Inlägg #1: Postat: 2005-12-16 23:31:00
|
Janne B |
Ju fler som är inblandade ju större risk för smittspridning, en självklarhet. Tro inte att du vet tillräckligt mycket om 3-4 partners vanor. / Sedan är det ju inte uteslutet med befruktning då man har flera partners under något dygn. Barn har rätt till båda sin föräldrar enligt min ytterst välgrundade mening."Alla inblandade" ska inte i flockar gå och ta prover på klinik för faderskapsfastställande...
|
|
Inlägg #2: Postat: 2005-12-17 08:55:00
|
Annika Lundgren |
Svar 1, JB: Ja, med din s k ytterst välgrundade mening som socionom om att barn har rätt till båda sina föräldrar ligger nog en stark grogrund till de perversa saker som utspelas i samhället idag. Det ska ta mig f-a-a-n finnas någon vett och sans för vad barn ska behöva utstå i påtvingade umgängen med en förälder för att socionomerna ska få sina "välgrundade meningar" uppfyllda.
|
|
Inlägg #3: Postat: 2005-12-17 09:25:00
|
Janne B |
Annika/ Jag tycker att du är lite oklar. Har alla barn rätt att till faderns namn eller inte? Umgängesfrågan är en annan sak men sannerligen inte lätthanterlig. God morgon!
|
|
Inlägg #4: Postat: 2005-12-18 00:24:00
|
Sunny |
Janne: Det är väl ingen människa som avlar barn vid gruppsex????
På de klubbar som finns för Swingers parternbyta till ex är kondom obligatoriskt. Hört om säker sex?Självklart ska ens barn veta vem som är deras pappa!!!!Men man behöver inte avla barn hela livet: Min ynsta födde jag vid 25 men hade inga planer att sluta ha ett sexkliv då.
|
|
Inlägg #5: Postat: 2005-12-18 11:32:00
|
Janne B |
4 Jasså, inte det? Vill du lägga din hand på ditt hjärta och intyga detta. Inga barn avlas vid gruppsex och liknande! Säkraste sex som finns är inom ett troget par, gifta eller inte. Kondomer som är en tiondels mm tjocka är inte säker sex.Men till viss hjälp. Abortklinikerna skulle stå tomma om det fanns enkel säker sex.
|
|
Inlägg #6: Postat: 2005-12-18 15:16:00
|
Sunny |
Jag vet inte riktigt om jag törs chockera dig men visst finns det så gott som säker sex nuförtiden.
Min egen metod var p-piller emot gaviditet samt Kondom emot smittaAllts både ock! Jag förstår själv inte varför det begås så många aborter i Sverige: det borde kunna tas ner till ett minimum! Vid väldtäkt o fylleslag kanske man inte är skyddad.
|
|
Inlägg #7: Postat: 2005-12-18 16:52:00
|
Janne B |
Jag vet exakt hur man kan ta ner aborterna till ett minimum.Lämpligt ämne för en artikel på nyår./ Jag minns hur man 1970 talet skulle installera kondom-automater i tvättstugorna. Det gjordes många revyskämt på det temat.Men på restauranger sattes de in. Om de är kvar vet jag ej.
|
|
Inlägg #8: Postat: 2005-12-18 19:21:00
|
Sunny |
Minns att de fanns på husväggarna överallt på Söder?
Själv har jag alltid köpt mina på apoteket.
Den där presidenten du vet som sade att aborter bör vara lagliga,säkra o sällsynta har min sympati. Men helt säkra är inte ens pillerna: bara 98 någonting. Har man ont i magen t ex diare kan de passera för fort. Kräks man o glömmer det kan man ha fått upp dem. Så människan har alltid fått göra sig av med oönskade barn antingen de gjort abort eller satt ut dem i skogen.
|
|
Inlägg #9: Postat: 2005-12-18 19:26:00
|
Sunny |
Änglamakorskor är en lite modernare variant.Våldtäkt inom äktenskapet är betydligt vanligare än folk tror o vanligare var det för 60-70 talet när kvinnorna inte såg någon möjlighte till skillsmässa utan fick stanna kvar. Jag arbetade ihop med en kvinna född på 20 talet o alla henns 4 graviditeter var reultat av makens våldtäkter. 2 gånger lyckades hon peta ut fostren själv men fick 2 barn. Jag förstår att hon inte stod särsklit nära dem.
|
|
Inlägg #10: Postat: 2005-12-18 19:35:00
|
Sunny |
Men för att återgå till gruppsex på de s.k swingerklubbarna där par möter par verkar det mest vara medelålders som agerar? Folk mellan 40-60 någonstans där barnen redan är vuxna. Många har ju oxå bara samlag med sin partner men i ett stort rum med andra par.
Småbarnsföräldrarna har nog inte ork eller lust till sådant?Unga par är ofta romantiska. De som idkar gruppsex som jag känner är alla tämligen mogna människor som vill variera sitt sexliv.
|
|
Inlägg #11: Postat: 2005-12-18 21:01:00
|
Janne B |
De här ormgroparna verkar vara en förgård till Helvetet, även om jag inte tror på ett sådant i boktstavlig mening. Jag har som kurator träffat på folk som kommit därifrån som nervvrak, människospillror.
|
|
Inlägg #12: Postat: 2005-12-18 21:06:00
|
Janne B |
Från webben: Den bittraste stridsfrågan är abort. 1973 beslöt HD att förbud mot abort strider mot grundlagen. Abortstriden i USA är en källa till ständig förvåning i länder som Sverige, där man sympatiserar med president Clinton som sagt att aborter bör vara lagliga, säkra - och sällsynta/ JB
|
|
Inlägg #13: Postat: 2005-12-18 23:33:00
|
Sunny |
Tack Janne: Clinton vardet: Jag glömmer alltmera namn.
Jag undrar lite över de du träffat för under mina år som strippa träffade jag säkert hundratals par stippade på swingerklubbar oxå o alla där verkade väldigt nöjda.
Så är jag med i en debattlista om swingers o de är oxå väldigt nöjda: Gruppsex är nog det enda jag aldrig hört någon som deltagit i aldrig klagat på??
|
|
Inlägg #14: Postat: 2005-12-18 23:36:00
|
Sunny |
Svårt att förstå att man kan bli nervvrak där: de klubbar jag sett har haft en lugn o kravfri miljö. Det verkade så mysigt att jag testade själv en gång med en manlig vän o en vän till honom.Det var fint: ett skönt minne,men inte min grej helt enkelt.
|
|
Inlägg #15: Postat: 2005-12-18 23:42:00
|
Sunny |
Jag vill vara helt fokuserad på min partner: flera personer i rummet stör helt enkelt min fokusering.
Åt andra hållet har jag varit med ett par gånger: Någon nära kvinnlig kompis som har en pojkvän som är trevlig o juste men absolut vill testa 2 kvinnor i sängen.Samma sak: Inte riktigt min grej. Men jag kan förstå ifall andra gillar det. Särskilt uppskattade tycks de där klubbarna vara för medelålders par som varit gifta länge med varandra o börjar få tråkigt i sänge
|
|
Inlägg #16: Postat: 2005-12-18 23:46:00
|
Sunny |
Det rullade bussar ifrån landsorten till Stockholm år efter år med dessa par som hemma måste leva oantastligt ,inte ville svika varandra men ville ha sexuell förnyelse. O hos Madame Kerstin sen!! S-M. Det var samma sak där. Hon har den nog kvar ännu men jag har inte haft kontakt några år nu så de kan ha stängt eller flyttat! Som sagt: det där är inte mina grejer men jobbar man i porrbranchen lär man ju känna dem .
|
|