Avrundning på champagnedebatten

Inlägg #1: Postat: 2005-12-23 23:11:00
Jan E
På vilket sätt kan Ståhlbergs artiklar anses utgöra en personlig risk för honom? Han är väl varken statstjänsteman eller medlem i ett riksdagsparti vad jag vet, eller har av annan anledning anledning att bekymra sig över karriären? Snarare utgör väl artiklarna en naturlig språngbräda till hans ansökan om medlemskap i SD.
Inlägg #2: Postat: 2005-12-23 23:42:00
Solen
Jan E Det är just denna typen av omotiverade ,argumentslösa påhopp som stora delar av den svenska befolkningen vill slippa höra...Kanske Ståhlberg känner sej som en sosse eller folkpartist.Kanske han är en stor hummanist,men är klarsynt ? Typ.
Inlägg #3: Postat: 2005-12-23 23:47:00
Solen
Jan B hypotetisk filurvill kanske framstå som en stor humanist.Men samtidigt ser han i smyg ner på vapenvägrare...Går det ? jaa : Givetvis ! Tycker det är ganska trångsynt att sortera in folk i olika olika ganska extrema fack,för minsta lilla åsikt man har.Ex Grabben har glasögonNörd Spö hela skoltiden.eller blondiner är dumma i huvudet etc etc
Inlägg #4: Postat: 2005-12-23 23:52:00
Jan E
Ståhlberg kallar sig själv "presumtiv SD-väljare" så där högg du i sten.
Inlägg #5: Postat: 2005-12-24 00:03:00
Solen
Tydligen...Fast man kan väl tycka en hel del om invandringen och ändå vara en hummanist.Personligen tror jag inte på att plåga vare sig invandrare eller svenskar.Men vill ändå lägga ner det mesta av invandringen ett tag.
Inlägg #6: Postat: 2005-12-26 16:21:00
stålis
Tack Solen. Du brädar Jan E i klyftighet. Vilket är svårt! ; -
Beträffande svar 5: Bulls eye. Precis så är det! Alltså, sluter jag mig till att även du är humanist. Mer än Besserwisser-Janne. Ja, jag vet inte vad jag skall säga: just nu tycker jag "Solen" är den ende/enda som fattat min mission här. "Solen" låter misstänkt likte "Sunny", men skit samma. Tack för mycket glädjande kommentarer. Kommer att skina som solen hö, hö resten av kvällen.
Inlägg #7: Postat: 2005-12-26 16:28:00
stålis
Janne, som är klyftigt, vet mycket väl att min "presumtiva SD-väljare"-aktighet bygger på jämförelse mellan desperata franska judar som röstar på förmente antisemiten Le Pen i protest mot Chirac & det
övriga franska etablissemangets eviga Vichy-tendenser.
Inlägg #8: Postat: 2005-12-27 00:37:00
stålis
Vad visar Jan E. , som skriver här anonymt, för civilkurage?
Inlägg #9: Postat: 2005-12-27 00:41:00
stålis
För övrigt så är det förmodligen en medveten förvrängning att jag skulle vara intresserad av medlemskap i SD. Jag har talat om att proteströsta på SD, eventuellt, hellre än att fortsätta röstskolka. Det är inte mer omoraliskt än att rösta på vänsterpartiet med dess ambivalenta relation till sitt kommunistiska förflutna. Det är inte mer omoraliskt än att som Churchill alliera sig med Stalin mot Hitler. I extrema tider, så måste demokrater ingå tillfälliga, oheliga allianser.
Inlägg #10: Postat: 2005-12-27 00:42:00
stålis
Jag undrar vad Jan E och gelikar har för känslor för västdemokratierna.
På mig verkar det som att de hatar dem och vill underblåsa en utveckling mot deras undergång.
Inlägg #11: Postat: 2005-12-29 12:36:00
Thomas L. Aabo
Jan E bluddrar som vanligt i nattmössan, visst löper ståhlis en risk, se vad AFA ställer till med för vissa.
Inlägg #12: Postat: 2005-12-29 13:23:00
stålis
Tror du verkligen att AFA skulle ge sig på mig? Skrämmande tanke.
Inlägg #13: Postat: 2005-12-29 13:55:00
Thomas L. Aabo
AFA är så knäppa att de är oförutsägbara.
Laddar...