Avrundning på champagnedebatten

Inlägg #1: Postat: 2005-12-23 16:08:00
Hugo O
Det är som du skriver för svårt att diskutera invandringen på ett balanserat sätt - det är för politiserat, tabubelagt, finns för många heliga kor.
Inlägg #2: Postat: 2005-12-23 16:14:00
Hugo O
Jag tror att regeringens schizofrena invandringspolitik är baserad på vår svenska schizofrena inställning till invandring. Å ena sidan vill vi vara solidariska och hjälpa människor i nöd. Å andra sidan är vi förbannat trötta på invandrare. Så regeringen lovar att vi ska vara solidariska o snällast av alla, o hintar samtidigt med hela handen till MV att ingen jävel ska släppas över bron.
Inlägg #3: Postat: 2005-12-23 16:16:00
Hugo O
Är det då så konstigt att handläggarna på MV får spel och flipprar ur?
Inlägg #4: Postat: 2005-12-23 16:44:00
stålis
Nej, det är min fru som är orolig. För att sova ensam och för diverse andra konsekvenser. Hon är rädd för att jag är för provocerande.
Inlägg #5: Postat: 2005-12-23 18:31:00
Unto S
Ståhlman, hälsa din fru med miljoninkomster att hon inte behöver vara orolig, det är ingen som kommer att angripa dig eller din fru fysiskt. Clowner skrattar man åt, man angriper dom inte. Du ”clownar” och gör dig rolig för oss, dina antagonister, men dina rasistiska medlöpare tar dig på allvar, så fortsätt du och underhåll deras perversa invandrarhat mm.
Inlägg #6: Postat: 2005-12-23 20:08:00
stålis
Tack herr säkerhetsexpert och psykolog.

Jag skall printa ut dina tröstens ord.
När hon frågar vem du är skall jag säga henne sanningen. ;-
Inlägg #7: Postat: 2005-12-23 22:52:00
Friskytten
Hugo. Du är helt på pricken i svar 2 och 3. Väldigt bra beskrivning av kärnan av problemet. Att du har rätt illustreras på många sätt i vårt dagliga liv. Ta bara den enkla saken att den invandringsfanatiska eliten i form av chefredaktörer och högt uppsatta politiker ALDRIG själva bor i invandrartäta områden! Detta schizofrena beteende hos eliten är allmänt känt, men får inte diskuteras i dagsläget. Förfärligt.
Inlägg #8: Postat: 2005-12-23 23:52:00
Solen
Unto är hemskt trångsynt....
Men har man bara rätt åsikter så är det okey att bära sej åt som nån slags åsiktsfacist...Utan folkhyfs...
Inlägg #9: Postat: 2005-12-29 12:31:00
Thomas L. Aabo
Och Unto är den största clownen på Sås - fast han inte fatta det själv.
Laddar...