Inlägg #1: Postat: 2006-01-30 16:25:00
|
steno |
sett hur vakter hotat med stryk om de blivit högljudda medan ingen lyft ett finger om en aspackad yngling i prinsessornas följe dansar på borden.. Då kan sjödin med sitt krogslagsmål få rollen som företrädare för dem som vill ta strid mot ha blivit placerade i underklassen i denna skenvärld. Hon blir hjälte i deras ögon..."
|
|
Inlägg #2: Postat: 2006-01-30 16:26:00
|
steno |
Men du har kanske som kändis inte känt av dessa problem eller sett dem?
|
|
Inlägg #3: Postat: 2006-01-30 16:34:00
|
Janne B |
Dansar på borden. Har ni såå roligt i Stockholm. Måste åka dit någon gång! Visst kan Sjödin bli en slags hjältinna med rejäla blåmärken och skrubbsår...
|
|
Inlägg #4: Postat: 2006-01-30 16:35:00
|
Nartin |
Men detta handlar om Crazy Horse, inte om innekrogarna. Crazy Horse är stället för de som inte kommer in någoin annanstans. En brokig samling förortsmänniskor, invandrare, arbetare, svenskar, som vilken småstadspub som helst. Underklassens oas, som råkar ligga vid stureplan. Knappast stället som Prinsessorna och Bratsen går till, och då faller Henrik Brors analys fullständigt.
|
|
Inlägg #5: Postat: 2006-01-30 17:04:00
|
steno |
Märker att jag inte är inne på krogarna. Den här skulle då tydligen både Janne och jag komma in på.Hur är det Nartin, slåss det på Crazy Horse?
|
|
Inlägg #6: Postat: 2006-01-30 17:13:00
|
Nartin |
Oj, det vet jag inte faktiskt. Men det är absolut ingen finkrog eller snobbkrog. Det fina är ölpriserna : 20 spänn för en flaska, ungefär. Och då blir väl stämningen därefter.
|
|
Inlägg #7: Postat: 2006-01-30 19:19:00
|
Friskytten |
Angående Henrik Brors: Mannen är ju totalt kass. Kan någon här ge en länk till en analys han gjord som varit värd namnet? Det han skrivit om detta är för mig obegripligt och enbart obehagligt. Men jag kanske överreagerar.
|
|
Inlägg #8: Postat: 2006-01-30 21:39:00
|
Stig |
Svar 4 Helt rätt - det fiiiina folket går på andra krogar. Och där passar inte SSU ordförandens bondspråk in,
|
|
Inlägg #9: Postat: 2006-02-01 19:18:00
|
Franklin |
Jag skulle kunna säga ett och annat om Stockholms så kallade nattliv. När jag bodde där för några år sedan hade jag mycket svårt för den rådande krogkulturen. Om man ville gå ut och ha roligt en kväll fick man iskallt räkna med att bli förnedrad av vakterna i någon krogkö. Vid flertalet tillfällen kunde man stå och vänta i timmar medan bratsen gled in med ett leende på läpparna. Tala om att känna sig förminskad.
|
|
Inlägg #10: Postat: 2006-02-01 19:19:00
|
Franklin |
Forts. Tillslut blev jag så förbannat trött på förnedringen att jag började kalla vakterna för praktiskt taget varje nedsättande ord jag kunde komma på. Det självklara resultatet blev att jag inte kom in. Men det var skönt ändå att få tala om för asen vad jag tyckte om deras stinkande system.
|
|
Inlägg #11: Postat: 2006-02-01 19:20:00
|
Franklin |
Forts. Så det förvånar inte mig att det är så mycket problem i Stockholms nattliv eftersom hela krogvärlden går ut på att förnedra och diskriminera den stora massan av de som vill gå ut och ha roligt. En utekväll i Sthlm är ett gigantiskt projekt om man inte tillhör innefolket. Man får som sagt räkna med att inte bli insläppt, och att få köa i timmar. Och hur jävla kul är det på en skala? Det bäddar knappast för några trevliga känslor.
|
|
Inlägg #12: Postat: 2006-02-01 22:37:00
|
GunnarL |
Franklin, Jag läste ditt inlägg och undrar bara: Hur dum får man bli? Varför väljer man ställen där man måste stå i kö för att komma in och dessutom känna sig förnedrad? Stockholm är ju fullt av tomma restauranger. Varför inte ta med sig kön, be någon hämta en gitarr och skapa ett nytt "inneställe". Låt bratsen ha sitt och gå in på nya vägar. Problemet med ungdomar i dag är att ni saknar fantasi! Och förresten det är inte bara ungdomar....
|
|
Inlägg #13: Postat: 2006-02-01 22:47:00
|
Janne B |
Hurra. Fredrik Lindstreöm i SVT har lärt mig ett nytt ord i kväll. Bratsen betyder odrägliga överklassungdomar runt Stureplan. Bra för en lantis att veta. För övrigt att Fredriks språkprogram enormt njutbara, kunskap och underhållning på hög nivå.
|
|
Inlägg #14: Postat: 2006-02-01 22:50:00
|
CMO |
12/ Instämmer! Definitionen på en idiot är någon som står i kö för att komma in på en klubb/restaurang.
|
|