbarnet
Du skrev:
"inget förenar som en gemensam fiende! Detta är starkt förföriskt. Se upp med era egna reaktioner."

Mycket klokt skrivet kamrat! Och detta gäller i allra högsta grad dessa muslimer i andra länder. Reaktionerna i Danmark från Danskarnas sida har völ varit synnerligen dämpad, trots att deras land hotas i grunden och den danska flaggan skändas och bränns.
Inlägg #4: Postat: 2006-02-05 13:34:00
peter_
Ja, absolut! Jag tycker att mslimerna har varit på tok för passiva när det gäller att visa sitt avståndstagande. Ända sedan 11/9 2001.
Inlägg #5: Postat: 2006-02-05 13:40:00
Beckisbarnet
..håller med dig Peter. konstigt bara att de oftast är så aktiva när det gäller hot om våld och aggressiva utfall. "Det är bara en liten del" säger man, ocj må så vara, men konstigt då att man alltid bara ser dessa enorma pöbelmassor av muslemaner som hotar, misshandlar, skjuter med vapen etc... dom ser ju ur som pirater en del av dem. Hur skall man kunna ta sådana människor på allvar?
Inlägg #6: Postat: 2006-02-05 13:41:00
Unto S
Håller med Beckisbarnet: ”Vi måste reagera kamrater!!” Vi samlar alla demokratiska humanister och tågar till Pias land över bron och framhåller att den islamofobistiska danska regeringen måste avgår och att endast därigenom kommer vi att få vår nordiska värdighet tillbaka. Vi vill väl inte framstå som några kroknäsa-judehatare, nej förlåt jag menar kroknäsa-arabhatare. – Det blir nog inte många Sourzeläsare som kommer med i tåget men dom hade säkert inte varit med på 30-talet heller.
Inlägg #7: Postat: 2006-02-05 13:50:00
peter_
5. Jamen det är massmedias fragmentariska bilder och garanterat de bilder som ger det värsta intrycket. Det är väl några små grupper som håller på med sådant. De flesta som deltar i demonstartionstågen håller sig nog lugna, är fredliga och vill bara demonstrera sitt avståndstagande från kränkningar de hört talas om.
Inlägg #8: Postat: 2006-02-05 13:50:00
peter_
Jag tycker att frågan är och ska riktas till Jyllandsposten: vad var syftet med dessa bilder? Om det inte var att ställa till bråk, vad var det då? Att testa gränserna är inte en godtagbar anledning. I det ligger ju då att ta till allt grövre oförskämdheter tills den utsatte reagerar. Liknar vanlig mobbning, tycker jag.
Inlägg #9: Postat: 2006-02-05 14:55:00
Janne B
Peter Du skriver många kloka saker i dag, som att vi ska se upp med våra egna reaktioner. Massbilder ger alltid fel information, för de visar bara den mest akuta delen av en verklighet./ Ja vad i hellskotta var JP syfte med en helsida förolämpningar.?
Inlägg #10: Postat: 2006-02-05 15:20:00
Redliner
beckisbarnet. har du hört ordspråket: "ge akt på en människa när hon är riktigt arg, då visar hon sitt sanna jag"? jag visste inte att det fanns så mycket unken nationalism och militarism i dig. din logik är alltså att nordbor ska reagera och bete sig likadant som islamisterna. öga för öga. du uppviglar till attacker mot muslimer som bränner flaggor. då har du anammat deras logik. du har blivit en fundamentalist.
Inlägg #11: Postat: 2006-02-05 15:21:00
Unto S
”Ja vad i hellskotta var JP syfte med en helsida förolämpningar?” Det här säger väl allt, tycker du inte det, Janne B. ”I Danmark, som är EU:s mest främlingsfientliga land, publicerar en av de mest främlingsfientliga dagstidningarna, Jyllands-Posten, skämtteckningar på mordiska kroknäsor.” JG
Inlägg #12: Postat: 2006-02-05 15:53:00
Beckisbarnet
> Svar 10:

Att värja sig mot angrepp, att försvara sig mot våld, hot och intolerans, och att stå upp för demokrati och det fria ordet, är det vad du kallar att vara fundamentalist?
Inlägg #13: Postat: 2006-02-05 16:26:00
Redliner
svar 12: du skriver att detta är en attack mot hela det nordiska folket och uppmanar alla nordbor att reagera. detta kan tolkas som uppvigling och fundamentalism, ja.
Inlägg #14: Postat: 2006-02-05 19:10:00
El Guatusi
/13 Lugn i brallan: en reaktion ar ingen vendetta. En bra reaktion var t ex italienska tidningen Il Foglios initiativ igar: hela forsta- och sistasidan var en enda stor Dannebrog.
Inlägg #15: Postat: 2006-02-05 20:19:00
Redliner
svar 14: konsekvent, guatusi, kritiserar du de debattörer med ett vänsterperspektiv eller med muslimsk bakgrund. nästan aldrig de debattörer med ett höger- eller invandringsfientligt perspektiv. alltså missar du bongo bongos raskommentar, beckisbarnets uppvigling och en rad andra debattörers övertramp. i stället kritiserar du mina reaktioner på dessa övertramp.
Inlägg #16: Postat: 2006-02-05 20:22:00
Redliner
forts: aldrig att du hade manat till "lugn i brallan" en jävligt sunkig kommentar, faktiskt om någon hade uppmanat människor att sluta sig samma på etnisk basis och reagera på judendomen i en turbulent tid. du hade skrikit "antisemitim!" - och det med all rätt! jag står inte ut med din nedlåtenhet och din dubbelmoral och ber dig att sluta skriva till mig. jag kommer nämligen inte att svara dig mer, då det känns helt lönlöst.
Inlägg #17: Postat: 2006-02-05 20:24:00
Redliner
avslutning guatusi: med dig blir en debatt om debatten oundviklig, och det är inte något jag vill ha. jag har inte tid eller lust. prova med någon annan...
Inlägg #18: Postat: 2006-02-05 20:43:00
Unto S
Tips till El Gustavi: Länk: expressen.se
Inlägg #19: Postat: 2006-02-05 20:55:00
David_Romell
Att publicera karikatyrerna var idiotiskt, det är jag den första att skriva under på. Min artikel handlar dock inte alls om den sidan av konflikten. Istället handlar det om att väcka en debatt kring frågan huruvida våra ambassader utomlands är värd något? Att bara stå och se på när en grupp människor bränner ner en svensk ambassad? Det är löjeväckande.
Inlägg #20: Postat: 2006-02-05 21:11:00
Unto S
”En bra reaktion var t ex italienska tidningen Il Foglios initiativ igår: hela första- och sistasidan var en enda stor Dannebrog,” skriver El Gustavi. Verkligen en stor seger för yttrandefriheten? Nu väntar jag att Il Foglios initiativ sträcker sig till att publicera hela första och sista sidan med en enda stor, i kampen för yttrandefrihet, den klassiska nazistiska svastikan med dess karaktäristiska färger svart, vit, mot röd bakgrund.
Showing page 1 of 2: 1  2
Laddar...