Inlägg #1: Postat: 2006-02-01 14:44:00
|
Unto S |
Anna S är mycket skicklig, så skicklig att hon kan misshandla en vakt, en snäll vakt med läkarexamen, utan att något syns på honom. Ja, hon är skicklig, eller hur Billy Butt? – Såg en gång i tiden en misshandel. En sjöman i handbojor blev misshandlat av en polis. Att en människans ansikte kan omformas totalt på ett par minuter visste jag inte tidigare. Några dagar senare lyckades jag få kontakt med sjömannen. Han sa att han skall åtalas för ”våld mot tjänsteman”.
|
|
Inlägg #2: Postat: 2006-02-01 14:45:00
|
Unto S |
För mig var det en överraskning. Att en sjöman i handbojor kan misshandla en polis. Naturligtvist fick sjömannen mitt telefonnummer och jag lovade att komma till rättegången som vittne.
|
|
Inlägg #3: Postat: 2006-02-01 15:04:00
|
Janne B |
Som socialarbetare fick man lära sig att kolla om en person blivit misshandlad. I princip kan en människa genom egen verkan skada sig själv rätt mycket på framsidan av kroppen. Genom att ramla eller själv vara aggressiv. Men så fort någon har skador på baksidan av kroppen, huvudet, benen så ska man se upp.
|
|
Inlägg #4: Postat: 2006-02-01 15:04:00
|
Janne B |
Redan om det är skador på sidan om kroppen ska man var klart misstänksam. Under åren tog jag med många kvinnor och barn till läkare, fast de påstod att de "ramlat". Om en vakt säger sig ha endast ha slagit mot armarna på en berusad, men det är märken över hela kroppen, då är något galet, försiktigt uttryckt.
|
|
Inlägg #5: Postat: 2006-02-01 23:33:00
|
Patrik Kjällgren |
Skrämmande att folk har sånt förakt att trots bilderna man ser på aftonbladet så tycker 66 av de som röstade vid artikelns omröstning att vakten gjorde rätt.........
|
|
Inlägg #6: Postat: 2006-02-02 13:00:00
|
Unto S |
Patrik, jag såg det också. De flesta som röstar på Aftonbladet är s.k. öppenvårdstudenter med starka borgerliga värderingar finns gott om här på Sourze. Så det är inte så konstigt när det kommer ”på tapeten” att dessa väljer ett kvinnligt socialdemokratiskt offer som syndabock istället en vakt som är invandrare. Konstigt är det, att just dessa öppenvårdstudenter som är så invandrarfientliga i vanliga fall, i detta fall föredrar en invandrare som sanningssägare. .
|
|
Inlägg #7: Postat: 2006-02-03 22:26:00
|
G.J.C |
Någon av er som har varit tvungen att avlägsna/gripa en bersusad och våldsam person?
Vilka skador tror ni kan uppstå på den berusade och våldsamme personen vid avlägsnandet/gripandet ?
|
|
Inlägg #8: Postat: 2006-02-03 23:02:00
|
Unto S |
Det tycks vara en kod att en berusad kvinna får våldtas av tre ishockeyspelare eller att en berusad kvinna får misshandlas av en läkare som extraknäckar som vakt.
|
|
Inlägg #9: Postat: 2006-02-03 23:18:00
|
G.J.C |
Var det svar på min fråga? I så fall får du förtydliga dig. Jag förstår inte samanhanget?
Jag pratar inte om mäns våld mot kvinnor eller om våld i allmänhet.
Utan, undrar om de som diskuterar har erfarenhet av att avlägsna/gripa berusade personer?
|
|
Inlägg #10: Postat: 2006-02-03 23:20:00
|
Janne B |
7 GJC/ Om en ensam vakt måste övervinna en stark och vildsint person kan mycket stora skador uppstå. Men i detta fall var det ju minst tre vakter så då borde inga skador ha uppstått alls.Genom en snabb resolut insats borde tre vakter på några sekunder få sådant grepp om henne att hon inte kunde agera alls. Då borde batong vara fullständigt onödig.
|
|
Inlägg #11: Postat: 2006-02-03 23:22:00
|
Janne B |
Om de la ner henne utomhus på grovt grus kan hon genom huvudkast ha skadat hyn själv.Men om detta vet jag inget. Det finns många frågor och få svar ännu.
|
|
Inlägg #12: Postat: 2006-02-03 23:25:00
|
G.J.C |
Var de tre på en gång? När användes batongen? Hur vet du det i så fall? Går du till Crazy Horse ofta? Jag har inte varit där sedan värnplikten. Det jag vill säga är att man inte ska döma någon förens man vet alla fakta.
|
|
Inlägg #13: Postat: 2006-02-03 23:32:00
|
G.J.C |
Min egen erfarenhet efter att ha varit på krogen och varit både berusad och stökig. Är att, när vakterna har bett mig att gå och jag gjort det. Har jag aldrig blivit bemött med våld. Även om jag under vadringen ut har protesterat verbalt.
|
|
Inlägg #14: Postat: 2006-02-05 02:55:00
|
Mr M |
Några blåmärken gör inget offer. En skada avgör inte vem som talar sanning. Det är inte ens säkert att det är den med största baksmällan hade det roligast kvällen innan inte ens att den drack mest.
Men jag kan hålla med om att hon är skicklig, mycket av mediadebatten handlar ju om krogvåldet i allmänhet och inte om smygrasismen bland sossar som är det allvarliga i det här fallet.
|
|
Inlägg #15: Postat: 2006-02-06 17:26:00
|
Nartin |
Skönt att se att UNTO inte behöver mer fakta i fallet, utan redan vet vad som hände, trots att han sitter 80 mil därifrån i Vellinge och med största sannolikhet inte varit på krogen i stockholm på över 30 år.
Och så fick han in en svepande rasistanklagelse mot alla på Sourze också.
|
|
Inlägg #16: Postat: 2006-02-06 17:43:00
|
Nartin |
UNTO måste förresten vara rasist, eftersom han inte tror på krogvakten, som är invandrare. Allt enligt Untos egna fantastiska sätt att resonera och sätta etiketter på folk.
|
|