|
Inlägg #1: Postat: 2006-02-02 00:47:00
|
|
Uno Hansson |
Den pöbel som hänvisar till den Mohammedanska religionen bör inte genom hot om våld mot danska medborgare kunna tvinga Danmark att förändra tillämpningen av sina grundlagar eller FN:s deklaration om de mänskliga rättigheterna!
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2006-02-02 18:13:00
|
|
Franklin |
Svar 1 & 2. Yttrandefrihet innebär också ansvar - ansvar att inte använda den som ett maktmedel för att trycka ner de som redan är svaga.
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2006-02-02 22:35:00
|
|
Calle Z |
Franklin. På vilket sätt var dessa teckningar ett maktmedel som tryckte ner de som redan är svaga?
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2006-02-02 23:33:00
|
|
Calle Z |
Teckningarna var respektlösa det var tom nidbilder enligt Wiberg. Franklin kräver ansvar. Jag kräver ansvar och respekt från muslimerna! Jag kräver att de respekterar våra lagar och vårt sätt att leva. Jag blir dagligen kränkt när jag tänker på deras förakt för de mänskliga rättigheterna. Om jag skulle vilja besöka islams heliga platser i Saudiarabien? Det kan jag glömma direkt! Inga icke muslimer göra sig besvär.
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2006-02-03 00:14:00
|
|
Calle Z |
Trots Jyllandpostens nidbilder ! och vårt bristande ansvar ! gällande yttrandefriheten. Så kommer troligtvis mönstret att vara detsamma år 2006? Antalet invandrare till Sverige från muslimska länder kommer vara skyhögt över antalet kränkta muslimer som lämnar Sverige!
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2006-02-03 09:03:00
|
|
Franklin |
Jag kan erkänna att jag känner mig oerhört kluven i denna fråga. Å ena sidan tycker jag att bilderna var onödiga provokationer. Många muslimer befinner sig i ett socialt och ekonomiskt underläge i västvärlden. Det är ett faktum. Därför är det onödigt att bespotta det som är värdefullt för dessa människor.
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2006-02-03 09:03:00
|
|
Franklin |
Forts. Men samtidigt känner jag precis som du en enorm avsky för vissa krafter inom islam. Krafter som vill döda alla som inte delar deras värderingar, som anser att icke troende muslimer är avskum, som tycker att kvinnor ska vara förtryckta, osv. Kanske håller vi på att närma oss den slutliga uppgörelsen mellan västvärldens demokratiska och öppna samhälle emot islams medeltida och odemokratsika system.
|
| |