Är fusket i Metall stoppat?

Inlägg #1: Postat: 2005-12-18 17:11:00
Janne B
Citat:Ett fackförbund skall kunna hjälpa medlemmen att få rätt mot a-kassan om den har fattat fel beslut./ Slut på citat från artikeln. Ja det är ju detta som är den sjuka punkten då fack och akassa så vävts samman. Som socialarbetare försökta jag många ggr hjälpa mina klienter med konflikter med A-kassan, men aldrig att jag fick eldunderstöd av facket.
Inlägg #2: Postat: 2005-12-20 06:11:00
peter_
Bra Steno. Det understryker återigen hur viktigt det är att vi får vädra ut i maktens boningar i nästa val. Jag blir så förbannat trött på hur enkelt makthavare oftast får komma undan i vårt land. Massmedia tror att de skriver det som folk vill läsa. Jag tvivlar. Och folk glömmer. Hur kunde förresten SKOPs och Sifos väljarundersökning ge så olika resultat? Sitter det sossar på direktörsstolarna i SKOP?
Inlägg #3: Postat: 2005-12-20 09:34:00
Solen
Ett till avslöjande om Metall !!!
Fackavgiften består av en A-kasse del samt en medlemsdel...Metall svarar inte eller låtsas medvetet missförstå en när man frågar om det är möjligt att bara vara medlem ,men utan att vara med i a-kassedelen ! Pensionärer ex har ju ingen nytta av att betala in till a-kassan,men behöver medlemsskapet för att få ut på försäkringarna.Fast sånna frågor gillar inte Metall.
Laddar...