Vänstern och ayatollornas Iran

Inlägg #1: Postat: 2006-01-15 01:32:00
AlfVerner
Hur naiv får man bli?? Principerna som styr försvaret av denna helt felaktigt utlämnade bit mark håller på att sätta världen i brand. Hur kan USA/ISRAEL...m.fl. västländer, stormakter bara få för sig att man ska sitta ensamma på atommakten? Freden kommer att lägra sig i Israel när blodet eller kulorna tagit slut och bara FN har någon möjlighet att rätta till sitt misstag genom att åter sätta "Israel" under tvångsförvaltning.
Inlägg #2: Postat: 2006-01-15 09:11:00
El Guatusi
AlfV: "Man har importerat apartheid från Sydafrika och Berlinmuren från Tyskland". Kritisera i konsekvensens namn aven de arabstater som utovar apartheid mot palestinierna aven mkt rika sadana, som FAE. Dessutom var inte Muren ett tyskt pafund, utan ett sovjetiskt: ryssarna var trotta pa att se de hunsade ostberlinarna fly till Vast i massa.
Inlägg #3: Postat: 2006-01-16 00:13:00
AlfVerner
Rættelse: "Man har importerat Berlinmuren från Sovjet/Ryssland och apartheid från arabstaterna." Ju snabbare FN kan ta øver hela styrningen, desto mer lidande kan undvikas. Kriminalisera de ortodoxa judarna på samma sætt som muslimska fundamentalister, samt stæll Bush/Blair infør krigsførbrytartribunalen.
Inlägg #4: Postat: 2006-01-16 09:19:00
El Guatusi
3 Alf, Glom inte att de flesta muslimska stater har en dubbel apartheid och den varsta av dem drabbar den kvinnliga halvan av befolkningen. Och det ar en apartheid som ofta ar grymmare och mer barbarisk an den som forekom i Sydafrika.
Inlägg #5: Postat: 2006-01-16 12:24:00
AlfVerner
4>Rättelse igen: P g a att "de flesta muslimska stater" har "dubbel apartheid", ska vi stödja Israel som bara har enkel.
Inlägg #6: Postat: 2006-01-16 12:31:00
AlfVerner
...vi ska även komma ihåg att den apartheid som förekommer i Guantanamofängelset en rättsstat/demokratisk stat ger alltid rätt till rättslig prövning ofta inte är grymmare många arabiska stater har jag hört. Jag tror vi ska komma ihåg det också och att "vänstern" är dumma och folkpartister är bland det snällaste man kan vara.
Inlägg #7: Postat: 2006-01-16 13:03:00
El Guatusi
6/ Alf: Nog ar Indonesiens folkmord pa Osttimor, Sudans folkmord pa sin svarta befolkning, konsstympning, flyktinglager, arbetsforhakllanden for invandrare som gransar till rent slaveri, hedersmord, offentlig avrattning genom stening av "otuktiga" kvinnor osv osv LITE varre an Guantanamo? Tycker du inte det?
Inlägg #8: Postat: 2006-01-16 13:05:00
El Guatusi
"Jag tror vi ska komma ihåg det också och att "vänstern" är dumma och folkpartister är bland det snällaste man kan vara." Forenklingar, forenklingar. Kan halla med om att manga som kallar sig vanster har en mkt forvirrad syn pa ord som frihet, demokrati, jamstalldhet o mkt annat. Jag vill anda tro att alla, vanster som hoger, ar i god tro.
Inlägg #9: Postat: 2006-01-16 23:50:00
AlfVerner
7>Jo, visst är det betydligt bättre att bli pissad i halsen än avrättad genom stening och det är betydligt bättre att få lite ström i testiklarna än avrättad genom "hedersmord" vilket namn förresten...? Absolut, att jag inte tänkte på det? Får jag be om ursäkt för min naivitet??
Inlägg #10: Postat: 2006-01-16 23:52:00
AlfVerner
8>Menar du att Hitler, Stalin, Sadam, Ingvar Kamprad och Lasse Berghagen alla är i "god tro", att det man gör är något för hela mänsklighetens bästa?
Inlägg #11: Postat: 2006-01-17 08:44:00
El Guatusi
9/ Ja, det ar det och det gladjer mig att du borjar se nyanser. Forodmjukelser av de varsta slag forekommer inom idrottsklubbar minns AIKs ungdomsspelare som "lekte" med kladgalgar o dyl, i lumpen en kille jag kande begick sjalvmord i Boden vintern 84/85 efter vidriga trakasserier, internatskolor osv. Men darifran till folkmord och massavrattningar till folknoje ar anda steget ganska langt.
Inlägg #12: Postat: 2006-01-17 08:46:00
El Guatusi
I var sympati for det palestinska folkets grymma ode glommer vi garna alla de oacceptabla aspekter av deras vardagsliv som INTE ar Israels fel. Mojligen sag ni dokumentaren om den palestinska marathonloperskan som deltog i Athen-OS 2004?
Inlägg #13: Postat: 2006-01-17 08:49:00
El Guatusi
Hon hade inga loparbanor att trana pa i Gaza och tvingades springa pa stranden. Problemet var, att hon inte var ensam dar: manga av traktens ynglingar tillbringade dagen dar. Nar de upptackte en kvinna som lopte i vattenbrynet blev inte reaktionen glada tillrop, utan grova konsord, forolampningar och t o m stenkastning. Lat oss inte blunda for dessa realiteter som dessvarre ar mycket utbredda i den muslimska varlden.
Inlägg #14: Postat: 2006-01-17 11:43:00
Anna Veeder
El Guatusi, skriver du inga artiklar själv? Jag tycker du verkar ha en ovanligt bred intressesfär och också en något mera mångfacetterad världsuppfattning, för att uttrycka mig kort. Vore kul att veta vad du studerar är det det du gör? i Italien? Det är så trevligt när någon annan svarar Alf.
Inlägg #15: Postat: 2006-01-17 12:52:00
Unto S
Visst har El Gustavi ”en något mera mångfacetterad världsuppfattning” han lyckas alltid att ”förvränga allt som motståndarna skriver”. Något har han väl lärt sig i Italien, Benitos retorik om inte annat.
Inlägg #16: Postat: 2006-01-17 12:55:00
El Guatusi
Tack ska du ha, Anna! Jag skrev ett par artiklar i somras, men dessvarre ar min ekonomiska situation sadan att jag forsoker fa lite betalt de ganger jag lyckats plita ned nagot... Jag forskar i historia vid universitetet i Siena i Italien, och kanner darfor ibland ett "kall" att kabbla emot harinne...aven om jag egentligen inte har tid!
Inlägg #17: Postat: 2006-01-17 12:56:00
El Guatusi
/15 Ha ha, Unto, du ar allt en spjuver!
Laddar...