|
Inlägg #1: Postat: 2006-01-20 18:53:00
|
|
Janne B |
Den gamla Bibliska berättelsen om Susanna uti Babylon handlar om att Domaren noga såg till att "vittnena" förhördes var för sig.Då deras berättelser inte alls stämde friades den åtalade Sköna Susanna. Detta är nog världens äldsta Deckare. Eller hur Sunny?
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2006-01-20 21:34:00
|
|
GunnarL |
Alldeles oavsett alla juridiska aspekter på historien - de juridiska ställningstagandena kommer inte fram vare sig i kvällspress eller Sourzeartiklar - så tycker jag att Billy Butt betett sig på ett sätt som inte anstår en fullvuxen karl. Att i kraft av sitt kändisskap ragga upp småflickor för att ta hem dem och pippa dem tycker jag är ett typiskt omanligt beteende. Så agerar inte en mogen karl!
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2006-01-20 21:37:00
|
|
GunnarL |
f/ För då är han inte vad jag menar med en karl! Då är han ett svin!
Jag läste om Billys artikel om "ankungen" och kommentarerna därtill. Han är "född i ett samhälle där man visar stake", "i min kultur slåss man - ni borde lära er av min kultur"... osv. Nej fy fan, om den kulturen går ut på att pippa småtjejer!
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2006-01-20 21:38:00
|
|
GunnarL |
f/ Svamlandet om och nedskitandet av oss svenskar och vår historia irriterar mig också, eftersom det kommer från en person som inte vet ett skit vad han talar om.
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2006-01-20 21:40:00
|
|
GunnarL |
f/ MEN: I Billys artikel står också något mycket väsentligt: "HAN ÅNGRAR SINA TIDIGARE OMORALISKA HANDLINGAR MEN HAN ÄR INGEN VÅLDTÄKTSANKA". Och det tror inte jag heller. Han har helt enkelt betett sig dumt och det är oftast inte straffbart.
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2006-01-20 21:57:00
|
|
Calle Z |
GunnarL. Helt rätt! Billy kan inte dölja sin "heders" bakgrund. Billy B är ett stort skämt! Att karln orkar med att bo kvar i Sverige? Det är en gåta. Han försitter inget tillfälle att klanka ner på Sverige och svenskarna. Om det inte passar? Varför bor karln kvar?
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2006-01-20 22:02:00
|
|
Calle Z |
Billy kan ju flytta tillbaka till sitt "heders" samhälle där man visar "stake! Jag minns Billys enfaldiga text där han nästan gjorde narr av Pernilla Wahlgren när hon anmälde sin fd man. Enligt Billy så var det en "kulturkrock"! Det skulle inte tas så allvarligt. Tja nu vet man varför...
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2006-01-20 22:02:00
|
|
Sunny |
Janne: Det bör vara en av de äldsta i alla fall?
|
| |
|
Inlägg #9: Postat: 2006-01-20 22:04:00
|
|
Sunny |
Gunnar: Att han har betett sig som en skitstövel är ju klart men skulle vi sätta alla manliga o kvinnliga jodå: kvinnor kanskitstövlar i fäglese får vi väl inhägna Norrland eller någonting liknade?
|
| |
|
Inlägg #10: Postat: 2006-01-20 22:06:00
|
|
Sunny |
Calle Z Ja den texten var en av BB:s sämsta. Men i rättvisans namn så har han skrivit hyftast bra texter oxå.
|
| |
|
Inlägg #11: Postat: 2006-01-20 22:09:00
|
|
Sunny |
Janne: Det äldsta mordet torde ändå vara när Kain dödade Abel?
Men det var ju ingen mordgåta eftersom tillgången på misstänkta var en aning begränsad*ler*
|
| |
|
Inlägg #12: Postat: 2006-01-20 22:11:00
|
|
Janne B |
Ja det behövdes inte ens poliser och DNA ;-.
|
| |
|
Inlägg #13: Postat: 2006-01-20 22:15:00
|
|
Sunny |
Jag tänkte på Eva som mor: att vara mor både till offret o mördaren?
Värre kan det inte bli? En kvinna uppåt landet för några år sedan miste sin lilla flicka i ett mord o brodern visade sig vara mördaren. Jag har alltid undrat hur hon gick vidare.
|
| |
|
Inlägg #14: Postat: 2006-01-20 22:16:00
|
|
GunnarL |
9/ Sunny, Det är ju precis vad jag menar med svar 5, han ber ju faktiskt om ursäkt även om det sitter långt inne. Och jag vet att "kvinnor kan" - i allra högsta grad! Tack och lov!!!
|
| |
|
Inlägg #15: Postat: 2006-01-20 22:17:00
|
|
Sunny |
Men Kain ska enligt vissa legender ha gift sig med en dotter till Lillith: en halvsyster således. Men det finns många legender om just Lilith. Fast Abraham o Sara var ju oxå halvsyskon. Det kanske gick för sig då?
|
| |
|
Inlägg #16: Postat: 2006-01-20 22:18:00
|
|
Calle Z |
Sunny. Göring skrev också ett par hyfsade bra texter! Jag är bara så trött på Billy och hans ständiga gnäll på Sverige och svenskarna! Hatkärlek kanske? Jag blir bara så trött...trött på deras jävla "heder" och deras kultur där man visar "stake"! det måtte ju ha varit en framgångsrik kultur? När alla dessa "hedersmän" numera bor i Sverige!! Och dessutom har mage att påstå. Att vi skall lära av dom! Tack! Men nej tack!
|
| |
|
Inlägg #17: Postat: 2006-01-20 22:21:00
|
|
Sunny |
Gunnar: Ja jag tycker att det är dags att ge Billy juridisk upprättelse. En kvinna som jag repekterar mycket är f.d fägelsechefen AnnBritt Grunewald o hon kämpar numera för Billys sak vilket verkar hoppfullt.Vi gör alla mindre trevliga saker: till o med vänner som Janne o jag rök ihop här av misstag förra veckan vilket jag inte är stolt över. Man måste kunna förlåta dumheter men inte brott.
|
| |
|
Inlägg #18: Postat: 2006-01-20 22:23:00
|
|
Sunny |
Calle: Göring var en skiklig retoriker.
Visst har vi mycket att lära av andra kulturer men inte de bitarna du just nämner: där håller jag med dig helt!
|
| |
|
Inlägg #19: Postat: 2006-01-20 22:27:00
|
|
Sunny |
Jag tilbringade julen på Huddinge sjukhus med min mycket sjuke man. Där fanns en sjuksyster som var en han o arab: han körde ut min mans säng i ett undersökningsrum till natten o kom med en bår till den i familjen som skulle övernatta.18 år hade han jobbat där men aldrig sett en svensk famikj bete sig som vi: bara invandrare där det är självklart!
|
| |
|
Inlägg #20: Postat: 2006-01-20 22:28:00
|
|
Sunny |
Ali och syster Fatima: Om ni läser detta så tusen uppriktiga tack o vi har mycket att lära av er!!!
Kramar Roffes tant!
|
| |