Jag vill inte ha barn!

Inlägg #1: Postat: 2001-07-16 16:03:00
Pippi
Det är frivilligt!

Du gör givetvis som du vill med ditt liv, men jag tycker att det känns lite trist att bli betecknad som "fallfrukt" när jag aldrig känt mig lyckligare. Varje ålder har sin charm och tro mig när jag säger att jag också svurit ve och förbannelse över bebisar och deras föräldrar.....men de flesta ändrar sig och inser att livet tog inte slut där, det började!
Inlägg #2: Postat: 2001-07-16 16:28:00
Karin
ÅÅh jag tycker det verkar vara dina kompisar/omgivning som är omogna! Har själv enbart två nära vänner med barn och de beter sig inte alls så där. Kanske är det så att om man själv måste övertyga sig om att barn är vädligt bra dvs man är inte riktigt säker på att man gjorde rätt så blir man så som du beskriver.
Inlägg #3: Postat: 2001-07-16 16:34:00
Daniel
Underbart att det finns fler som kan se till andra saker än att fortplanta sig. Själv är jag övertygad om att det aldrig kommer en dag då jag kan titulera mig Pappa. Och som Karin skriver: det är nog dina vänner som är omogna eller trångsynta/rädda.
Inlägg #4: Postat: 2001-07-16 20:44:00
Lina
Mja, jag förstår att du blir trött om dina vänner tjatar ihjäl dig sådär : Har debatterat din artikel och den kommer väl att publiceras nån gång imorgon, skulle jag tro! :
Inlägg #5: Postat: 2001-07-16 22:49:00
Lena
Fallfrukt vid 20 är kanske övermagat..Jag är hur som helst en kart på 34 och det som slagit mig när diskussionen om barn kommit upp och tro mig, vid 34 har den kommit upp så mycket att det skulle stå vem som helst upp i halsen är det faktum att många skaffar barn för att bekräfta sig själva. Inte av längtan att föra livet vidare som man skulle kunnat tro....nåväl, eftersom jag är en kart trots min ålder så återkommer jag om jag en dag får mer insikt i frågan "varför" :
Inlägg #6: Postat: 2001-07-17 07:50:00
Kånniii
Jag kunde inte sagt det bättre själv. Du är min idol.
Inlägg #7: Postat: 2001-07-19 00:20:00
Chrille
deras barn ÄR det största av mirakel!!
För dom finns inget större, det är väl inte så svårt att förstå. Sedan tror jag at du precis som nästan alla andra kommer till den dag då du vill ha barn. Tror faktiskt att det finns ytters få som verkligen inte vill ha barn förr eller senare. Du låter ung...
Inlägg #8: Postat: 2001-07-19 16:16:00
Lasse Franck
Det är bara att beklaga att du aldrig kommer att få uppleva det största av livets mirakel - för mammorna talar nämligen sanning på den punkten - och få gå genom ett liv som är en dimension fattigare än många andras. Samtidigt hoppas man förstås att du gör just det - för som du själv så insiktsfullt skrev: Du kommer inte att bli någon bra mamma.
Inlägg #9: Postat: 2001-07-19 18:33:00
anne
underbara rader!!! precis så känner jag också, och jag är trettio!!!rutten fallfrukt med andra ord...
Inlägg #10: Postat: 2001-07-19 19:28:00
Larsa Rännar
Trist att du stött på så många "snäva" föräldrar. Jag är pappa till fem barn och jag tycker att det är underbart. Att bli förälder borde vara eller är det största provet på att kunna visa kärlek. Efter att ha vaknat fem ggr varje natt i tre års tid så så älskar man med ett större djup än efter att ha älskat med sin älskade och därefter kunnat sova till tio dan därpå.
Men livet är inte att ha, få eller göra barn. Det är mer
Inlägg #11: Postat: 2001-07-20 08:56:00
Mikael Rosén
Med den promiskuitet som verkar vara förebilden för de flesta av de medverkande här, förstår jag mycket väl varför du inte vill ha barn.
Men allt detta ändrar sig naturligt när du väl skaffat man och barn. Varför kämpa emot naturen? Mvh MR
Inlägg #12: Postat: 2001-07-22 23:26:00
lina
Det ungdomliga upproret är som en fylla: man vet bäst och alla andra är patetiska.
Det på upproret följande mognandet är följaktligen dagen efter: man minns händelser/artiklar man helst vill glömma...
Inlägg #13: Postat: 2001-08-02 09:35:00
Gift dig med mig så slipper jag oroa mig för att kvinann vill ha barn.:
Inlägg #14: Postat: 2001-08-21 18:30:00
Sara B
HÄRLIG artikel...
hoppas att det kan bli socialt accepterat att man ej vill ha barn. jag har proklamerat i flera år att jag aldrig vill skaffa små "mirakel" och fått svaret "du ska se att om några år så...", "när du mognar så..." tillbaka. jag är LESS på det! så..din artikel är så skön att läsa, det finns andra som mig därute!!!
Inlägg #15: Postat: 2001-09-03 19:11:00
Jörgen Karlsson
Det finns en politisk baktanke när Göran Perssons manar kvinnor att föda barn. Till skillnad från USA där varje indvid sparar ihop till sin egna pension har staten generöst nog delat ut pensionspengar till generationer som ej sparat ihop till sin pension. Systemet kommer därför att kollapsa om det inte föds tillräckligt med nya pensionsbetalare.
Inlägg #16: Postat: 2002-09-01 10:19:00
Zeta
Hur kan man ens säga att man inte vill ha barn. Barn är underbara! När och mitt ex flyttade ihop för ett och ett halvt år sen så hade han sitt barn med sig. Och hon är ju det enda man tänker på när man sitter och lider på geografilektionerna i skolan. barnen gör ju så att man ler! Och jag ska definitivt ha ett barn när jag blir äldre. Kanske två och jag har alltid känt mig som moder till Frida men det mesta hon gör, gör mig helt kolugn. Usch att ni ens kan säga att ni inte vill ha barn.
Laddar...