Inlägg #1: Postat: 2006-02-05 11:23:00
|
peter_ |
Den här artikeln var iofs kanske skriven i bakruset efter en ohälsosam festkväll, vad vet jag, men intressant att sådana här åsikter kommer upp som artiklar. Skärp dig för f-n!
|
|
Inlägg #2: Postat: 2006-02-05 11:58:00
|
Friskytten |
Haha! Varför blir jag inte förvånad när någon blir helt rasande när ett förslag att på allvar försvara svenskt territorium kommer upp? Skönt att se att inget nytt har hänt: Svenska män njuter som vanligt masochistiskt av sin egen symboliska kastrering i form av försvarets nedläggning och en kvinnliga utrikes och försvarministrars totala oförståelse och insikt om sina egna arbetsuppgifter.
|
|
Inlägg #3: Postat: 2006-02-05 12:15:00
|
peter_ |
Lugna ned dig. Rasande???? Så, du tycker det är en masochistisk inställning att invända mot att vi ska skicka ned hemvärnet, en FBU-grupp, varför inte ett gäng älgjägare eller vad vi nu har att ta till till att göra en militäroperation i Syrien? Jag tror att du är rädd. Jag är också rädd, men för att det hela ska eskalera.
|
|
Inlägg #4: Postat: 2006-02-05 16:17:00
|
Friskytten |
Så "Skärp dig för f-n!" är inte ett uttryck för att vara rasande?! Nähä, alltid får man lära sig något nytt. Men att uttrycka ilska när man egentligen är rädd har jag gjort själv många gånger. Så där kan jag ändå förstå dig. Och, ja. Jag är också rädd, det stämmer bra det.
|
|
Inlägg #5: Postat: 2006-02-05 20:37:00
|
David_Romell |
Friskytten summerar min poäng med artikeln på ett så bra sätt att jag lämnar det därhän.
Jag har dock två fakta som du peter_ belyser som är direkt felaktiga.
1 Nej, artikeln är inte skrivit "i bakruset efter en ohälsosam festkväll".
2 SSG, Särskilda Skyddsgruppen, är ett av världens mest tränade specialförband. Att likna dem vid Lenin Björklunds försvarskastrering tack för definitionen, Friskytten, eller vid ett gäng älgjägare är knappast tvivelaktigt. Det är totalt felaktigt.
|
|
Inlägg #6: Postat: 2006-02-05 20:53:00
|
peter_ |
4. Jag kommer osökt att tänka på "Goddag! Yxskaft!"
|
|