Anna Sjödins story luktar efterhandskonstruktion

Showing page 1 of 2: 1  2
Inlägg #1: Postat: 2006-01-31 02:10:00
Calle Z
Fulla svenskar på en krog! Fulla svenskar på en krog en lördag! De måste alla vara fulla! Enligt Billys logik? En muslimsk flicka som blir gift som 18 åring! Kom igen! Ni vet hur dom är? En 18 åring som gifter sig! En massa muslimer en fredag!
Inlägg #2: Postat: 2006-01-31 02:16:00
Calle Z
Fredagsbönen! Muslimer på en fredagsbön? Kom igen allihopa! Visst blir alla muslimska tjejer bortgifta då? Kom igen nu allihopa!
Viist vet vi lika säkert som Billy? Att så är det?
Inlägg #3: Postat: 2006-01-31 02:30:00
Calle Z
Kom igen! De fulla svenskarna! De saknar både "stake" och "heder"! Kom igen! Ni vet hur dom är? Eller? Har Billy fördommar?
Inlägg #4: Postat: 2006-01-31 02:45:00
Calle Z
Fulla svenskar på en krog en lördag! Billy vet! Därför anser sig Billy vara kompetent att döma i detta fall! Kom igen! Ni vet? Fulla svenskar? En lördag! Ni vet? Varför blanda in lagen? Ni vet? Svenskarna var fulla! Det var en lördag!
Inlägg #5: Postat: 2006-01-31 02:50:00
Calle Z
Ni vet? Svenskarna var fulla på en lördag! Omvänd rasism kan bara förklaras på en fredag! Ni vet? Kom igen! Rasism är rasism och omvänd rasism är? Kom igen! Ni vet? Är det lördag?! Omvänd rasism infaller bara på en lördag. Kom igen!
Inlägg #6: Postat: 2006-01-31 08:37:00
Billy Butt
Calle - antingen spelar du dum eller också har du jävligt svårt att förstå mina texter. Dessutom är jag inte muslim så jag vet inte vad muslimer har med denna debatt att göra? Svenskar super - punkt slut. Du vet att det är så. Vi invandrare har också en massa negativa sidor, men nu diskuterar vi en av svenskarnas dåliga sidor nämligen supandet.Om vi debattera invandrares dåliga sidor ställer jag mig bakom en del av vad du skriver. Get with it Calle - Debattera istället för att kasta skit.
Inlägg #7: Postat: 2006-01-31 08:59:00
zydeco
"Svenskar super - punkt slut. Du vet att det är så." - Klockren analys av Billy Butt.
Inlägg #8: Postat: 2006-01-31 09:21:00
Beckisbarnet
Nej Billy har rätt- Svenskar super. Jag vet, jag har varit svensk i hela mitt liv.
Inlägg #9: Postat: 2006-01-31 09:43:00
El Guatusi
Vi svenskar har ett problematiskt forhallande till alkohol. Vi vet alla vad det innebar att kanna omgivningens krav att ta sig en rejal blacka, aven nar man inte kanner for det. Daremot har jag intrycket att nordbor i allmanhet anvander t ex kokain o heroin i betydligt mindre omfattning an t ex italienare.
Inlägg #10: Postat: 2006-01-31 09:45:00
El Guatusi
Jag bor i en liten stad med bara drygt 50.000 invanare, men anda ar det latt att konstatera att de tunga drogerna florerar okontrollerat i alla samhallsklasser. Studier visar, att manga drar i sig sin forsta linje i 12-13-arsaldern.
Inlägg #11: Postat: 2006-01-31 09:48:00
El Guatusi
Alkoholen gor folk odragliga o korkade, men sallan riktigt farliga. Se pa en svensk fotbollsmatch, dar en stor del av publiken tagit sig nagra jarn fore: slagsmal ar sallsynta. Jamfor med en match i Italien eller Grekland, dar manga brukar tunga droger: folk skjuter raketer pa motstandarfansen, kastar stenar o molotovs, sticker med kniv o slar med jarnror.
Inlägg #12: Postat: 2006-01-31 09:50:00
El Guatusi
Billy har inte fel betr supandet, langt ifran. Men alkoholen verkar sa olika pa personer: en del blir somniga, andra blir glada, andra sentimentala - o vissa aggressiva. Men ex-vis kokainet gor i stort sett samtliga maniska o, i forlangningen, aggressiva.
Inlägg #13: Postat: 2006-01-31 09:56:00
Janne B
I den värld som Billy brukar röra sig så sups det säkert mycket, även i idrottsvärlden. Men det finns andra miljöer där det inte sups alls eller mycket måttligt. Det går inte att vara supare och sköte svåra jobb. Jag känner flera som jag kallar jul och semester-supare.Därutöver är de mycket återhållsamma.
Inlägg #14: Postat: 2006-01-31 11:54:00
Anders Klasson
Calle Z,försök att se det positiva i
att äntligen har en av Folkets Fiender i Sosse-partiet "drabbats",
det vore kul om även Folkets Fiender
i dom Borgerliga Partierna oxå
snart drabbas - det ökar chanserna
för partierna utanför Riksdagen :-
Inlägg #15: Postat: 2006-01-31 19:50:00
Daniel Wijk
Anders Klasson: Du har helt rätt i en sak; Det är skönt att politiker drabbas istället för vanligt folk för en gångs skull...
Inlägg #16: Postat: 2006-01-31 20:30:00
megaman
Jag tycker inte det svenska förhållandet till alkohol är konstigt. Tvärtom tycker jag det är sunt att supa rejällt när man väl dricker. Alkohol är en rusdryck, drog och gör sig bäst vid fest. Jag tycker faktiskt det kontinentala förhållningsättet är mycket sämre. Där veckorna försvinner i en småputtrig salongsdimma. Beklagligt då att den sedvanliga propagandan där allt som är genuint svenskt utmålas som bonnigt, fånigt har gått hem i stugorna..
Inlägg #17: Postat: 2006-01-31 20:30:00
megaman
Vad värre är att vi här i kylan inte har anammat den kontinentalastilen utan det har blivit en hybrid mellan de två där folk dricker både i veckorna och på helgen. Lådvinsputtrig i veckan och drängfull på fredan. Fyfan.
Inlägg #18: Postat: 2006-01-31 20:32:00
megaman
Då är det bättre i finland, island där man jobbar hårt i veckorna och festar hårt på helgen och vilar upp sig på söndagen.
Inlägg #19: Postat: 2006-01-31 20:45:00
Janne B
Fram till 1950 ungefär hade vi ungefär finska vanor. Sprit,framförallt på större helger. Så började vi turista i England och Tyskland och tog med oss de starka ölsorterna, vi hade innan mest pissigt pilisner. Så reste vi längre ut och tog med oss vinvanor fdrån medelhavsområdet. Så nu sitter vi här med tre olika alkoholkulturer plus olagliga droger. Så nog ligger vi rätt risigt till.Hör talas om 13åringar som drar i sig pulver långt ut på västgötaslätten i mindre skolor...
Inlägg #20: Postat: 2006-01-31 20:51:00
Billy Butt
SVAR 13 - Janne B - Du har inte en susning om vilken värld jag lever i!!!!!
Showing page 1 of 2: 1  2
Laddar...