Inlägg #1: Postat: 2001-07-16 15:23:00
|
Snarke |
ZZZZZZZZZZzzzzzzzzzzzzzz
|
|
Inlägg #2: Postat: 2001-07-16 16:12:00
|
Karin Lingmerth |
Marcus! Din artikel skulle ha vunnit på att kortas ner en hel del. Din poäng går fram ändå :- Det är oxå lite synd att du inte tar upp mer om det här med string och smink på unga tjejer - alternativt stryker det helt. Det har inte så mkt med det andra att göra tycker jag, mest pga att barn idag trots allt ändå inte köper sina egna kläder - det är deras föräldrar som gör det. Och DÄR har vi det verkligt sjuka i det här, men det bara touchar du utan att uttrycka vad du tycker om det.
|
|
Inlägg #3: Postat: 2001-07-16 17:15:00
|
Marie |
Dra inte alla över samma kamm - det vinner ingen på....
|
|
Inlägg #4: Postat: 2001-07-16 21:44:00
|
Doktor Knark |
Hur är det med knarket då? Numera börjar ju alla unga att knarka också. Det var bättre förr, det håller jag med om. Då var det bara gammal hederlig syra, numera gå ju alla på sådan där förhatlig crack. Nä, det knarkades mycket bättre förr, tycker jag.
Detta inlägg är inte att tas på allvar. Doktor Knark finns inte egentligen.
|
|
Inlägg #5: Postat: 2001-07-17 00:58:00
|
Krille |
Något som upprör mig mer än ungdomen är slappheten hos dagens föräldrar. Och när det kommer till kritan är det ju i hemmet ett barn formas. Jag har passerat en mängd olika jobb och sett mammor och pappor allt mer skita i hur ens unge beter sig, till och med mittt framför dem. En del med åsikten att man inte ska lägga sig i för mycket eller att just deras söta unge är felfri. andra bara tappar greppet.
|
|
Inlägg #6: Postat: 2001-07-17 01:24:00
|
Tompan |
Vilken artikel!!! Så full av fördomar : Som sagt, du har visst modsen, raggarna... de knullade runt bra. Skillnaden var att då fanns det inte AIDS. Nu finns det, och är plötsligt farligt att knulla med vem som helst. Men det gör vi inte, heller. Och jag säger en sak till: EU-toppmötet i GBG? Ungdomarna var verkligen politiskt intresserade!
Så, hur tror du föräldrarna är? Skyll inte på oss ungdomar, det är du, som suttit och tittat på, varför inte vara en samhällsomstörtare än klaga här...?
|
|
Inlägg #7: Postat: 2001-07-17 11:38:00
|
Elisabeth |
Jag tycker att texten var rolig!
|
|
Inlägg #8: Postat: 2001-07-17 11:39:00
|
Frida Berglund |
Makalöst bra! Jag har sagt det förut och jag säger det igen läs: skriver Du har en underbar stil. Fortsätt! Ignorera de mindre uppskattande och inbecilla inläggen från övriga som bemödat sig att kommentera din text.
|
|
Inlägg #9: Postat: 2001-07-17 15:04:00
|
Eleonor |
Kan hålla med om vissa saker, bl.a. att det är sjukt att 11-åringar har mobiler& bär stringtrosor. Men påståendet att "dagens ungdom är ointresserade av samhällsfrågor & politik" är fel. Jag är 17 år & dessa frågor intresserar mig mycket. Samtidigt finns det vuxna som överhuvudtaget inte är intresserade av politik.Alla människor har olika intressen & det får man acceptera. Alltsedan antiken har man klagat på "dagens ungdom" så du är inte den första som är bestört över hur dessa "djur" beter sig.
|
|
Inlägg #10: Postat: 2001-07-18 09:42:00
|
Lina |
Helt klart skoj : Gillar ironi, speciellt självironi... Lite lång kanske, men själva idén och språket är kul! :
|
|
Inlägg #11: Postat: 2001-07-20 11:31:00
|
magnus 16 år |
skyll inte bara på ungdomarna och föräldrarna!!
det storföretagen som skapat detta samhälle och det här är följden av att dom vill tjäna pengar på varenda liten individ. du säger att ungdomen inte bryr sig om politik, det är kanske ömsesidigt. när jag började i skolan var allt bra, det fanns böcker, lärare, lokaler coh bra skolmat. det var då. jag gick ut 9:an i våras och då var allt tvärtom.
men det jag egentligen ville säga är:
SKYLL INTE BARA Å UNGDOMARNA!
|
|
Inlägg #12: Postat: 2001-07-20 23:40:00
|
Carina |
Jag bara undrar.
Har du glömt hur det var att vara ung?
Med alla nya generationer kommer nya tider. Och i alla tider har det funnits äldre som klagat på ungdomar. När du var ung fanns där säkert hur många äldre som helst som beklagade sig över dig och påstod att det var bättre förr.
Du borde förstå att det är samhället och företagsamheten som styr upp barnen. Ericsson och Nokia är väldigt glada när 11åringar har mobil.
Carina
|
|
Inlägg #13: Postat: 2001-07-21 14:25:00
|
Veronica, 15 år |
Usch, bara för att du är stenålders och efter vår tid. Se där, vi ungdommar har ingen större respekt till de äldre. Det håller jag med om. Ja, vi sitter mest inne, förutom när vi festar hela nätterna. Vi svär och går på. Men det är så det är att vara ung i dagens samhälle.
/ Veronica
|
|
Inlägg #14: Postat: 2001-07-27 19:33:00
|
Danne |
om det är ironi är du rolig. om det är allvar är du dum i huvudet. har du aldrig funderat på varför ungdomar pratar för hudnratals kronor i mobiler eller har stringtrosor?
|
|
Inlägg #15: Postat: 2001-07-30 13:51:00
|
Spermaharen |
Så mkt sövande och lättköpt 90-talsironi á la Henrik Schyffert har jag sällan läst...
|
|
Inlägg #16: Postat: 2001-07-31 17:21:00
|
emma |
"Artikelförfattaren tillhör den ironiska generationen." har jag sett ett antal gånger när jag läst igenom kommentarerna. Gud, det är ju så uppenbart..trodde jag. Imponerande att du lyckats lura så många, Marcus, jag kan bara skratta när jag ser hur du upprör folk.
|
|
Inlägg #17: Postat: 2001-07-31 23:09:00
|
H.L. Sattarvandi |
DU SKOJAR! Det knullades mer när vi var små, eller minst lika mycket. Va fan, om du höll på med pail kids kort så kan du inte vara äldre än 28, du låter för fan som en 70 årig oskuld. Men jag vet at du bara är efter de där 10000 kr, därför så kan jag inte tro att du är så här på riktigt. ;-
|
|
Inlägg #18: Postat: 2001-07-31 23:18:00
|
Juanita Zanetti |
hahaha, du är lika rolig som vanligt. Rolig artikel men kanske lite väl lång.
Ciao bello.
|
|
Inlägg #19: Postat: 2001-08-17 09:09:00
|
Björn |
Jag kan inte förstå att ingen förstår ironin i texten. Den är ju nästan övertydlig! Jättebra skrivet måste jag ändå säga!!
|
|
Inlägg #20: Postat: 2004-01-19 14:49:00
|
amanda |
hoppas du är ironisk, annars är du totalt iq befriad.
|
|