|
Inlägg #1: Postat: 2005-12-15 11:21:00
|
|
stålis |
I Frankrike och Grekland tillåter väl dubbelmoralen att manliga politiker har älskarinnor. Det anses bevis på att de är riktiga män. Och inom engelsk aristokrati var det väl förr också tillåtet. P g a konvenans-äktenskap.
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2005-12-15 11:24:00
|
|
stålis |
Och så har vi Bill Clinton och John F
Kennedy. Det är lite kittlande tillåtet med deras otrohet. Och alla bad boys i filmbranschen etc. Kanske det har med alfa-hannens rätt att göra. Och att undantag från regeln inte hotar samhället. Det var därför konstnärer förr tilläts vara "bohemer".
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2005-12-15 11:25:00
|
|
stålis |
Men det där du berättade om var klart osmakligt. Lite romersk orgie.
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2005-12-15 16:28:00
|
|
Anna Drangel |
Hej Stålis, tänk att vi kunde enas i en så stor fråga... Tack för uppmuntrande ord! Det där med alfahannens rättigheter är intressant. Kanske ngt att forska vidare i...
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2005-12-15 18:37:00
|
|
Sunny |
Stålis: kanske det är därför att jag o mina partners aldrig kört med dubbelmoral som våra förhållanden funkar när så många omkring oss krachar?
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2005-12-19 22:55:00
|
|
Dorian_ertymexx |
Ursäkta en polygam mans inlägg här... Men jag är vare sig konstnär, politiker eller aristokrat. Jag är en utbränd före detta lärare på väg in i ett nytt yrke. Och jag lever med en flickvän som har andra partners. Att ALLA inte kan leva polygamt betyder inte att ALLA polygama ska behöva ta att bli nedrackade på, tack. Jag håller med Sunny, ovan. Vi sitter inte och ojjar oss över otrohet, dubbelmoral, fylleflirtar eller liknande. Ärlighet, rakhet och kommunikation.
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2005-12-20 02:04:00
|
|
Dorian_ertymexx |
Anna, det är en stor fråga, men i rakt motsatt riktning. Du verkar vara fast övertygad om att det är kåta machomän som samlar på kvinnor. Det är lika många kvinnor som män som är polygama. Och i motsats till det arma paret du såg är de flesta mycket överens och genomtänkta. Dra inte alla över en kam, är du rar!
|
| |