Universitet - förvaring av arbetslösa

Inlägg #1: Postat: 2005-12-16 20:30:00
yvonnebjorklund
Jag har själv läst på LomVux, för att komma in på en utbildning där jag saknade vissa ämnen, inte för att jag var lat på gymnasiet. Anledningen var att jag ändrat val av yrke. Dock håller jag med dig Lars N om att KomVux idag missbrukas av många, vilket så fallet inte borde vara. Lägg krutet på att få gymnasieleverna införstådda med vikten av att klara av sina tre år där, för att sträva uppåt direkt efter.
Inlägg #2: Postat: 2005-12-16 20:34:00
yvonnebjorklund
Vidare vill jag säga att ibland är det för enkelt att klara studierna på KomVux, talar av egen erfarenhet. Det är precis som om lärarna har andra krav på vuxna elever än på tonåringarna, som måste uppmärksammas i ett tidigt stadie, innan det går utför och de slöar till och bara lever loppan. Det kan de göra när de känner till KomVux och vet att där finns en "trygg förvaring" ett par år till, innan man "måste" bli vuxen och ska ta sitt eget ansvar.
Inlägg #3: Postat: 2005-12-16 20:38:00
yvonnebjorklund
Ytterligade kommentar: "curlingföräldrarna/hotellmammorna" lär inte sina barn att ta ansvar för sig själva och sin framtid. Om man lär sig det tidigt, tar lärdom av andras råd och erfarenheter, kan man tidigt komma in på rätt bana. Med det vill jag säga att man lär känna sig själv och vet vad som krävs av mig för att klara mig utanför föräldrarnas hem.
Inlägg #4: Postat: 2005-12-16 20:39:00
yvonnebjorklund
Visst ska man ta ansvar för sig själv, men regeringen måste också ta sitt ansvar för att landet går framåt och inte bakåt, som det gör idag. Tyvärr känns det eftersom regeringen inte uppmuntrar de utbildade att stanna kvar i landet. De förlorar stora kunskaper, som gynnar andra länder där möjligheterna är fler och lönen högre.
Inlägg #5: Postat: 2005-12-16 20:45:00
Leif-Arne
4 Nu är inte migration direkt av ondo, oavsett riktning. Kompetens strömmar i båda riktningarna. En större gemensam arbetsmarknad är till fördel för alla.
Inlägg #6: Postat: 2005-12-16 21:10:00
Sunny
Svar 3 Min inneboende lättja har räddat mig ifrån alla försök till curling o mina ungar är synnerligen kapabla.De är desutom praktiskt begåvade o kan hjälpa mig med sånt.
Inlägg #7: Postat: 2005-12-16 21:11:00
Sunny
L-A Men visst är det så.
Laddar...