Inlägg #1: Postat: 2005-12-15 09:38:00
|
bloggeri |
Så kom rapporten och den visar sig innehålla MISSTANKAR om brott. Snuten hittar kokain i Rinkeby, aha, tänker snuten och Stålis och Rojas - sydamerikaner på gång! Så syr man in sydamerikanerna, inga bevis, men registrerade som MISSTÄNKTA blir de. Och hamnar i statistik. Och rassarna får vatten på kvarnen. Skrämmande!
|
|
Inlägg #2: Postat: 2005-12-15 09:40:00
|
bloggeri |
Men rapporten visar också att inget har förändrats. Fler invandrare än svenskar åker fast, men vissa brott, stöld ex. klaras 90 INTE UPP. Vi vet ingenting om vem som utfört dessa. Men då snuten har fokus på invandrarna kan man MISSTÄNKA att dessa ouppklarade brott begås av svenska vitskallar.
|
|
Inlägg #3: Postat: 2005-12-15 10:40:00
|
stålis |
Enligt Steno får tydligen får bara Rojas och Sarnecki ha åsikter om invandrarbrottslighet.
Vad är det för syn på fri debatt? Skall du tala om vad jag och andra får och inte får skriva? I så fall har jag också rätt att kritisera dig när du lägger till egna synpunkter i dina artiklar, som avviker från t ex en statlig rapport om pensioner el. arbetsrätt. Knäppt.
|
|
Inlägg #4: Postat: 2005-12-15 10:42:00
|
stålis |
Svar 1 och 2. Vad vill du bevisa med dina VERSALER? Att du är smartare än Rojas och Brå-forskarna.
|
|
Inlägg #5: Postat: 2005-12-15 11:40:00
|
stålis |
P.S. Jag menar bara att det är en fullkomlig orimlighet att man inte skall få göra en personlig reflektion i anslutning till en statlig rapport.
Men det anser Steno just i det här fallet, vilket han rimligtvis inte kan anse annars. Med andra ord ansluter sig Steno till de som vill kväsa en fri debatt om invandringen. Föga hedrande för honom.
|
|
Inlägg #6: Postat: 2005-12-15 12:11:00
|
steno |
Du får skriva vad du vill och ta skit eller beröm för det..Men om du vill berömma Rojas i en artikel för att han redovisar en kontroversiell rapport tycker jag du ska hålla dig till vad han skrev
|
|
Inlägg #7: Postat: 2005-12-15 14:12:00
|
stålis |
Svar 6. Ja, du har sagt det redan, det var onödigt att upprepa. Men det är fint - då vet vi din ståndpunkt. Hoppas du lever som du lär. Jag kommer att kolla dina skriverier i framtiden. Lita på det.
|
|
Inlägg #8: Postat: 2005-12-15 15:36:00
|
Janne B |
Stålis. Hoppas att din usla morgon övergår i en harmonisk kväll.Du behöver inte kolla Steno. Vi är några hundra andra som med nöje läsar Stenos inlägg. Må så väl.
|
|
Inlägg #9: Postat: 2005-12-15 15:39:00
|
Janne B |
Dessa morgonrader av Stålis anknöt jag till nyss: Dagen efter och det är inte julklockor jag hör, men samlar mig ändå till ett slags svar. / Vi har alla en dålig dag ibland.
|
|
Inlägg #10: Postat: 2005-12-15 15:51:00
|
bloggeri |
Stålis och alla andra! BRÅ:s rapport visar att den grupp som misstänks mer än andra grupper att begå brott är den grupp som inte går genom gymansieskolan, en majoritet i den gruppen är svenskar. Alltså är svenskar, enligt Stålis, särskilt brottsbenägna, tre ggr över "vanliga" invandrargrupper. Därtill kommer att invandrartjejer nästan aldrig misstänks för brott och aldrig om dom kommer från Iran och Libanon. Sug på den karamellen!
|
|
Inlägg #11: Postat: 2005-12-15 23:39:00
|
stålis |
Svar 8. Det där var inget intelligent svar Janne. Min kompletterande hypotes jag skrev så ordagrant hade betraktas som helt legitim i vilket annat sammanhang som helst och betraktas även i detta av någorlunda vettiga människor. Och jag kommer lovar jag att slå ned på Steno när han inte lever som lär. Efter hans oförskämda angrepp, så är jag i min fulla mänskliga därtill.
|
|
Inlägg #12: Postat: 2005-12-15 23:41:00
|
stålis |
Vidare är det synnerligen ointelligent att se min hypotes som mer "invandrarfientlig" antar att det är vad Steno avser med sitt sippa "skrämmande", eftersom den går stick i stäv med Rojas påstående om kulturarvet som en brottsgenererande faktor.
|
|
Inlägg #13: Postat: 2005-12-15 23:43:00
|
stålis |
Om vi som i fallet forna Sovjet får hit ca 20 procent kriminella som poserar som flyktingar, vilket inte alls är omöjligt, även om jag inte tror att så är fallet, så borde det snarare motverka åsikten att "vanliga" invandrare är mer brottsbenägna. Är det ingen som fattar det? T o m Unto har ju skrivit om sådana asylsökande!
|
|
Inlägg #14: Postat: 2005-12-15 23:46:00
|
stålis |
Men en viktig detalj om flytkingbegreppet: hur kan det komma sig att en del flyktingar åker tillbaka till landet man flytt från på semester? Judiska flyktingar åkte inte tillbaka och semestrade i
Nazityskland. Ryska avhoppare semestrade inte i Sovjet.
|
|
Inlägg #15: Postat: 2005-12-16 00:34:00
|
stålis |
P.S. Upprördhetsrelaterade utelämnanden av ord gör jag mig skyldig till märker jag, men det är bra hjärngympa för läsarna.
|
|
Inlägg #16: Postat: 2005-12-16 10:42:00
|
Janne B |
15 Problemet bäste stålis är, att ju mer upprörd man är ju sämre skriver man. Man utelämnar inte bara ord utan även tankar.Lätt att förväxla fiender och vänner osv.
|
|