Feta feminister

Inlägg #1: Postat: 2001-07-17 02:08:00
whirl
...vad gäller barbiedockan så e den faktiskt otroligt oproportionerlig....finns inga människor med de måtten i verkligheten...minns inte detaljerna men så e det.....i övrigt...lugna ner dig lite....
Inlägg #2: Postat: 2001-07-17 03:11:00
Anders Linnard
Ibland är man glad att personen
ifråga betalat för att yttra sig.
I det här fallet hade jag varit tacksam om jag hade fått betalt för att läsa också.
Inlägg #3: Postat: 2001-07-17 07:38:00
Martin Karlsson
Frida Berglund har uppenbarligen en snedvriden bild av feminismen. Det har för övrigt majoriteten av sveriges journalister också, vilket grundar sig i en medial förenkling av ett egentligen stort teoretiskt fält. För övrigt är alla feminister jag känner skitsnygga. Inklusive jag själv.
Inlägg #4: Postat: 2001-07-17 08:15:00
suz
klarsynt ? du behöver nog brillor. Jag tror att jag är feminist eller som jag skulle uttrycka det: jag är för jämställdhet. Jag har inte svart hår och lila kläder.Bitterfittor ?? fitta,,ja helt självklart, men bitter ? snarare realist,,realism kommer med åldern,,Jag kanske inte är så färsk å snygg längre men jag är klarsynt,, : jag tycker du ska ta och kamma till dej :
Inlägg #5: Postat: 2001-07-17 08:37:00
Björn Handell
Det här känns som satir. Om artikeln är allvarligt menad finns det för många motargument för att nämnas här. Dock kan jag ju säga att min flickvän är en feministisk, blond och välbyggd kalaspingla.
Inlägg #6: Postat: 2001-07-17 23:11:00
Anna
"Lever de ens i samma verklighet som oss?"

Vilka är oss?

F.ö. vill jag säga att jag kallar mig feminist och har arbetat som modell vilket betyder att jag enligt rådande mallar ser hyggligt bra ut. Så hoppa över dina fördomar om feminsters utseende tack så mycket. Börjar bli riktigt långtråkigt med tjatet om "fula feminster". Dessutom tycker jag det är modigt av tjejer att vara osminkade, orakade och allt annat du skulle kalla "fult" - feminster eller inte.
Inlägg #7: Postat: 2001-07-18 08:25:00
Lina
Det är så synd att vissa människor dömer andra pga utseende... Om jag nu vill färga håret svart och ha lila kläder som för övrigt är helt rätt enligt modet just nu utan att för den delen titulera mig som feminist, ska jag då behöva förklara VARFÖR jag ser ut som jag gör för att vissa människor inte ska uppfatta mig som en bitterfitta? Trist... :
Inlägg #8: Postat: 2001-07-18 22:12:00
gisela
nu har nog dolly parton både kortare ben och större fötter än barbie. sen får man väl vara hur jävla "ful" man vill? varför måste man vara snygg?
Inlägg #9: Postat: 2001-07-18 23:04:00
kee
jag är snygg
Inlägg #10: Postat: 2001-07-19 01:59:00
Erik Norberg
på något sätt verkar det som om du har fått för dig att alla feminister är kvinnor som dessutom är överviktiga...varifrån har du fått en så snedvriden bild? man behöver inte vara överviktig för att vara för jämställdhet, än mindre vara kvinna. god natt.
Inlägg #11: Postat: 2001-07-20 00:00:00
Juanita Zanetti
Du har rätt! Jag har bara väntat på att se det här på Sourze. Men i Argentina är det inte så, jag är nämligen halvargentinare och den andra halvan är persisk, där är det de snygga som slåss för vår kamp. Ciao bella.
Inlägg #12: Postat: 2001-07-21 18:04:00
Stina
Konstinstallation helt klart. Snart dyker det upp en hemsida alt. utställning med innehållet. Otroligt kul! Humor på en jobbig nivå..
Inlägg #13: Postat: 2001-07-21 18:16:00
Teres
Klarsynt?
Ja, det tyckte jag nog när jag läste artikeln "Jag vill inte ha barn" men nu blev jag besviken. Uppenbart att man kan tycka att en person har vettiga åsikter i vissa frågor men om man börjar diskutera annat så inser man att man inte är överens om allt. Jag är inte fet, klär mig inte i svart men jag är feminist!
Laddar...