Vänstern och ayatollornas Iran

Showing page 2 of 2: 1  2
Inlägg #21: Postat: 2006-01-15 19:08:00
El Guatusi
Unto, vi svenskar ska vara MYCKET forsiktiga med moralkakor i amnet judeforfoljelser, da vi faktiskt upptradde skamligt under 2VK, utan att ha ngt som helst att frukta. Jpassen ar en flack pa det svenska samvetet som aldrig gar att tvatta bort.
Inlägg #22: Postat: 2006-01-16 13:57:00
Unto S
Alla har läst om Röda Arméns framfart, deras illgärningar brukar dyka upp vid behov då och då i media. När det gäller amerikanerna har man alltid lärt oss i skolan och genom media att amerikanerna var de riktiga hjältarna. Koreakriget, Vietnamkriget och Afghanistan/Irak har lärt oss någonting helt annat. Men det tycks fortfarande vara så att bombhögerns representanter har svårt att se sanningen. Atombomberna i Hiroshima och Nagasaki anses fortfarande vara ”hjältebomber”.
Inlägg #23: Postat: 2006-01-16 13:59:00
Unto S
Våldtäkt är vanligt i krig. Ryssarna beordrare kvinnorna att ge sig. Amerikanerna köpte sina offer med dollar. Saigon t.ex. var ett enda stort horhus, de lär ha funnits tiotusentals horor som tillfredställde amerikanska soldaters behov. Nu ursäktar sig bombhögern och menar att hororna var frivilliga. Visst, men hur frivilliga? I Vietnam släpptes fler bomber än i hela Andra Världskriget, vi får inte glömma Agent Orange som avlövade skogarna och förgiftade marken.
Inlägg #24: Postat: 2006-01-16 14:00:00
Unto S
Ryssarnas våldtäktsoffer och amerikanernas horor hade samma syfte när dom gav sig, rädda livet på sig själv och sin familj.
Inlägg #25: Postat: 2006-01-16 14:02:00
Unto S
Tant H, en släkting till mig i Tyskland våldtogs av ryssarna. Första gången när hon beordrades till en officer grät hon våldsamt så våldsamt att officeren inte kunde fullborda samlaget. Hon var oskuld. Två gånger vid senare tillfällen var det ingen pardon. Hon fick leva sitt liv barnlös. Men det berodde inte på våldtäkterna. Hon blev kär i en ung tysk dräng och blev med barn. Hon fick inte gifta sig med drängen. Hon släpades av sin far till Berlin och där gjordes en illegal, misslyckad abort.
Inlägg #26: Postat: 2006-01-16 18:15:00
CMO
22/ Verkligen!? I det Sverige jag växte upp i solidariserade sig statsministern Olof Palme med det kommunistiska nordvietnam och jämförde USA med nazisterna. De flesta vietnam-filmer jag sett, Platoon, Full metal jacket, Apocalypse now framställer amerikanerna som allt annat än okomplicerade hjältar. Ingen har, vad jag vet, kallat atombomberna för hjältebomber. Du ljuger och du vet att du ljuger Unto...
Inlägg #27: Postat: 2006-01-16 18:22:00
CMO
24/ Unto i ett nötskal! För att göra sin sjuka poäng måste han låtsas om att offren för Röda Armens våldtäktsbrigader hade ett val att göra. De "gav sig" skriver han. Smaka på det. De kvinnor som nyss fritagits ur tyskarnas koncentrationsläger och utsattes för gängvåldtäkter "gav sig" för att rädda sitt och sin familjs liv. Som om de hade en möjlighet att förhandla...
Inlägg #28: Postat: 2006-01-16 18:25:00
bloggeri
Asch nu kom CMO in i spelet. Men han undanhåller att han sett John Waynes vietnamfilm eller 2000 andra filmer där amerikanarna hjältemodigt vinner 2VK åt de fega och korkade européerna. Därifrån kommer hans världsbild. Att Palmes vitenamkritik stöddes av en majoritet länder i världen ska också bortses från F ö jämförde Palme julbombningarna med sovjets utrotningsläger också. Så han jämförde Nixon/Kissinger med Stalin/Hitler. Helt riktigt.
Inlägg #29: Postat: 2006-01-16 18:27:00
bloggeri
Vad Palme gjorde var att han utgick från hur den lilla vanliga människan drabbades av höga herrarnas krigföring och maktanspråk. I detta avseende är de lika goda kålsupare allihop.
