Det naturliga har spelat ut sin roll

Showing page 2 of 2: 1  2
Inlägg #21: Postat: 2006-01-30 18:31:00
stålis
Svar 12. Herrejävlar, så du motsäger dig själv! Lagstifta mot hat? Fattar du inte hur lurad du blir. Du är kvinna, du har fått en ny livssyn som du vill missionera för, fattar du inte att du går maktens ärenden, de som vill förbjuda att deras indoktrinering ifrågasätts, att du uppträder som en dresserad säl?
Inlägg #22: Postat: 2006-01-30 18:32:00
stålis
Josefin, för fan! Jag är gammal, har tagit sinnesutvidgande droger, TM:at, newagat, etc. Tro mig, det är bara en exploatering av din idealism för ruttna syften. Läs "Lotus och roboten" av Arthur Koestler. Det är hårt, gumman, men man måste leva med verkligheten. Och, ärligt, vad är det för "hat" som Irving gör sig skyldig till? Ack, om du visste vilka krafter du hjälper!
Inlägg #23: Postat: 2006-01-30 18:34:00
stålis
Josefin: "Den som har auktoritet bör därmed kunna försvara sin auktoritet med argument -inte med våld som i djurriket. . . "

Du menade alltså inte detta bokstavligt?
Inlägg #24: Postat: 2006-01-30 18:37:00
stålis
Ah, men det är så typiskt för ni newaktiga politiskt korrekta att ni slänger ur er en massa vackra flosker som ni inte tänkt igenom och följaktligen inte menar. Fattar du inte vad du gör för kvinnobilden? Nej, ingen säger något, men folk tänker, jag lovar.
Inlägg #25: Postat: 2006-01-30 18:37:00
stålis
P.S. Newageaktiga, menade jag.
Inlägg #26: Postat: 2006-01-30 21:58:00
Josefin Deiving
Oj, oj Stålis. När argumenten tryter tar svordomarna vid?
Du säger att jag emotsäger mig själv men förklarar inte hur.
Sant Stålis din verklighet är hård, min är däremot rätt mjuk då jag föredrar att leta efter det goda i människor och inte det onda.
”Kvinnobilden” verkar vara en definition du även benhårt verkar vilja hålla fast vid.
Inlägg #27: Postat: 2006-01-30 21:59:00
Josefin Deiving
Tappar du ditt sammanhang i mänskligheten annars? Själv föredrar jag att definiera mig som människa och inte som kön.
Du får fortsätta att definiera dina gemenskaper genom hat utåt om du vill Stålis, men hat mår man rätt dåligt av och det tar en massa energi. I det samhälle och den gemenskapsdefinition jag helst lever i är hat icke önskvärt vilket ger att man naturligtvis skriver in det i gemenskapens/samhällets stadgar – Lagboken.
Inlägg #28: Postat: 2006-01-30 23:35:00
peter_
Josefin jag tror att de flesta här också definierar sig i första hand som människa och inte som kön. Det hindrar inte att man ifrågasätter påståenden om det "manliga könets" förtryck av det "kvinnliga könet". Jag tror att lite fler män än kvinnor är politiskt intresserade, kanske för att samhällets krav på män att ha en åsikt är hårdare.
Inlägg #29: Postat: 2006-01-30 23:35:00
peter_
Kvinnor uppskattar oftast inte män som inte kan stå för sina åsikter. Väldigt mycket av det män försöker leva upp till är styrt av att vinna kvinnors uppskattning. Det är nog på många sätt fortfarande bekvämare att vara kvinna även om vi alla måste kämpa för att leva sant och inte förlora oss själva.
Inlägg #30: Postat: 2006-02-02 17:40:00
Josefin Deiving
Att det ena könet illvilligt förtrycker det andra könet i dagens samhälle köper inte jag heller. Men om man låter kvinnan ta på sig hela biten med att vara hemma med barnen, då är man väl ändå en del i det fula maskineriet? Ja du har inte medvetet tvingat henne att vara hemma med barnen, ”hon vill det själv”- men det är otroligt tacksamt för en tjej att sortera in sig i kvinnorollen för då slipper hon försvara sitt handlande.
Inlägg #31: Postat: 2006-02-02 17:41:00
Josefin Deiving
Vill du ha en kvinna som spelar kvinnorollen ja då måste du kanske spela mansrollen, jag menar du kan ju inte, inte göra något. Däremot tror jag att vi alla mår bäst av att slippa könskraven. Även könsrollen har spelat ut sin roll.
Inlägg #32: Postat: 2006-02-02 17:41:00
Josefin Deiving
Ja jag behöver inte leva upp till att vara politiskt insatt, däremot måste jag leva upp till att vilja ta hand om barnen. Båda könen har pålagda roller. Innebär det att vi måste köpa rollerna? Om vi gifter oss Peter så lovar jag att du får ”slippa” att vara insatt i politik, bara du tar hand om barnen. ;
Showing page 2 of 2: 1  2
Laddar...