Inlägg #1: Postat: 2006-01-24 11:58:00
|
Sunny |
Ja det är kusligt. Mannen måste ju ha någon som undrar i sin närhet eller lever han helt utanför samhället? Sådana enstöringar finns ju.
|
|
Inlägg #2: Postat: 2006-01-25 09:27:00
|
Annika Lundgren |
Ja, Janne. Denna myndighetsnärvaro runt din dotter måste kännas trygg nu när skräckens man är i farten. Jag hoppas att man går till grunden med Hagamannen, när man har funnit honom - att man ställer frågan om myndighetsnärvaron fanns under hans uppväxt på rätt sätt. Det viktiga är ju att förstå orsak och verkan i vad som sker i samhället.
|
|
Inlägg #3: Postat: 2006-01-25 09:55:00
|
Janne B |
Nej, det är långt ifrån tryggt, även om polisen just nu gör mycket.De män som slår till med mycket långa mellanrum är ju svårast att hitta. Man vet ju inte ens om han bor i Umeå. Sorgligt att tusentals kvinnor i Umeå måste ändra sina vanor och rutiner för att känna lite trygghet.Det sägs att de går gruppvis från jobben osv.
|
|
Inlägg #4: Postat: 2006-01-25 10:41:00
|
Annika Lundgren |
Janne, jag tror inte att du uppfattade mitt budskap. Jag skrev att det viktiga är att förstå orsak och verkan i vad som utspelas i samhället idag. Att jag skrev "din dotter" kändes perfekt för mig. Du behöver inte svara mig, men jag ber dig att gå in i dig själv och ställa frågan hur du skulle känna dig om din dotter var ensam med denne man utan att någon hörde dina rop.
|
|
Inlägg #5: Postat: 2006-01-25 11:43:00
|
Janne B |
Bästa Annika. Kanske jag missade något för jag läste en gång och svarade snabbt, för snabbt kanske.
Jag ser ofta kritiskt på mina formuleringar. Vad säger du om din sista rad här ovan? Ska väl vara Hennes rop? / Men orsak och verkan är givetvis den övergripande frågan! Tack o hej.
|
|