Sverige är under attack

Inlägg #1: Postat: 2006-02-05 12:02:00
Friskytten
Fråga som jag ofta ställer men aldrig får svar på: Vilka är dessa högerextremer? På vilket sätt är de "höger"?! I övrigt är ju dina frågor de rätta. Hur långt det ska gå kan man läsa på DN:s insändarsida för några dagar sedan: Majoriteten tycker att det gått för långt. Varför vi stillatigande tar emot hoten beror på att kultureliten och den politiska eliten i Sverige tror att USA är det stora hotet, och det finns inte plats för två stora hot i taget resonerar dem!
Inlägg #2: Postat: 2006-02-05 13:09:00
Beckisbarnet
Nog är det så att en del HÖGERextrimister tar tillfället i akt. Exempelvis drabbningarna mellan AFA och "autonoma" & HÖGERextrimister i danska Hilleröd. Men det ser jag bara som två¨extrema gruppers tillfälle i akt att utöva våld & ge uttryck för sin extrimism.. men var finns de "vanliga" icke-extrema danskarna, de som är stolt över SITT land och SIN kultur?
Inlägg #3: Postat: 2006-02-05 13:10:00
Beckisbarnet
..på något sätt känns det som om att vara stolt över sitt land, sitt folk, sin religion och sin kultur verkar bara vara muslimer förunnat-- om en svensk eller en dansk är det, ja då är han "rasist" eller kanske just, som det benämns "högerestrimist"
Inlägg #4: Postat: 2006-02-05 16:08:00
Friskytten
Lugn nu! Jag förstår väl inte bättre vilka som åsyftas bara för att du använder versaler när du skriver "höger"! Jag tror säkert att högerextremer faktiskt finns, men jag undrar bara vilka de är förutom "Karl den tolfteföreningen" eller vad de heter. De vanliga danskarn har kanske blivit påverkade av Sverige och tänker att det är bäst att hålla klaffen "så att det inte blir bråk"? !
Inlägg #5: Postat: 2006-02-05 16:10:00
Friskytten
Det enda jag vill tillägga till ditt utmärkta klarläggande i svar 3 är att det inte bara känns så. Det är så! Notera att det är vänsterextremisterna inom kultursektorn och den vanliga politiken jag räknar även sossar och svenska socialliberaler som vänsterextremister som har "jobbat fram" denna mentalitet!
Laddar...