Blåljus

Showing page 1 of 2: 1  2
Inlägg #1: Postat: 2006-01-24 09:36:00
Janne B
Ja nog blir man väldigt avundsjuk på att Sunny kan beskriva det mänskliga livets sorger och glädjeämnen på detta empatiska sätt.Hon beskriver ofta den lilla människans kamp för tillvaron nedifrån, sådant borde inte vara tillåtet. För nu gäller ju de stora EU-greppen ovanifrån. ;-
Inlägg #2: Postat: 2006-01-24 11:43:00
Sunny
svedan Ja när jag som här skriver ur min dagbok så är det ju saker som har hänt mig. Men 30 000 sveskar drabbas faktiskt av strok varje år så det är inte unikt. Menar du dagböckerna om pappa pedofil så är det inte så unikt som det borde det heller. Så har vi min ålder: man hinner vara med om mera saker ju äldre man blir? Fast jag lever ju inte ett helt vanligt svensssonliv heller: Min bakgrund som strippa o mina två äkta män är lite udda men inte så udda som du kanske tror.
Inlägg #3: Postat: 2006-01-24 11:48:00
Sunny
Men jag ska ge dig några rubriker du aldrig någonsin får se av mig:
Jag ska gå på fotboll hockey i kväll, Jag köade för biljetter till Operan i natt, Jag är en hejjare på att jogga, Mina bästa matrecept o så tusen saker till. *ler*
Inlägg #4: Postat: 2006-01-24 11:50:00
Sunny
Tack Janne! Nej hur skulle det gå ifall alla gjorde så sjöng de på nationalteatern runt -68.
Inte ska vi skriva om sjukdom,död o incest: Sånt blir lätt deprimerande.
Inlägg #5: Postat: 2006-01-24 12:11:00
Sunny
O Du Svedan: Visst blir jag glad ifall du läser mina artiklar men du måste inte!
Inlägg #6: Postat: 2006-01-24 13:11:00
Maria Whinter
Du är säkert smart som man kan läsa mellan rader men varför du hela tiden ska fingra på allt, att du aldrig kan låta andra vara i det dem är i, utan att du alltid har, en i hästväg, värre historia att berätta, eller att via associationer, alltid lyckas förmedla något om ditt fördärvliga, och i mina ögon, liv av förnedring, tröttar ut dem flesta. Skapar mättnad. Jag förstår inte varför du fortsätter sälja ut dig, och du gör det här och för inga pengar alls, inte ens för en tia i trosan!
Inlägg #7: Postat: 2006-01-24 14:49:00
Sunny
Jag vet ju inte ifall du skriver här oxå men de flesta som gör det vill gärna ha kommentarer till sina artiklar!det är liksom därför de skriver på Sourze! Att bara skriva utan att bemöta de andra kväver debatten. Jag lever raka motsatsen till ett liv i förnedring det kan jag försäkra dig även om jag undrar hur du kan påstå någonting sådant om någon du inte känner alls!Dessutom anonymt: Hittar ingen profil här på dig.
Inlägg #8: Postat: 2006-01-24 14:54:00
Sunny
På vilket sätt är det t-ex förnedrande att behöva åka ambulans då o då? På vilket sätt accosierar du till mina trosor i debatterna? Är du fetischist? *ler*
De saker jag skriver om drabbar många många människor. De kan även drabba dig min vän.
Inlägg #9: Postat: 2006-01-24 15:03:00
Maria Whinter
Skriver på Sourze. Skriver. Jag bemöter enbart när jag finner en värdig artikel, vilket inte är en lätt sak här ute. Åsikten är fri och subjektiv. Som jag sa; jag anser det vara förnedrande att sälja ut sig. Kan dock tycka att det är mer förnedring att inte ta betalt. Trosor? Ja, en enkel sak; där de drägglande små stoppar pengar innanför, måste ju vara en vanlig företeelse i en sådan värld, alltså inte främmande för någon som kan sitt yrke.
