Avrundning på champagnedebatten

Inlägg #1: Postat: 2005-12-29 11:34:00
stålis
Och det var ingen ansträngning alls. Jag bara googlade på "kvinnlig omskärelse" och "kvinnlig könsstympning"och så poff hade jag uppgifterna bland de tidiga träffarna.
Inlägg #2: Postat: 2005-12-29 11:34:00
stålis
Mina vedersakare kunde gjort sammaledes. Men de orkade inte. De tycker att man kan bara utgå från vad man tror sig veta utan att först kolla om det stämmer medels lite enkel googling för säkerhets skull. Jag byggde enligt den ene av dem min artikel på "lögner" genom att skriva om könsstympningar i Afrika, som enligt den "rättänkande" inte alls var vanliga.
Inlägg #3: Postat: 2005-12-29 11:34:00
stålis
Men det var ju det! Det förekommer i 28 afrikanska länder enligt Rädda Barnen, ni vet, den ökända rasistorganisationen!
Inlägg #4: Postat: 2005-12-29 11:41:00
stålis
Och så uppblåste Jan E., mannen som farbroderligt indignerad talar om för gossen Ruda hur det verkligen ligger till, och ang. civilkurage med ett carlbildtskt "nja" citerar National Encyklopedien. Kommer fram till att jag icke motsvarar definitionen och menar att jag inte riskerar något.
Kanske inte, men åtskilligt mer än han själv, med tanke på att han är en anonym skribent, vilket är feghetens hallmärke.
Inlägg #5: Postat: 2005-12-29 11:43:00
stålis
Nå, det lilla påpekandet fick Jan E. att fly fältet med en uppsyn av "man må säga, mot sådan fräckhet förmår inte ens gudarna något".
Inlägg #6: Postat: 2005-12-29 12:39:00
Thomas L. Aabo
Hoppas du sett att jag kommenterat Jan Es nattmösse-bludder i den tråden.
Laddar...