Inlägg #1: Postat: 2006-01-24 02:06:00
|
Redliner |
det började med att en viss Rasool Awla, som "ingår i en nordisk forskargrupp", gick ut i DN debatt och hävdade att det är tack vare mediernas oförtröttliga rapportering om problemet som det börjat minska. Rasool Awla varnade även svenska män för att bli förälskade i invandrarkvinnor, eftersom de riskerar att själva bli mördade. eh, är problemet bara allvarligt när svenskar är drabbas?
|
|
Inlägg #2: Postat: 2006-01-24 02:18:00
|
Redliner |
därefter följde krönikör-drevet. i expressen skrev britta svensson att ingen gör något åt problemet för att "vi svenskar är så rädda för att bli kallade rasister". ingen vågar "sätta ner foten". i aftonbladet skrev johanne hildebrandt om "invandrarflickorna" och kollektiviserade därmed alla invandrare till ett enda gigantiskt problem. inga nyanser alls, tydligen, är tillåtna när "svenskarna" öppnar på locket och ger uttryck för sin självförhärligande vrede.
|
|
Inlägg #3: Postat: 2006-01-24 02:25:00
|
Redliner |
men priset tog förstås skugge. rubriken till henne krönika är fantastisk: "machomän - hyr en svenne för en dag". detta betyder i klarspråk: invandrade män är onda, svenska män är goda. i en enda mening ger hon uttryck för en nästan arketypisk fördom i sverige. hon fortsätter med att ursäkta sin egen och andra svenskars rasism: "är det konstigt att svennar är rasistiska när vi gång på gång blir beskrivna som horor och idioter?".
|
|
Inlägg #4: Postat: 2006-01-24 02:35:00
|
Redliner |
gång på gång, skugge? av vem? nej, fy för att reagera på något som skugge skriver. men det blir farligt när krönikörer börjar ursäkta rasism. och det blir riskabelt för kampen mot hedersrelaterat våld när vulgära krönikörer gör frågan till en pseudodebatt om att "sätta ner foten" och börja "ställa hårdare krav". ni kapar debatten med era tanklösa kommentarer! det handlar om sexism, patriarkala familjer och mänskliga rättigheter - inte om att piska alla invandrarmän. fatta!
|
|
Inlägg #5: Postat: 2006-01-24 02:40:00
|
Redliner |
för övrigt tycker jag att kritik mot kvinnoförtrycket i saudiarabien hade varit på sin plats. och jag skickar ut mitt fulla stöd till sharaf hjältar.
|
|
Inlägg #6: Postat: 2006-01-24 08:23:00
|
El Guatusi |
Redliner: Jag haller med om att svenska tabloider ofta haller sig pa en niva som ar en skam for ett europeiskt land. Men forsok att inte gora misstaget att tro, att invandrare ar de ENDA offren. Sanningen ar nog snarare, att hela det svenska samhallet ar offer for en fiaskofeminism som standigt uttrycker sig
|
|
Inlägg #7: Postat: 2006-01-24 08:27:00
|
El Guatusi |
i de triviala, banala termer du namner. Aven svenska man far tala dessa populisters pahopp, o tabloidpressen agerar villigt megafon at deras budskap. Effekten ar, att HELA svenska samhallet forlorar. Jag upplever forhallandet man-kvinna i Sverige som betydligt mindre avspant an i de flesta platser jag besokt, inklusive hyperkatolska Syditalien och Latinamerika. Sorgligt, beklammande.
|
|
Inlägg #8: Postat: 2006-01-24 08:46:00
|
stålis |
Svar 1. Vem påstår att problemet bara är allvarligt om det drabbar svenskar? Vem är svensk förresten? Talar vi medborgarskap el. etnicitet?
Eller kanske rentav kultur?
|
|
Inlägg #9: Postat: 2006-01-24 08:48:00
|
stålis |
Svar 5. Varför bara Saudiarabien? Varför inte Iran? Pakistan? Jordanien? Egypten? Etcetera.
|
|
Inlägg #10: Postat: 2006-01-24 08:49:00
|
stålis |
Varför inte de där 28 afrikanska länder där kvinnlig omskärelse praktiseras?
|
|
Inlägg #11: Postat: 2006-01-24 08:51:00
|
stålis |
Svar 6. Svenska tabloider håller låg nivå, men det gör även Ekstrabladet, Daily Mirror, Bild Zeitung etc. Visserligen är DN och SvD också tabloider nu, men låt oss inte glömma att Rasool Awlas artikel stod i DN - inte Expressen el. AB!
|
|
Inlägg #12: Postat: 2006-01-24 09:11:00
|
stålis |
99,9 procent av alla artiklar om hedersmord har handlat om invandrarkvinnor o enstaka homosexuella invandrare, men aldrig om att svenskar skulle riskera att hedersmördas.
|
|
Inlägg #13: Postat: 2006-01-24 09:21:00
|
stålis |
När så en enda artikel varnar för att även svenska män kan drabbas om de får ihop det med en kvinna från en hederskultur, så går Redliner i taket och menar att detta bevisar att bara när svenskar drabbas, då blir det ett problem. Alltså, hur tänker Redliner egentligen?
|
|
Inlägg #14: Postat: 2006-01-24 20:16:00
|
stålis |
P.S. Det är alltid lika fascinerande:
så fort jag anstränger mig och tar upp saker som mina interlokutörer skriver, och bemöter det logiskt och sakligt, så uteblir svaren. Gör jag dem svarslösa?
|
|
Inlägg #15: Postat: 2006-01-24 20:35:00
|
Anders Klasson |
Den Marxistiska Läran har "stökat till
det i huvudet" på många av oss,
inte bara Redliner,betänk att vi blivit
utsatta för flera decennier av
Marxistisk indoktrinering av SVT och
annan media, internet är ju nu på
väg att "luckra upp" detta,men det
tar tid innan alla är "Fria i huvudet"
från Marxist-eländet.
|
|
Inlägg #16: Postat: 2006-01-24 21:38:00
|
stålis |
Tack för att du försöker trösta. :
|
|
Inlägg #17: Postat: 2006-01-25 08:07:00
|
El Guatusi |
/14 Nejda Stalis; jag hann inte logga in mer igar, det ar enda anledningen. Svar: Ekstrabladet, Daily Mirror, Bild Zeitung m fl ar forvisso oseriosa sa det forslar, men tror du verkligen att de ar kapabla att publicera vissa alster som du kan hitta pa t ex Aftonbladets kultursidor?
|
|
Inlägg #18: Postat: 2006-01-25 08:10:00
|
El Guatusi |
Har intrycket av att de namnda blaskorna ar mer tuttfixerade minns Ekstrabladets "side 9 pige" som val ersatte "dagens fulde svensker" for 30-40 ar sedan?. Men jag undrar om korrekturlasarna later rent hatiska o hetsande artiklar passera.
|
|
Inlägg #19: Postat: 2006-01-25 17:07:00
|
stålis |
Kan du ge exempel?
|
|
Inlägg #20: Postat: 2006-01-25 20:02:00
|
El Guatusi |
Vi kommenterade i somras en skribent pa AB, som skrivit 3-4 artiklar som ingen tidning med sjalvaktning borde publicerat. Kan nagon hjalpa mig med namnet? Efternamnet klingade polskt, har jag for mig.
|
|