Inlägg #30: Postat: 2006-01-16 18:42:00
CMO
28/Med ingen respekt alls , bloggeri. Mediabilden i Sverige dominerades inte precis av John Wayne-filmer under de senaste decennierna.
Inlägg #31: Postat: 2006-01-16 19:51:00
Unto S
Svar 27. Han tycks hämta sin information från sidorna som börjar med ”En god kommunist är en död kommunist!” Fast på amerikanska. Gud bless Amerika! Eller som Chomsky sa: ”Om man hade tillämpat Nürnbergprinciperna skulle samtliga amerikanska presidenter efter andra världskriget ha hängts”.
Inlägg #32: Postat: 2006-01-16 20:22:00
CMO
31/ Utdrag ur Untos debatthandbok: "när allt annat misslyckas, svamla osammanhängande och gödsla friskt med favoritcitat från Marx och Chomsky"
Inlägg #33: Postat: 2006-01-16 22:55:00
Lars Nilsson
Untos kommentarer - till valfri artikel -leder för eller senare alltid in på ryssarnas goda gärningar under kriget och USA:s, redan då, gigantiska föräderi mot arbetarklassen. Om Iran säger han naturligtvis inte ett ljud. Allt till bloggeris hänförda beundran.
Inlägg #34: Postat: 2006-01-17 02:27:00
CMO
31/ Som jag sagt tidigare är jag motståndare till dödstraff. Ett lämpligare och hårdare, straff för kommunister vore att de tvingas leva ut sina dagar i ett kommunistiskt samhälle. Fast nu får väl bloggeri vatten på sin kvarn eftersom jag förespråkar tortyr av råaste slag.
Inlägg #35: Postat: 2006-01-17 09:02:00
iVoid
>Svar 33: Lol Ryssarnas goda gärningar under 2VK. Om man pratar om hur den enskilde soldaten behandlade civil befolkningen under 2VK så ligger tyskarna och ryssarna på samma låga nivå, medans amerikanerna mestadels höll sig till stöld av egendom.
Inlägg #36: Postat: 2006-01-17 09:03:00
El Guatusi
Unto: Valdtakter i krig har alltid forekommit, men ryssarnas massvaldtakter i Tyskland fortsatte langt efter att kriget avslutats! "Befriarna" rensade DDR pa allt av varde och valdforde sig pa dess kvinnor. I Polen gick det varre: man assisterade passivt nar nazisterna slaktade tiotusentals polacker i Warszawa under upproret 1942; detta trots att en polskattad general Rokossovsky hade befalet over trupperna...
Inlägg #37: Postat: 2006-01-17 09:07:00
El Guatusi
Jag tycker det ar markligt att Unto standigt tar sin tillflykt till halvsanningar och Chomsky-citat, nar Sourze faktiskt ar ett forum for vuxna manniskor, ofta med ett stort intresse for historia och politik. Det leder ju mest till pinsamheter och kalla karar langs ryggen av obehag. Och jag ser inga som helst fordelar i det.
Inlägg #38: Postat: 2006-01-20 16:04:00
Unto S
Så-ja, El Gustavi! I ett sammanhang skrev du att du har ont om pengar och därför inte skriver egna artiklar här på Sourze. Du skrev också att du håller på med någon sorts forskning i historia, samt att du försöker sälja dina alster. Jag förstår att det är svårt, jag menar att sälja. Det finns så många korrumperade författare som överglänser varandra i kampen om vem som är bäst på att förtala Sovjetunionen.
Inlägg #39: Postat: 2006-01-20 16:08:00
Unto S
Du närmar den här eliten t.ex. med ovanstående kommentarer så snart har du kanske möjlighet att tjäna även pengar. Men det blir svårt. - Att bli en forskare som vill komma så nära sanningen som möjligt är utesluten. Det finns ingen som vill betala för forskning som ”smutskastar” kapitalismen. Så-ja, El Gustavi! Du och dina kumpaner får hålla sig till den amerikanska sanningen och försöka hitta på flera ”sanningar” så att folket glömmer kapitalismens härjningar av idag, i Irak, Afghanistan etc.
Inlägg #40: Postat: 2006-01-20 17:08:00
El Guatusi
Unto: Blir man sadar glittrande glad och trevlig av att kalla sig vanster? ;
Showing page 2 of 2: 1  2
Laddar...