Älskade lilla flicka

Inlägg #1: Postat: 2006-01-01 12:55:00
Sunny
Å vad jag önskar att hon ville svara : jag har skrivit flera brev genom åren men för henne finns jag inte till. Mamma har väl hitta på en massa lögner: offeciellt var hon ju oskuld när hon gifte sig med sin katolik så hon glömde nog nämna sina 2 första äktenskap o dito barn! Hon lovade att döda mig ifall jag någonsin tog kontakt med dem. Jag o min stora syster vet så mycket om mamma att hon måste ha preparerat de barn hon behöll för talar jag om sanningen så ryker hela henns livslögn.
Inlägg #2: Postat: 2006-01-01 12:59:00
Sunny
Kanske hon vågar svara mig när mamma dör? Tills dess får jag klara mig med min äldre helsyster som jag hittade för 10 år sedan o 5 av pappas barn som jag oxå hittat på 90 talet. Utom lillahalvsystern. Jag har alltid vetat att hon finns man bara därför att jag läst dommen emot pappa: han fick 4 år för 6 år av övergrepp emot henne.
Inlägg #3: Postat: 2006-01-01 13:00:00
Sunny
Vi syskon som har hittat varandra har bara positiva erfarenheter av det men riktigt nära står bara en halvsyster: vi två har nog blivit systrar på riktigt?
Inlägg #4: Postat: 2006-01-01 13:22:00
Elina
Det gör ont att höra vad du har varit med om. MEN, du har gjort mer än vad som faller på din lott. Det är din systers val. Hon har ansvaret, inte längre du. Jag förstår din förtvivlan. Det är viktigt med syskon. Oftast är syskonskap det längsta förhållande vi har, längre än med våra föräldrar eller våra äktenskap eller
Inlägg #5: Postat: 2006-01-01 13:23:00
Elina
eller ens med våra egna barn, skulle jag tillägga.
Inlägg #6: Postat: 2006-01-01 13:32:00
Elina
Ingenting är så outhärligt än avslöjade familjelögner. En del av oss gör vad som hels för att de förblir oavslöjade. Du tycks ha tagit tag på hemligheterna och lögnerna. Du är modig. Och lögnerna följer inte med till nästa generation.
Inlägg #7: Postat: 2006-01-01 21:34:00
Sunny
Elina: Själv har jag skrivit en dagbok till mina barn o barnbarn så att de ska veta ....
Det är ur den jag ibland lagt ut avsnitt här eller på andra ställen.
Laddar...