|
Inlägg #1: Postat: 2005-12-27 00:10:00
|
|
Franklin |
Visserligen är jag själv ganska kritisk till hur Islam fungerar. Det är helt klart att religionen måste reformeras och anpassas efter den tidsålder som är nu med krav på demokrati, mänskliga rättigheter och annat. Men bara för det kan vi inte framställa alla muslimer som ondskefulla självmordsbombare som är ute efter att erövra västerlandet. Med hat och svartvita förklaringsmodeller kommer vi bara att hamna i en återvändsgränd.
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2005-12-27 00:17:00
|
|
Runnymede1215 |
Du utgår från att islam KAN "reformeras". Det är felaktigt, dess försäljningsargument är trots allt att det är den "okorrumperade" religionen.
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2005-12-27 00:19:00
|
|
Runnymede1215 |
Eftersom jag gissar att det är mig du syftar på så vill jag bara förtydliga att muslimer givetvis inte är mer ondskefulla eller dummare än någon annan. Det är deras religion det är fel på.
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2005-12-27 13:25:00
|
|
LazyDog |
Det är i min mening omöjligt att klanka ner på en religion utan att samtidigt fördömda de resterande. Jag kan se att religionen är viktig för många människor men jag är av åsikten att man inte kan behandla frågor annorlunda för att de innehåller religiösa element. Man kan tro på gud, man kan tro på tomten, i båda fallen bör man få samma respekt och samma skyldigheter.
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2005-12-27 18:00:00
|
|
Franklin |
3/Håller med LazyDog. Det går inte att göra den åtskillnad som du försöker ge dig på.
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2005-12-29 01:28:00
|
|
Runnymede1215 |
4. Hej din lata valp. Det är ju trevligt att du har åsikter, men borde inte din skäl för dem vara intressantare? Det tycker i alla fall jag, för din lilla "åsikt" är verkligen fullkomligt häpnadsväckande, kan inte för mitt liv komma på något logiskt resonemang bakom den. Jag kanske är korkad, men förklara!
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2005-12-29 01:30:00
|
|
Runnymede1215 |
4. Puppy, MENAR du faktiskt att du tycker att du MÅSTE respektera en vuxen man som tror på TOMTEN?!! HAHAHAHAHAHA, du är ju roolig!! Du med Franklin! Men ni är säkert jättesnälla, förlåt..
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2005-12-30 12:24:00
|
|
LazyDog |
Kul att du finner mig underhållande. Bra att det finns tid för skratt trots att vi alla snart kommer att förintas av muslimerna. Ja jag menar att vi fortfarande måste ha respekt för en persons rättigheter fast än han tror på tomten. Hur kommer detta sig? Jo jag tror på rättvisa och logik. Förklara för mig en relevant skillnad mellan att tro på gud och att tro på tomten. Både tror på något icke vetenskapligt som talar mot allt sunt förnuft.
|
| |
|
Inlägg #9: Postat: 2005-12-30 12:24:00
|
|
LazyDog |
Att förlöjliga mig som person är lågt tom för att komma från dig oops nu använde jag din taktik, vi små valpar kanske behöver bättre förebilder.
|
| |
|
Inlägg #10: Postat: 2006-01-02 11:00:00
|
|
Runnymede1215 |
8. Lazy. Det var inte en tomtetroendes "rättigheter" du nämnde, därav mitt lilla lyckliga utbrott.
|
| |
|
Inlägg #11: Postat: 2006-01-02 11:03:00
|
|
Runnymede1215 |
8. Lazy. Relevant skillnad guds- resp. tomtetroende? Vem skulle du anställa till ett ansvarsfullt jobb, allt annat lika och du hade och endast dessa två att välja mellan? Använd ditt omdöme.
|
| |
|
Inlägg #12: Postat: 2006-01-02 11:11:00
|
|
Runnymede1215 |
4. Lazy. Varför skulle det vara "omöjligt att klanka ner på en religion utan att samtidigt fördömda de resterande"? Om en religion sägs vara farlig och de övriga harmlösa, bör inte en rationell person undersöka den som sägs vara farlig först för att klargöra om påståendet är korrekt?
|
| |