|
Inlägg #1: Postat: 2006-01-23 06:55:00
|
|
Grbrgr |
Jävlar, vad glad jag blir över att det finns folk som tänker som du!
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2006-01-23 08:21:00
|
|
Nähädu |
Nämen, vad ser jag? Jag har tyckt EmmaF varit omogen, oslipad och slösandes sin talang på mer eller mindre rabiata utfall med mycket svajigt underbyggda argument. Äntligen läser man då en artikel som andas lite mod att nämna det som vi män talat om i åtatal, nämligen att det till viss del är kvinnorna självas ansvar att det är som det är.
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2006-01-23 12:06:00
|
|
Eleni Schmidt |
Håller helt med. Fram för bildning samt att kvinnor ska hålla ihop! Fast varför slösar du energi på att bli upprörd över Suzanne Qrunell och Billy Butt? De är ju till för att skrattas åt... ha det bra, Eleni
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2006-01-23 14:21:00
|
|
stålis |
Emma på sin blogg: "vilken tjockis anton körberg har blivit."
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2006-01-23 19:12:00
|
|
CMO |
Du använder ordet "adekvat" tre gånger i din ganska korta text. De två första gångerna hade "relevant" passat bättre i det tredje hade det passar bättre med "befogad". Ditt språk är även i övrigt torftigt. Din bildning verkar inte vara adekvat....
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2006-01-23 19:54:00
|
|
Biff |
Emma är rädd för människor som inte tycker likadant som hon. Därför kallar hon dem obildade. Att beskylla folk för rädsla är den sämsta argumentationen som finns. Det vet alla som har gått på universitet. Om några år kommer även Emma att lära sig det.
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2006-01-23 20:12:00
|
|
GunnarL |
Första delen av den här artikeln är bra - resten är skitdåligt! Att försöka underblåsa konflikt mellan män och kvinnor är lika idiotiskt som de exempel på dåliga artiklar Du hänvisar till. Där svärtade Du ned Dig själv.
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2006-01-23 20:33:00
|
|
Sunny |
Det finns många sorters bildning Emma. Först den rent akademiska.Den förhindrar inte att du har spetskunskaper i ett ämne men är totalt oinsatt inom andra områden.
Så hade du den socialt kapabla bildningen.Där gäller det att vara påläst o hålla sig uppdaterad samt vara smidig o verbal i minglandet.Baskunskaperna kan vara grunda bara de är pk o breda.
Vi har den prakiska bildningen: en inbyggd lätthet att lösa praktiska ,tekniska o mänskliga problem genom eget tänkande.
Det är dessa människor
|
| |
|
Inlägg #9: Postat: 2006-01-24 19:21:00
|
|
Marcus |
Det är konstigt att du som har så mycket utbildning ändå använder halva artikeln till personangrepp. Det är också konstigt att du som använder ordet "adekvat" så många gånger att det sticker ut, själv inte är adekvat i din argumentation.
|
| |
|
Inlägg #10: Postat: 2006-01-24 19:27:00
|
|
colin |
Om du tycker att din blog andas bildning har du ju ganska konstiga kunskapsideal.Dom du kritiserar har ju något att säga vilket jag inte ser att du har.Den här artikeln är bara ännu ett exempel på den vanliga vanliga svenska politiska korrektheten som försöker tysta all oliktänkande.
|
| |
|
Inlägg #11: Postat: 2006-01-24 22:23:00
|
|
magneticfield |
Nu klargör vi det här. Jag gillar, för att inte säga älskar ordet adekvat. Därför använder jag det.
|
| |
|
Inlägg #12: Postat: 2006-01-26 07:11:00
|
|
Annika Lundgren |
Emma: När försöken att nå makten inte sker mer bildat än att slå ner det andra könet och de som inte tycker likadant, visar man ju tydligt på vilket sätt man är förmögen att förvalta sin egen makt. Det är ju detta vedervärdiga sätt som är värd all kritik den får.
|
| |
|
Inlägg #13: Postat: 2006-01-26 20:42:00
|
|
Anastasia |
Håller med dig Emma! Bildning är bra! Tycker det är märkligt att folk är så hatiskt inställda till detta. Misstänker att det är för folk har mindervärdeskomplex.
Men bildning och vishet är inte samma sak. Önskar att universiteten kunde lära ut mer vishet. Alla borde studera åtminstone 40 poäng Vishetsstudier. En rejäl grundutbildning alltså.
|
| |
|
Inlägg #14: Postat: 2006-01-26 20:48:00
|
|
Anastasia |
Tycker din artikel- som så många andra artiklar här på Sourze- bara är utbrott av frustration. Det tycker inte jag är så kul. Jmf artiklar typ i stil med: Fy vad hemsk jag är som är man som klår upp alla kvinnor. Dessa artiklar får alltid högsta betyg. Så kämpa på med feminismen och uttryck dig gärna lite roligare och slagfärdigare så blir allt bra för min del.
|
| |
|
Inlägg #15: Postat: 2006-01-29 22:33:00
|
|
ManGz |
Instämmer. Är också helt fruktansvärt trött på alla korkade stackare, som påfallande ofta är kvinnor. :/
|
| |
|
Inlägg #16: Postat: 2007-06-14 17:39:00
|
|
Tidningsbudet |
Hej Emma!
Du vill ha mer bildning och kritiskt tänkande?
Och tittar på "Paradise Hotel"?
|
| |