Larmet om islam

Inlägg #1: Postat: 2006-02-04 14:42:00
Unto S
”Hygge” är danska och betyder att man umgås i en anda av trivsel och konsfliktlöshet, det finns inget som stör eller sticker ut. Det blev besvärligt med ”hygge” när muslimerna dög upp, muslimer som varken dricker bajer eller äter rödpölse. Inte så konstigt att muslimerna ses som ett hot mot danskheten.
Inlägg #2: Postat: 2006-02-04 14:50:00
bloggeri
"Danmarks huvudstad Köpenhamn är just nu en belägrad stad.
1 000 poliser är beredda på den enorma sammandrabbning som kan komma att ske om nynazisterna, som hotat, bränner koranen på Rådhusplatsen i eftermiddag." Högern vaknar. Alla tar chansen att hänga på uppmärksamheten.
Inlägg #3: Postat: 2006-02-04 15:33:00
bloggeri
Teckningarna är definitivt en förolämpning mot muslimernas tro. Vi förstår fullständigt, och respekterar, pressfriheten, men den måstevara kopplad till ett ansvarstagande från pressens sida,
säger USA:s utrikesdepartement.
- Publicering av den här typen av religiösa och etniska nidbilder,
kan inte accepteras.
Inlägg #4: Postat: 2006-02-04 16:40:00
El Guatusi
Unto: Du har ett par dussin inlagg att fortydliga och ett halvdussin vidriga anklagelser att be om ursakt for. Det forsta kan du gora nar dina idéer klarnat, det andra forvantar jag mig att du gor mycket snart.
Inlägg #5: Postat: 2006-02-04 16:47:00
El Guatusi
Unto & Blog: "Det är något förbannat obehagligt som gror i Sverige och Europa." Verkligen. Vad gora i detta lage? Forsoka tanka klart o tala vettigt eller halla bensin pa elden? Kritisera en osmaklig teckning eller kalla ett land bigott o trangsynt? Ta avstand ifran militanta extremister eller satta likhetstecken mellan vanliga hyggliga muslimer och fundamentalister? Ta antisemitismen pa allvar eller saga att den knappt existerar langre? Var vanlig svara pa fragan.
Inlägg #6: Postat: 2006-02-04 18:47:00
Redliner
el guatusi: du hemfaller alltmer åt personangrepp och en sorts inkvisitorisk överlägsenhet. var är de välformulerade inläggen jag en gång läste? om du inte är medveten om det: du gör en enorm skillnad på islamofobi och antisemitism och sådant sticker som fan i ögonen. det är dubbelmoral i kvadrat.
Laddar...