"Tack vare tsunamin"

Inlägg #1: Postat: 2006-01-10 18:15:00
Joacim
min formulering är korrekt såsom "tack vare tsunamin". förmodligen ter det sig idiotiskt att formulera sig så men jag menar på att det finns positiva effekter av tsunamin liksom det är ett direkt citat från folke rydén himself.

jag bugar och bockar ödmjukt janne för din kommentar och din reklam!
Inlägg #2: Postat: 2006-01-10 18:30:00
Janne B
Bäste J/ Jag hör till den gamla skolan då sådant här var viktigt.Jag har själv många språkliga brister men försöker lära mig lite varje dag. Men jag blir klart irriterad när de i SVT talar om "tack vare" och sedan skildrar världen olyckor.Tack för artikeln. Om du kollar på Jan Brunnegård så ser du att jag skrivit, diktat i ämnet.
Inlägg #3: Postat: 2006-01-10 18:48:00
Joacim
jag förstår hur du tänker och kan lätt medge att en del av rubriksättningen är effektsökeri dock vill jag inte ta en rubrik från tomma intet såsom jag antar du ansyftar när det gäller svt i plural. jag ska genast kolla vad du har skrivit! tack för tipset!
Inlägg #4: Postat: 2006-01-10 21:19:00
Janne B
Livet är tämligen lustigt. I går anmärkte jag på din rubrik. I dag har jag råkat ut för en rubrikförkortning då jag ska berätta om Göta-Lena. Aldrig får man sitta på sina höga hästar i fred ;-
Inlägg #5: Postat: 2006-01-10 22:06:00
Joacim
förhoppningsvis lär vi oss något av det också janne men personligen tror jag att hybris alltid är av godo.
Laddar...