|
Inlägg #1: Postat: 2005-12-20 08:57:00
|
|
Anna Drangel |
Dorian: Du verkar ha missförstått mig totalt. Jag har inget emot folk som byter partner ofta. Eller har trekanter, fyrkanter, femkanter, åttahörningar... Jag har heller inga åsikter när det gäller hur man har sex eller med vilka.
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2005-12-20 08:59:00
|
|
Anna Drangel |
Men om man har en älskare/älskarinna bakom ryggen på någon som man medvetet lurar tycker inte jag det är fair! När man sårar en annans självkänsla. Detta gäller även homosexuella par... Pratar vi helt om varandra eller...?
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2005-12-20 10:18:00
|
|
Janne B |
1 Nu blev jag nog lite besviken på dig Anna D.
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2005-12-20 14:56:00
|
|
Dorian_ertymexx |
Anna, i 1 nämnde du verkligen alla fördomar om oss. Vi byter sällan partners så värst ofta. Det är förstås individuellt, men de flesta jag pratat med har RELATIONER med många. Vi är polygama, inte swingers. En del är lika trogna inom en triad som andra är inom sina par. Och gruppsex är på intet sätt något vanligt bara för att vi älskar fler. Jag har aldrig ens provat trekant.
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2005-12-20 14:58:00
|
|
Dorian_ertymexx |
Återigen: Vi har ingen bakom ryggen! Inte ens den märkliga tösen du nämnde i artikeln gjorde ju något bakom ryggen på sin pojkvän!Det var ju det du reagerade på - att hon frågade, och INTE gick bakom ryggen på honom. Du tolkade en situation som kunde tolkats på många olika andra sätt. Visst, alla trivs inte i polygami, men man har valet att INTE vara tillsammans med någon som är polygam också. Han hade kunnat göra slut, eller bara säga nej. Eller hur?
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2006-01-01 21:57:00
|
|
Sunny |
Anna svar 2 När du skriver om att gå bakom ryggen på sin/a partner/s håller jag helt med dig!
Det skulle jag aldrig ens överväga. Är man öppen med hur man vill leva så får ju den tilltänkte partnern fundera ifall han /hon tänker i liknande banor. För mig får alla leva på sitt sätt men för mig är det viktigt att de jag lever med delar min syn på samlivet för annars tror jag inte att relationen håller livet ut?
|
| |