Sjunger någon bättre än Carola?

Inlägg #1: Postat: 2005-12-16 19:34:00
Leif-Arne
Som du säger JE Carola försörjer sig, nog rätt bra, på sin röst. Jag kan inte ha någon åsikt om det. Jag håller dessutom med dig vad gäller Carolas röst, tekniskt briljant men intetsägande. Hittade en CD på tappen idag, Monica Z lost tapes, gamla New York inspelningar, det är en röst i min smak. Huga vad det svänger.
Inlägg #2: Postat: 2005-12-16 19:41:00
Janne B
Alla synpunkter, kommentarer är välkomna. Jag har ännu inte moopol på sanningen ;-
Inlägg #3: Postat: 2005-12-16 20:36:00
Leif-Arne
2 Ibland har man det bara så bra, sitter här och hoppar mellan Sourze och en sida som Ume U har för distansstudier i kinesiska. Har jort mig en Irish Coffe. Mums för Måns. Resten av familjen tittar på något fånigt på TV så jag får vara ifred.
Sedan skall jag lyssna på lite riktig Julstämmning; Juloratoriet i en inspelning med mäster Erik Eriksson och Drottningholmm. En mästare möter en mästare. Släng dig i väggen Carola.
Inlägg #4: Postat: 2005-12-16 21:03:00
Sunny
Jan E Visst får hon. Men jag tycker att det är oetiskt att vifta med bibeln i ena handen o hylla Mammon med den andra. Men det står ju bara för mig. Alla gör sin bedömning av rätt eller fel.
Inlägg #5: Postat: 2005-12-16 21:06:00
Sunny
L-A Nej Carolas musik har ju aldrig varit min utom när hon sjunger en del av Lina Sandell: där är hennes version min favorit.Blott en dag.....
Inlägg #6: Postat: 2005-12-16 21:36:00
Jan E
Leif-Arne: Skönt med nån som fattar! Även om det kanske är lite orättvist att jämföra olika gengrer så där. Själv har jag tagit en bamse G&T. Kan vidare berätta att jag var ute hos antroposoferna i Järna för 5-6 år sen vid jultid och fick höra Erik E och Drottningholms Barockensamble med kör framföra juloratoriet. Så vackert att jag blir gråtfärdig när jag tänker på det! Och i en passande miljö.
Inlägg #7: Postat: 2005-12-16 22:40:00
Janne B
Jan E / Grattis till den upplevelsen. Jag hade rätt mycket Walldorfkontakter på 1970 talet. De är sinnliga men lite vidskepliga, subjektivt sett. Juloratoriet med EE i den miljön....min varma hälsning.
Inlägg #8: Postat: 2005-12-17 19:42:00
Leif-Arne
7-6, Jan i likhet med Janne skulle jag vilja ha hört mäster Erik live, jag får nöja mig med honom på CD. Jag har annars en del med Antroposofer att göra, sitter i styret för en Waldorfskola samt är idéellt ombud för Ekobanken. Trots att jag har en bakgrund som är kommersiell så är det inspirerande att arbeta med olika projekt som inte i grunden har kommersiella motiv. Kraften när människor går samman för att åstadkomma något tillsammans, helt friviligt, är imponerande.
Inlägg #9: Postat: 2005-12-17 22:13:00
Janne B
9 L A /I början på 1970 talet så var jag med om att bygga upp Mariagården i Kassjö utanför Umeå.Mitt updrag var att representera kommunen då elevbostäder etc skulle byggas i stiftelseform. Jag har väl plocket lite russin ur deras kaka men jag sysslar inte med stjärntydning etc.
Inlägg #10: Postat: 2005-12-17 23:12:00
Leif-Arne
9 Astrologer har jag ännu inte träffat på inom W. Däremot höll jag ihop med en dam som försörjde sig på slikt i yngre år. Det jag upplevt är väl mer att man vårdar det muntliga berättandet, och att i detta ingår vissa myter etc. bla. Parcifalmyten.
Laddar...