Inlägg #1: Postat: 2006-02-05 09:10:00
|
G.J.C |
Politiker förakt? Javisst, det är bara sunt att granska och ifrågasätta makthavarna som vi har valt. Inte så mycket att välja mellan i och för sig. De flesta ledande politiker idag är broilers uppfödda inom respektive ungdomsförbund där de indoktrineras i partipolitiken. Har du inte varit med i ungdomsförbundet från barnsben är det svårt att göra en politisk karriär, oavsett parti.
|
|
Inlägg #2: Postat: 2006-02-05 09:11:00
|
G.J.C |
Detta leder i sin tur till att politikerna lever i sin egen värld, där de tror att de står över folket. Ett politikernas förakt för folket, vilket är riktigt läskigt. Dumhetens diktatur.
|
|
Inlägg #3: Postat: 2006-02-05 09:57:00
|
CimEfraimsson |
Nej, jag vågar inte tro någonting längre. Men ett blockbyte är det enda rätta nu, vi måste visa att man inte kommer undan med vad som helst. Föraktet är deras absolut största misstag, det har blivit klart att de tror sig stå över oss vanliga små stackare, och den första pionjären som kommer nu och sätter sig i skiten tillsammans med oss... Nu är det guldläge.
|
|
Inlägg #4: Postat: 2006-02-05 22:08:00
|
G.J.C |
Jag håller med dig jag tror också att vi behöver ett blockbyte. Mest för att det inte är sunt att ett parti sitter för länge vid makten. Jag tror dock att hela det politiska systemet behöver ses över.
|
|
Inlägg #5: Postat: 2006-02-05 23:54:00
|
CimEfraimsson |
Tveklöst.
|
|