|
Inlägg #1: Postat: 2005-12-21 01:45:00
|
|
CMO |
Denna "nyliberala kommersialisering" av Aftonbladet var tydligen så lyckad att Experssen ännu inte har lyckats återta sin position som den största kvällstidningen. Med andra ord man kan som vanligt utgå ifrån att det är "precis tvärtom" när man läser Lord.
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2005-12-21 08:32:00
|
|
Per W |
Du har fel, men jag ursäktar dig.
Aftonbladet gick om Expressen för jämt tio år sedan 1994-95 främst p g a av bättre TV-bilaga och Söndagstidningen.
Expressen hade redan då börjat med slaskjournalistik t ex den famödsa artikelserien "Kör ut dom" om invandrarproblemet.
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2005-12-21 08:35:00
|
|
Per W |
"Famösa" inte "famdösa" ska det stå. Sedan försökte de göra en seriös Expressen med DNs Berner i spetsen i början på 2000-talet. Det gick inte bra det heller. Men med Otto Sjöberg i spetsen har upplagan stigit. Skitjournalistik lönar sig!
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2005-12-21 08:36:00
|
|
Per W |
Svar 2: Tilläggas kan att AB:s rosa sportbilaga bidrog till framgången. Expressen kopierade detta först 2-3 år senare.
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2005-12-21 08:51:00
|
|
bloggeri |
Typiskt CMO. Säger man att Expressen tappat halva upplagan så måste man också säga att Aftonbladet är dåligt och att kommersialismen och dålig journalistik är bra och lönsam annars är man kommunist. Det snurrar kraftigt i skallen på den grabbe
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2005-12-21 10:17:00
|
|
Eric Jönsson |
5/ ...vilket av en händelse precis motsvarar hur du och dina meningsfränder reagerar på uttalanden som går åt andra hållet...
Ni är sourze egna ideologiska hustomtar , liksom - "aldrig oberoende - alltid tendensiös" ;
Den uppmärksamma noterar att jag just anslöt mig till tomteskaran...
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2005-12-21 14:26:00
|
|
CMO |
2/ Expressens artiklar om svenska folkets attityder till invandringen var INTE slaskjournalistik. Tvärtom var det ett sällsynt modigt och seriöst försök att ta upp saker som annars var tabu i debatten. Tyvärr beslöt sig etablissemanget att skjuta på budbäraren när budskapet var obehagligt.
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2005-12-21 14:29:00
|
|
CMO |
Angående TV bilaga och dylikt kan du ha rätt att detta var avgörande för ABs framgångar men å andra sidan var ju inte det några "anti-kommersiella" grepp av AB.
|
| |
|
Inlägg #9: Postat: 2005-12-21 14:36:00
|
|
CMO |
På senare tid verkar både Expressen och AB alltmer ha börjat ta efter riktigt oseriösa slasktidningar som "News of the world" och liknande. Det är en mycket sorglig utveckling. Se Länk: journalisten.se
|
| |
|
Inlägg #10: Postat: 2005-12-21 15:18:00
|
|
Jan E |
7/ Stämmer i princip. Men med tanke på det samhällsklimat som då rådde vad gäller synen på invandrare så borde tidningen varit försiktigare vid utformningen av just löpsedeln - som bl a ledde till en chefredaktörs avgång. Genom att skicka ut löpet ”Kör ut dom! med de fetaste bokstäverna man hade så gick man för långt och tog inte det ansvar man har som en stor tidning.
|
| |
|
Inlägg #11: Postat: 2005-12-21 16:52:00
|
|
bloggeri |
"I believe in equality for everyone, except reporters and photographers" - Mahatma Gandhi
|
| |
|
Inlägg #12: Postat: 2005-12-21 18:31:00
|
|
bloggeri |
JK Göran Lambertz beslutade på onsdagen att inleda förundersökning för förtal eller grovt förtal mot Expressen. CMO framhärdar säkert i att Expressen står för sanning och rätt. Vad kan han göra annars? Det är ju husorganet för bombhögern.
|
| |
|
Inlägg #13: Postat: 2005-12-21 18:43:00
|
|
CMO |
Hur ska jag kunna framhärda i att Expressen står för sanning och rätt när jag inte ens framför något sådant? Att den en gång i tiden gjort det är en annan sak, det har vi ju Roger Lords ord på. Menar bloggeri att Lorden talar osant, eller hemska tanke att även han tillhör bombhögern?
|
| |
|
Inlägg #14: Postat: 2005-12-21 21:33:00
|
|
AlfVerner |
0>Detta är alldeles korrekt. Fick en genomgång av övergången på Aftonbladet direkt av Göran Skytte, där tidningen genom bilagor flyttade från "tidningsbranchen" till "nöjesbranchen". Det finns inget annat mål än att sälja lösnummer. Att Expressen inte har kommit ifatt Aftonbladet är också korrekt.
|
| |
|
Inlägg #15: Postat: 2005-12-21 21:36:00
|
|
AlfVerner |
Ni kan med enkelhet och utan kostnad studera tidningarnas nätupplagor, för att inte tala om löpsedlarnas konstruktioner - det kan inte sägas bättre. Man DRIVER fördumningen och när jag skriver att Linda Rosing är Aftonbladets ideologiska ledstjärna, så är det tyvärr inget skämt.
|
| |
|
Inlägg #16: Postat: 2005-12-21 21:40:00
|
|
AlfVerner |
Vad det gäller Otto Sjöberg, så hörde jag en intervju med honom och konstaterar bara att människan är en idiot. å andra sidan tycks detta vara en aktiv substans i dagens ledarskap, inklusive Lars-Erik Pettersson Skandia m.fl.
|
| |
|
Inlägg #17: Postat: 2005-12-21 21:59:00
|
|
CMO |
14/Där ser man! AlfVerner behövs om sanningen ska fram....
|
| |
|
Inlägg #18: Postat: 2005-12-21 22:13:00
|
|
AlfVerner |
Utvecklingen personifieras av Aftonbladets f.d. chefredaktör Rolf Alsing och hans oändlige fjant till son Adam Alsing...Överhuvudtaget har samhället vandrat från en bred, förankrad och ideologisk hållning, till "yta" och form. Det är det som är själva nyliberailsmen, som i sin tur kommer att polarisera politiken mot reformer/repression. Vill man se vilken fas vi är på väg in i, så titta på Liza Minellis Cabaret.
|
| |
|
Inlägg #19: Postat: 2005-12-21 22:18:00
|
|
AlfVerner |
...för övrigt är jag oändligt nöjd med att Persbrandt drar idioten Sjöberg hela vägen in i rättssalen. Öppenvården har gått för långt och det är absolut på tiden att någon sätter i klackarna.
|
| |
|
Inlägg #20: Postat: 2005-12-22 08:41:00
|
|
AlfVerner |
Kvällspressens kräldjursbeteende är ingen enskildhet, utan ett systemskifte. Här lämnar migrationsverket sina bidrag Länk: aftonbladet.se Vi pratar NYLIBERALISM mina vänner. Life is a cabaret, money money money money, money money money money, money money money money
|
| |