Kommunism ett felskrivet recept

Inlägg #1: Postat: 2006-01-11 14:21:00
Unto S
”Ett spöke går runt Europa – kommunismens spöke. Alla de gamla Europas makter har slutit sig samman till en helig hetsjakt mot detta spöke, …” Så börjar Kommunistiska Manifestet som skrevs av juden Karl Marx tillsammans med Friedrich Engels år 1848. Sedan dess har den heliga jihad hetsjakten pågått och leds av den amerikanska imperialismen, ibland med framgång Sovjetunionen ibland med motgång Kuba, Venezuela, Bolivia mm. Judinnan Ramona ansluter sig till hetsjakten …
Inlägg #2: Postat: 2006-01-11 17:24:00
Ramona Danlen
Du äla en riktig rolige en du? Att digga kommunism är i mina ögon som att digga en raspig gammal EP-skiva från förr. Vänsterpartiet i Sverige är precis som ALLA andra partier i riktigt demokratiska länder. Maktgalna! Det kvittar vilket parti ,moderater,sossar eller miljöpartiet, de har en sak framför sina ögon, makten.
Inlägg #3: Postat: 2006-01-15 01:17:00
AlfVerner
Jag skulle tänka mig att bli kommunist bara av denna artikel, ety en sådan pretantiös talanglöshet som artikeln avslöjar kan aldrig få bli ett alternativ. Problemen uppstår snarare när recepten INTE följs...
Inlägg #4: Postat: 2006-01-17 02:31:00
CMO
Inget ont om Ramona, men den som är intresserad av att läsa seriösa analyser av marxism och kommunism rekommenderas att besöka Danne Nordlings blogg. Några färska inlägg i ämnet: Länk: danne-nordling.blogspot.com http://danne-nordling.blogspot.com/2006/01/kommunismens-frste-teoretiker-babeuf.html
Laddar...