Champagnen på Migrationsverket

Den här tråden diskuterar artikeln Champagnen på Migrationsverket.
Inlägg #1: Postat: 2005-12-22 11:01:00
Jan E
Du tillför inget med denna artikel. Du säger att du tvingas bilda dig en uppfattning utifrån vad journalister rapporterar. Nämen har du kommit på det alldeles själv?! Hur skulle det annars kunna vara? Man måste väl alltid vara skeptisk till allt journalister gör och värdera utifrån sitt eget omdöme. Men i fallet med tjänstemännen på MV så har vi ju deras egna oredigerade mail att värdera. De ger åtminstone mig en anledning att starkt ifrågasätta deras omdöme. Det borde även du kunna göra.
Inlägg #2: Postat: 2005-12-22 12:30:00
Unto S
Ståhlman! Du fortsätter med dina ensidiga artiklar, med ensidiga åsikter etc. Här nedan ger jag dig tips till en artikel som du kunde belysa från din sida. Du har ju förmågan att uttrycka dig skriftligt mycket bra. Här kommer den Ekstra Bladet:
Inlägg #3: Postat: 2005-12-22 12:36:00
stålis
Massmedierna försöker med hjälp av champagneflaskor och tårtor lägga ut en dimridå runt Svenska Dagbladets avslöjanden om apatibluffar och asylresor. Och det faktum att man själv låtit sig luras tidigare och indirekt även lurat svenska folket.
Inlägg #4: Postat: 2005-12-22 12:37:00
Clam
Nu har det kommit besked om att tjänstemän får gå på MV. Helt naturligt, eftersom det för närvarande inte går att var säker på deras objektivitet, kompetens och omdöme. Men varför är det bara i den här delen av statsapparaten som det fungerar som det ska i vår typ av samhälle?
Inlägg #5: Postat: 2005-12-22 14:05:00
Thomas L. Aabo
Personalen på Migrationsverket verkar vara av rätta virket, skål! för dem.
Tänk dig Fridolin et cohortes arbetandes där - Huh!
Inlägg #6: Postat: 2005-12-22 14:47:00
megaman
Nu är invandringslobbyn igång igen. Det tog inte lång tid det där, trots att de gjorde bort sig grundligt med de apatiska barnen..
Inlägg #7: Postat: 2005-12-22 16:05:00
Jan E
Jag ska delge er lite fakta om den familj som utvisades till Ryssland och som alltså var anledningen till firandet på MV. Jag har talat med Håkan Sandvik som var familjens ombud, jag vet därför att det är sant. Faktauppgifterna är hämtade från en gästkolumn som Håkan Sandvik skrivit på Merit Wagers blogg. Familjen var ovanligt väl intregrerad i Sverige. Alla i familjen pratade utmärkt svenska. De hade också lärt sig ovanligt bra hur det svenska samhället fungerar i alla fall sägs fungera.
Inlägg #8: Postat: 2005-12-22 18:47:00
Anders Klasson
Nog är det "mångkulturellt troende"
Journalisters motoffensiv alltid,men jag tror att dom snarare skapat
förvirring än sympati.
Inlägg #9: Postat: 2005-12-22 20:13:00
stålis
Måste julstöka. Skriver ev. i natt el i morgon.
Inlägg #10: Postat: 2005-12-22 22:46:00
Hugo O
Det är väl inte kontroversiellt att det finns asylsökande som gör allt de nånsin kan för att få stanna i Sverige. Det finns ju svenskar som gör allt de nånsin kan för att komma över pengar, knark, osv.
Inlägg #11: Postat: 2005-12-26 15:04:00
Lena Ulevik
Många flyktingar är desperata, och Migrationsverket kan inte hantera desperata människor. Exvis spektakulära självmordsförsök, då personen skickas över till psykiatrin. Apatiska barn bör kontrolleras, exvis på sjukhus utan föräldrar. Att många asylsökande ljuger el förtiger är högst troligt, det gör desperata människor
Laddar...