Avrundning på champagnedebatten

Inlägg #1: Postat: 2005-12-23 11:11:00
stålis
Maria och Josef flydde undan organiserade barnamord som bekant. Till grannlandet Egypten. Men visst - andra tider. Jag är inte fientlig mot asylsökande som ljuger om det inte innefattar barnmisshandel etc., men jag är kritisk mot vår
omöjliga asylpolitik. Bodde jag i Långtbortistan skulle jag antagligen göra allt för att komma därifrån -men inte droga mina barn.
Inlägg #2: Postat: 2005-12-23 11:27:00
Janne B
Du är som bäst när du klart talar om att det är flyktingpolitiken du kritiserar, inte flyktingkollektivet. När det är avklarat kan det absolut inte vara fel att klart säga att vi har mer problem med vissa flyktingsgrupper än andra, samt förtsöka utröna varför.När problemet är noga beskrivet kommer frågan om lämplig åtgärd för dem som redan har uppehållstillstånd.
Inlägg #3: Postat: 2005-12-23 11:31:00
Janne B
Visar det sig då att vi helt enkelt inte klarar av folk från ett visst håll så kan det inte vara fel att vara försiktig med att ge uppehållstillstånd för fler ur denna grupp. Givetvis efter individuell prövning. Jag anser att vi inte kan säga nej till alla somalier, trots att de visat att de har det svårare i Sverige än på en del andra håll. Individuell prövning ger rättssäkerhet. Men har vi den rätta kompetensen och attityden bland handläggarna? Det är denna veckas stora fråga.
Inlägg #4: Postat: 2005-12-24 00:08:00
Solen
Klart att flyktinghandläggarna har gjort bort sig,om dom uppför sej som sadister.
Laddar...