Mauricio Rojas om ny Brå-rapport

Showing page 2 of 2: 1  2
Inlägg #21: Postat: 2005-12-16 14:30:00
Jan E
forts. Det vore förresten kul om du kunde skriva en artikel om invandring där även positiva faktorer med mångkultur finns med – och då menar jag inte bara nya former av snabbmat o. dyl. Ta det som en utmaning.
Inlägg #22: Postat: 2005-12-16 15:21:00
CMO
Kul ide Jan E! Sen kan Roger Lord skriva en USA-positiv artikel, Hamas-Johannes kan skriva en artikel som entydigt fördömer terrorism, Steno en kritisk artikel om svenska fackföreningar och AlfVerner kan skriva om de goda sidorna hos Göran Persson och Skandiadirektörerna och Unto S kan skriva om de förtrycket i kommunistländerna.
Inlägg #23: Postat: 2005-12-16 15:34:00
Sunny
CMO En underbart rolig ide!!!!!!
Inlägg #24: Postat: 2005-12-16 15:49:00
Janne B
Tänk er, hemska tanke, att jag skulle skriva en kritisk artikel om kristna Carola...Nej, det går inte att tänka. Absolut inte i juletid!
Inlägg #25: Postat: 2005-12-16 16:00:00
CMO
24/ Du kunde ju skriva en kyllning till "KK" obs jag syftar ej på kn-ll kompis. ;-
Inlägg #26: Postat: 2005-12-16 16:03:00
bloggeri
Svar 22/ Och som den stora höjdpunkten kunde CMO för en gång skull skriva en egen artikel i stället för att klandra andras ständgt och jämt. Då skulle han få se på f-n. Nagelfaras! Torteras! Nej, inte det sista. Det gillar han ju.
Inlägg #27: Postat: 2005-12-16 16:13:00
CMO
Har du slutat tafsa på små barn bloggeri?
Inlägg #28: Postat: 2005-12-16 16:47:00
Janne B
25/ det skulle jag lätt kunna göra. Inom den väldiga Katolska Kyrkan finns givetvis mycket att berömma både i nutid och tidigare.Mina tre döttrar har haft kontakt med KK på olika sätt. 26-åringen är åter i Peru för att studera Kyrkans arbete bland den fattiga urbefolkningen.Så jag får inte se henne till Helgen./Men givetvis måste jag av ärlighetsskäl avrunda med många kritiska synpunkter.
Inlägg #29: Postat: 2005-12-16 18:33:00
Janne B
24/ Nu har det kommit in en Carola-artikel. Så jag har redan fått ett mail där någon åtar sig att undersöka min psykiska status..
Inlägg #30: Postat: 2005-12-16 19:12:00
Jan E
Hallå stålis: Anders Goebbels Klasson har startat en ny tråd i Caroline Perssons artikel. Kan inte du gå in och kommentera? Det vore intressant att läsa. Allvarligt.
Inlägg #31: Postat: 2005-12-16 19:23:00
Calle Z
Jan E. Varför skall stålis kommentera vad Klasson skriver? Du själva då? Du som så "vederhäftigt" slog fast att Ghasieimani stavningen? visste vad han talade om när han skrev om apatiska barn. Läs dagens SvD där vårdpersonalen äntligen talar ut. Är din "vederhäftiga" åsikt den samma idag?
Inlägg #32: Postat: 2005-12-16 19:35:00
Jan E
Vad stålis tycker i frågan är för mig synnerligen intressant och det har egentligen inte du med att göra. Jo, jag har läst svenskan idag och jag säger att det bästa för alla - även för dig - är att avvakta utredningen, även om jag förstår att just du är urkåt på att redan nu ta ställning. Beträffande den person du försöker namnge så förstår jag inte vad du pratar om.
Inlägg #33: Postat: 2005-12-16 19:35:00
Calle Z
Den första kommentaren i denna tråd av steno. Den förvånar mig. Han blir dyster och vill ha en viss nivå som anstår en debatt!? Vem skall bestämma nivån då? Steno själva kanske? Men vad som anstår steno det kanske inte anstår en annan? Det är en farlig väg att vilja gå. Skall det vara en fri debatt så skall alla åsikter få göra sig hörda. Det finns många åsikter som har gjort/gör mig dyster men aldrig någonsin att jag skulle vilja förbjuda någon att få framföra sin åsikt.
Inlägg #34: Postat: 2005-12-16 19:48:00
Calle Z
Jan E. Jag har lika mycket med detta att göra som du har. Du uppmanar stålis att svara Klasson. Med vilken rätt då? Det är väl upp till stålis att välja var han vill svara eller ej?
Inlägg #35: Postat: 2005-12-16 19:56:00
Calle Z
Nu så skall vi alltså avvakta utredningen? Nu gäller inga "vederhäftiga" åsikter längre? Jag menar en text skriven av Ghasieimani fortfarande osäker på stavningen där han skrev om de apatiska flyktingbarnen här på Sourze. I en kommentar till hans text så slog du "vederhäftigt" fast att han visste vad han talade om. Men ok låt oss avvakta utredningen. Barn lider och pinas men låt oss avvakta utredningen.
Inlägg #36: Postat: 2005-12-16 20:11:00
Calle Z
Jag är enligt dig urkåt på att redan nu ta ställning. Jag skall svara dig ärligt här och nu. Dock så väljer jag att bortse ifrån ditt försmädliga ord "urkåt". Ja jag vill att sanningen skall fram! Jag vill inte avvakta någon utredning gjord av några avdankade politiker. Jag vill barnens bästa. Jag väljer helt att bortse ifrån mina politiska/personliga åsikter idenna frågan. I denna frågan så vill jag kort och gott barnens bästa.
Inlägg #37: Postat: 2005-12-16 21:04:00
Calle Z
Till stålis. Ursäkta om jag lade mig i en sak som jag kanske inte hade med att göra? Men jag stör mig på hycklare typ Jan "låt oss avvakta utredningen" E. Dessa hycklare som i ena stunden slår fast en "vederhäftig" åsikt för att i nästa stunden låtsas ovetande.
Inlägg #38: Postat: 2005-12-19 09:48:00
Jan E
Calle Z: Du pratar så mycket skit så att hälften kunde räcka. Det enda jag sagt är att Ghasemiani resonerar vederhäftigt om apatiska barn. Och det tycker jag fortfarande. Han resonerar nämligen som min fru som jobbat med asylsökande med psykiska problem i många år. Varken han eller jag har förnekat att det inte kan förekomma enstaka övergrepp på barn. Det förändrar ingenting i sakfrågan som handlar om hur asylsökande med barn behandlas av myndigheterna i det här landet.
Inlägg #39: Postat: 2005-12-19 09:49:00
Jan E
forts. Ghasemiani jobbar i en organisation som heter ”Barnen först” som är en politiskt och religiöst obunden organisation för att stärka barns rättigheter. Och en sån person vill du misstänkliggöra för att inte sätta barns välbefinnande i första rummet! Du däremot, du låtsas vara barnens vän och du vill göra det extrema till regel helt enkelt för att det passar dina syften.
Inlägg #40: Postat: 2005-12-19 09:49:00
Jan E
forts. Dessutom är det så att utredningen om misstänkta övergrepp på barn görs av polisen och inte av ”avdankade politiker”. Otroligt korkad kommentar!
Showing page 2 of 2: 1  2
Laddar...