Nidbilderna av Muhammed respektlösa

Inlägg #1: Postat: 2006-02-02 21:19:00
Sunny
Vi har dårar som pastor Green o vi har sekter som i Knutby men eftersom dessa inte har någon makt så är de ganska ofarliga utom för de direkt drabbade. Ska vi här i Europa som kämpat så länge för vår frihet börja censurera oss efter direktiv ifrån några stenrika oljegubbar i mellersta Östern?
Vad tror ni händer ifall vi åker dit o kräver respekt för vårt sätt att leva?
Får vi bygga kyrkor o får jag som kvinna leva som jag gör här hemma?
Inlägg #2: Postat: 2006-02-02 21:22:00
Sunny
Inte en chans att vi kan kräva respekt för vår kultur.
Nu ingriper de ju inte emot oss i sitt eget land då jag i alla fall skulle ha förstått deras rätt att tycka: de angriper vårt sätt att fungera på andra sidan jordklotet! De hotar dessutom med våld. Om vi böjer oss:Vad tvingar de igenom nästa gång?
Inlägg #3: Postat: 2006-02-02 21:52:00
Friskytten
Låt mig få påpekar att den muslimska invandringen är mycket stor sedan rätt lång tid, och att muslimska familjer i genomsnitt skaffar fler barn än andra som bor i Sverige. Du kan lita på att de småningom, när de är fler, vill ingripa mot oss också i vårt eget land. Om vi inte säger ifrån nu, och gör det tydligt.
Inlägg #4: Postat: 2006-02-02 22:37:00
Janne B
Det märkvärdiga är ju att folk 500-1000 mil härifrån kräver att vi ska ändra våra grundlagar och vårt sätt att leva. De kräver att även vi som Inte är muslimer ska leva som om vi var muslimer. Det är ju shariatänkande, som drabbar miljoner kristna i bl.a Afrika.
Inlägg #5: Postat: 2006-02-02 22:38:00
Janne B
Var svenska muslimer står i denna fråga har varit väldigt oklart i några dagar....hoppas att det klarnar.
Inlägg #6: Postat: 2006-02-02 22:42:00
Janne B
Uppsalautställningen medförde inga bombhot men säkert djupa suckar hos många kristna.En del var besvika på fotografen som när hon presenterat sig som kristen ställde ut dessa. Troende fick det inte att stämma. Ännu mer besvika var man på Domprosten och Ärkebiskopen som släppt in denna utställning i just "Ärkekyrkan" i Uppsala.Både svenska frikyrkor och påven i Rom klagade.
Inlägg #7: Postat: 2006-02-02 22:43:00
Janne B
Så mitt minne är att det handlade mycket mer om sorg och besvikelse än om aggressioner.
Inlägg #8: Postat: 2006-02-02 22:48:00
Friskytten
Jag tror helt på ditt vittnesbörd. Men jag är uppriktigt rädd för att folk helt enkelt inte förmådda visa den vrede de kände för att de fått för sig att de då inte skulle vara goda kristna. Alltid tycks man glömma Jesus eget mycket heta temperament, Den var inte "tillåten", men det var OK att visa sorg och besvikelse.
Inlägg #9: Postat: 2006-02-02 23:05:00
Janne B
Friskytten. Du har tyvärr helt rätt. Vi frikyrkliga är alldeles för väluppfostrade och sociala numera.Det är ytterst svårt att hitta några uppstickare.Med undantag av pastor Stanley Sjöberg, som jag nämner på annat ställe här. Visst demonstrerade vi en del på 60-70 talen men blev alltid avhånade för detta i media.Om vi demonsterade utanför en biograf gick dubbelt så många dit...
Inlägg #10: Postat: 2006-02-02 23:06:00
Janne B
Jag tror att just tydligt visa sorg och besvikelse offentligt utan att vara fördömmande är något som alla kan förstå.
Inlägg #11: Postat: 2006-02-03 08:38:00
Redliner
vi och dom. vi måste sätta ner foten. dom är alla likadana. dom delar samma hat, samma åsikter. vi är alla snälla. inga nyanser. svart och vitt. dom angriper oss. vi är under attack. vi får minsann inte bygga kyrkor i saudiarabien, låt oss därför vara lika saudierna. deras logik blir vår logik. ingen förståelse för deras utsatthet. överdrivet fokus på vår egen utsatteht. vi och dom. vi eller dom. vi mot dom.
Inlägg #12: Postat: 2006-02-03 08:49:00
El Guatusi
Redliner: Du maste skilja pa muslimska ledare o vanliga troende. Se t ex rostresultatet pa Muslim Wakeup: "Most Muslim religious leaders are ...
Corrupt 13.5 /
Irresponsible 11.4 /
Ignorant 16.1 /
All of the above 59.0 / 8Most Muslim religious leaders are
Corrupt 13.5
Irresponsible 11.4
Ignorant 16.1
All of the above 59.0

Total votes: 2168
Inlägg #13: Postat: 2006-02-03 10:32:00
Redliner
el guatusi: just min poäng. vad jag säger är: se mig! jag är en av de miljontals individer med muslimsk bakgrund som hamnar i kläm när extremisterna börjar provocera varandra. glöm inte oss! europa har börjat få orwelliska tendenser och det är muslimerna som är misstänkta. jag röstar också på "all of the above", men jag kan aldrig någonsin visa något som helst stöd för den politik som förs i danmark. den är precis lika ignorant, korrupt och oansvarig.
Inlägg #14: Postat: 2006-02-03 10:56:00
El Guatusi
Jag forstar inte varfor du skulle ha nagot att frukta. Jag har sjalv varit pa besok i Arabvarlden vid ett dussintal ggr och trots att jag ar annorlunda har jag aldrig forsatt mig i mysko situationer. Jag har lart mig hur jag ska tala o rora mig for att inte stota min omgivning, o det tror jag ar det forsta man maste gora i ett nytt land. Ingen tvingar mig att resa dit o just darfor far jag ta seden dit jag kommer.
Inlägg #15: Postat: 2006-02-03 10:58:00
El Guatusi
"jag kan aldrig någonsin visa något som helst stöd för den politik som förs i danmark. den är precis lika ignorant, korrupt och oansvarig." Som vad? Och vilken dansk politik menar du? Den som tillater extremistiska islamiska organisationer mordhota danska politiker?
Inlägg #16: Postat: 2006-02-05 11:30:00
Beckisbarnet
Ni här övan har fel de flesta av er. Vi har ingen demokrati i Norden, utan det är i de muslimska länderna de har demokrati! Sverige och Danmark är skitländer, våran kultur och religion är skit och vi bör ligga platt inför hoten mot denna skitkultur. Jag tycker att vi bör införa en islamsk diktatur omgående, Roger Lord mfl kommer bergis att trivas!"
Inlägg #17: Postat: 2006-02-05 11:31:00
Beckisbarnet
.. och så kan vi börja stena kvinnor och mörda homosexuella, allt det fantastiska som man nu håller på med i de muslimska demokratierna. Leve friheten, Gör Köpenhamn till det nya Mecka!
Laddar...