Vänster- och högerextremister möts

Showing page 1 of 2: 1  2
Inlägg #1: Postat: 2006-01-27 12:01:00
Unto S
Lars Nilsson snackar skit som vanligt. Skillnaden mellan Moderaterna och Nationaldemokratiska partiet är 1,55. Skillnaden mellan ”stalinistiska” KPML r KP och Nationaldemokraterna är 1,94, och tar man Syndikalisterna närliggande de ”våldsamma kommunisterna” i AFA är skillnaden hela 2,24.
Inlägg #2: Postat: 2006-01-27 12:03:00
Unto S
Är det inte dags för de kapitalistiska lögnhalsarna Lars Nilsson, CMO, Ståhlman, El Gustavi mm. att gömma sig och skämmas. Det bästa stället är Bush´s rövhål, där får ni säkert plats allihopa. Mitt språkbruk är inte det allra snällaste men när man har att göra med dessa satans lögnhalsar har man inte mycket att välja. Fy Fan!!!
Inlägg #3: Postat: 2006-01-27 12:13:00
Lars Nilsson
När Du tidigare hänvisade till dessa siffror gällde dessa för skolungdomar. Är det då så säkert att det gäller generellt? Och på vilket sätt skulle detta motsäga mina exempel? Läs artikeln en gång till.
Inlägg #4: Postat: 2006-01-27 12:16:00
Lars Nilsson
Tugga på det här Unto: Karl Marx var inte antisemit, men han gick i bräschen för att identifiera juden med det förhatliga kapitalet. Han förklarade att: "När samhället lyckas förinta judendomens empiriska väsen och den smutsiga handel som judendomen påtvingat oss kommer juden att bli omöjlig."
Inlägg #5: Postat: 2006-01-27 12:24:00
Lars Nilsson
Efter en snabbkoll på deras hemsida så är det mycket riktigt skolungdomar from 8 klass. Eller har Unto någon annan undersökning? Men Unto tycker väl det smäller bättre om han inte säger att det gällde skolungdomar!
Inlägg #6: Postat: 2006-01-27 12:32:00
Unto S
Helvete Nilsson, det var du som tog upp undersökningen för att svärta ner vänstern, citerar dig: ”Då tog Sveriges kanske främste expert på nynazism, Helene Lööw, som också är chef för Forum för levande historia, upp frågan om vänsterns antisemitiska arv.”
Inlägg #7: Postat: 2006-01-27 12:43:00
El Guatusi
An en gang, att tala om vanster o hoger ratt o slatt ar mystifiering pa hog niva. Om man talar om en marxistisk vanster sa kommer man aldrig forbi antisemitismen, den sitter dar den sitter. Daremot kan ingen pasta att vasteuropeiska socialdemokrater har ett antisemitiskt arv.
Inlägg #8: Postat: 2006-01-27 12:47:00
El Guatusi
Unto, snart har du en stamning pa halsen.
Inlägg #9: Postat: 2006-01-27 15:27:00
Redliner
heja unto
Inlägg #10: Postat: 2006-01-27 15:29:00
Lars Nilsson
Svar 6. Så Du menar att det jag citerade av Helene Lööw i artikeln var lögn? Den som mot förmodan tror på Unto kan läsa och höra henne på följande länk:Länk: sr.se
Inlägg #11: Postat: 2006-01-28 13:53:00
megaman
Marx var väl jude själv, trotskij lika så? Anyway jag tror ingen köper att kplmr eller vpk skulle vara mindre antisimitiska än fp. Fp är sveriges mest israelvänliga parti.
Inlägg #12: Postat: 2006-01-28 15:26:00
Janne B
11 megaman/ Jag tror att du har rätt. Så länge FP var det stora frikyrkopartiet fanns inget utrymme för antisionism. Hur många predikningar som helst har handlat om hur Gud uppfyllde sina löften 1948 vid Israels utropande. Det faktum att Israel vunnit alla krig mot 100 miljoner araber har också tagit som bevis på Guds skyddande hand över sitt folk osv. Givetvis ser inte jag på saken så enögt.
Inlägg #13: Postat: 2006-01-28 15:30:00
Janne B
Omkring hälften av FP:s riksdagsmän på 40-50-60 talen var frikyrkliga, sedan har det blivit färre. För KD tog över en del. Jag upplever FP som israelvänligt fortfarande men man försöker också se på palestiniernas situation. FP har haft gruppresor dit, liksom samfunden. Många har återkommit chockade över gazafolkets levnadsvillkor.
Inlägg #14: Postat: 2006-01-29 12:31:00
Unto S
Svar 12. Janne B. Ditt svar avslöjar frikyrkornas underutvecklade och förfalskade ”predikningar”. Men jag är inte förvånad eftersom er världsuppfattning grundar sig på en sagobok med anor 2-3000 år tillbaka. Jag sparar din kommentar, får säkert ta fram den med jämna mellanrum när jag har att göra med människor vars mentala världsuppfattning ligger tusentals år tillbaka i tiden.
Inlägg #15: Postat: 2006-01-29 13:43:00
Janne B
14 Unto/ På 1970 talet träffade jag en del folk som betraktade alla slags religiösa skrifter som rena sagor och påhitt. Numera är det sällan som någon uttrycker sig så. Kanske beroende på att svenska staten under 20 år lade ut många miljoner på forskning som resulterade i Bibeln år 2000. .
Inlägg #16: Postat: 2006-01-29 13:44:00
Janne B
f.Hundratals människor från olika vetenskapliga grenar var med om att ta fram den nya Bibeln. Ett år senare kom en tusensidig uppslagsbok ut utgiven av samma bibelkomission.. Den predikar inte men men förklarar mycket som är svårt. Är dyr att köpa men finns säkert på de flesta bibliotek. Låna en sådan några veckor och vandra ut i ett förunderligt landskap
Inlägg #17: Postat: 2006-01-29 13:51:00
Janne B
Israels utropande 1948 var inte bara en glädjens tid för svenska frikyrkliga. Jag tror att de flesta människor i Europa och USA var glada för att judarnas dröm om ett säkert judiskt hem delvis hade gått i uppfyllelse. "Nästa år Jerusalem". En del såg det hela på ett helt religiöst sätt, andra såg det mer som en praktisk profan lösning på ett svårt problem.
Inlägg #18: Postat: 2006-01-29 13:51:00
Janne B
f. Ingen skulle längre kunna hota judar. Här räknade man fel, men så var tanken./ Då ska vi se om du kan ta till dig detta på ett nyanserat sätt. Lycka till.
Inlägg #19: Postat: 2006-01-29 14:31:00
peter_
Janne B, jag vill inte att du tar illa upp, men naturligtvis betraktar jag alla religiösa skrifter som sagor och påhitt. Vissa individer som omnämns kan ha funnits. Mycket livsvisdom finns samlat. Men när det kommer till gudabeskrivningar, liv efter detta etc så är det självklart sagor och påhitt.
Inlägg #20: Postat: 2006-01-29 16:21:00
Janne B
Peter/ Jag tar gärna en liten ordväxling med dig om detta. Min tro är inte finare eller heligare än andras. Kan vi börja så här. Bibeln innehåller mängder av geografiska beskrivingar som senare visat sig stämma. Bibeln innehåller beskrivningar om hur folk levde i Judeen,Egypten, Babylon etc för 3000 år sedan.Vem ifrågasätter dessa beskrivningar? Det finns ju namn på massor av kungar och liknade storheter i GT, som efterhand bekräftas genom andra skrifter.
Showing page 1 of 2: 1  2
Laddar...