Inlägg #10: Postat: 2006-01-24 15:08:00
Maria Whinter
Att åka ambulans kan vara förnedrande beroende på vad som hänt. Att åka ambulans - ett färdmedel för den som behöver i andra fall; gott nog. Det du skriver om vill jag inte ens värdera, men det känns som mycket navelskåderi. Du som, mellan rader verkar smart, skriv så att världen kan förändras. Jag är drabbad - av livet, min "vän". Alla är horor!
Inlägg #11: Postat: 2006-01-24 15:08:00
Karle
Maria du verkar ju snurrig och har tydligen inte hajat vad Sunny skriver om
Inlägg #12: Postat: 2006-01-24 15:16:00
Karle
menar du att du är hora Maria
Inlägg #13: Postat: 2006-01-24 15:27:00
Justin Case
Vi är alla horor enligt tex Paul Lafargue, Karl Marx svärson, som menade att arbeteprostitution.
För att citera Baudelaire:"Är inte arbete det salt som konserverar själar?".
Inlägg #14: Postat: 2006-01-24 15:27:00
Maria Whinter
Nu kan jag inte annat än tillstå att jag har riktigt skoj! "Kålle" lille, om du tillstår att du inte är en hora, att du inte arbetar för BNP på ett eller annat sätt, eller annat, så som arbetsåtgärder, och godtar dem, javisst, då är du fri, och horar inte, men vad tusan gör du då här?! Om du är en hora och vågar stå för det är är du sann i dig själv, om du inte är hora bör du flytta ut i en skog!
Inlägg #15: Postat: 2006-01-24 16:15:00
Sunny
Hur intressant hordebatten än kan te sig så är det stroke min artikel handlar om.Därför ber jag er vänligen debattera horeri någon annan stans. De har majlat från Stroke-Riksförbundet o vill ha den här artiklen i sitt stora majnummer så den hamnar i rätt forum.Trots att stroke är en folksjukdom så vet många förvånansvärt lite innan de drabbas. Vikten att skynda på till sjukhus t.ex. Många hade sluppit livslånga handikap ifall de kommit under vård tidigare.
Inlägg #16: Postat: 2006-01-24 16:18:00
Sunny
Jag har skildrat det ifrån den anhöriges synvinkel. Man regerar märkligt under vissa omständighter: Man får tunnelsyn o känner sig helt utanför det som händer runt om. Det är normalt under chock o det går över. Kan jag nå många anhöriga genom strokeförbundet så har jag inte delat med mig av min dagbok förgäves eller hur?
Inlägg #17: Postat: 2006-01-24 16:22:00
Maria Whinter
Du står inte i sådan position här att du kan tala om för andra vad vi ska diskutera. Det handlar om förmågan att kunna associera; det ena leder till det andra, vilket borde ha existensiellt berättigande. Artikeln har jag knappt läst, eftersom, som jag tidigare sagt, skapar du inget annat än mättnad här ute, frossar i dina mäns öden och gör dem till din sak. Grattis till rätt forum för din artikel.
Inlägg #18: Postat: 2006-01-24 16:27:00
Sunny
Fel. Under min artikel ska kommentarerna handla om den eller i ala fal om ämnet.Vill du debattera andra ämnen får du skriva om dem själv.Eftersom du inte läser mina artiklar så finns det ingen anledning alls att öppna irrelevanta debatter under just dem.Personliga påhopp o galna anklagelser behöver varken jag eller någon annan finna sig i här på Sourze.Så tack o farväl.
Inlägg #19: Postat: 2006-01-24 16:29:00
Sunny
PS Tack för ditt grattis! Det är många artiklar som fötts på Sourze för att vandra ut i olika andra forum. Flera av mina o många andras.
Inlägg #20: Postat: 2006-01-24 16:34:00
Maria Whinter
Det handlar i all sin enkelhet om distans. Till sig själv. Om man skriver måste man vara beredd på att ta ris och ros, kan man inte det ska man kanske koncentrera energin på annat? Jag sa inte att jag inte läser men jag vet hur man läser från vänster och till nedersta hörnet och skapar mig en bild; bilder som upprepas tråkar ut. Du kan bättre än så.
Showing page 1 of 2: 1  2
Laddar...