Blåljus

Inlägg #1: Postat: 2006-01-26 13:23:00
Sunny
I mitt fall har jag bland annat gett texten Dotter till en alkolist till Länkarnas tidning. Den allra sista dagen till en förening för oss som förlorat ett barn o den här kommer i Strokeförbundets tidning.De här föreningarna har inga möjligheter att köpa texter: de är ju ideella med liten budget.Visst är det OK med Sourze att bara använda dem? Man skriver ju som regel om någonting man brinner för o på så vis når artiklarna de som egentligen är målgruppen?Hur gör ni andra?
Inlägg #2: Postat: 2006-01-26 15:21:00
Janne B
De gånger jag själv tyckt att jag lyckats relativt väl med mitt skrivande så har jag själv gått ut och erbjudit vissa tidningar införande. På det sättet så har Tsunamidikterna och Skogsbonden och några till hamnat i veckopress och dagspress.Den tiden är nog förbi då en amatörskrivare får några pengar. Jag har en släkting som skriver en bygdekrönika en gång i månaden. För det får han några hundra kronor
Inlägg #3: Postat: 2006-01-26 15:24:00
Janne B
Det finns många lokaltidningar som till stor del innehåller blänkare om kommande händelser, samt referat efteråt. Detta kallas visst returmaterial och är ju en slags gratisreklam för arrangörer. Men tidningen uppskattar ju en betald annons också.
Inlägg #4: Postat: 2006-01-26 22:17:00
Sunny
Ja det kan man ju göra: sända in sitt material.
Men jag tänker mera på de som "raggar" texter här inne.
En biefekt av att skriva om känsliga ämnen,förutom hotbrev då, kan oxå vara att man blir kontaktad av någon som vill ha en intedjuv. Den lustigaste responsen på en artikel var när Norsk radio ville inderdjuva mig om hur det är att leva med 2 män?? Jag undrar fortfarande vem på norsk rikskrigkastning eller vad de heter som läser Sourze???
Inlägg #5: Postat: 2006-01-26 22:19:00
Sunny
Ja när jag o du var ung kunde man extraknäcka genom att skriva noveller till någon veckotidning.
I internets tidevarv är den tiden förbi.
Inlägg #6: Postat: 2006-01-26 23:27:00
Janne B
Jag var "student" i Umeå på 1960-talet och aktiv med mycket. Bland annat skrev jag artiklar i skilda ämnen och det kom alltid en del pengar från Västerbottens-Kuriren etc. Trots att de inte beställt materialet. Sådant händer mig inte nu. Mailandet gör tydligen att redaktionerna översköljs med text.
Laddar...