|
Inlägg #1: Postat: 2005-12-12 12:56:00
|
|
Janne B |
Jag tycker nästan hela regeringen är väl dolda talanger. Jag kunde nog namnet på varenda minister i både Palmes regering och Fälldins första regering.För de var väl kända för annat innan de blev ministrar. Men varje ny utnämning av Göran P är nästan anonyma människor.Är det så jättesvårt att hitta kandidater med egen identitet??I helgen klev socialministern fram och jag blev nästan överraskad. Va var det hon?
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2005-12-12 13:50:00
|
|
Anna Drangel |
Ramona: Vilket är värst? Att inte känna till katastrofen alls, eller att känna till den och inte handla? Där har du ungefär Perssons o Freivalds utgångspunkter. Det går inte att komma ifrån att Persson är högst ansvarig i detta sammanhang. Detta var en riktig landskris och han gjorde inget.
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2005-12-12 13:51:00
|
|
Anna Drangel |
Under första presskonferensen efter annandag jul syntes Dahlgren, Danielsson o Persson i rutan. Och dom sjabblade bort sig TOTALT!
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2005-12-12 15:41:00
|
|
Janne B |
KU-förhöret har gått i repris i SVT stor del av dagen. Åter visade det sig att redan 07 på morgonen kom ett TT telegram om att en guvenör där nere beordrat utrymning av flera provinser där nere. Någa lägre tjänstemän fattade genast vad det handlade om, att 10.000 tals svenskar var i yttersta fara osv.
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2005-12-12 15:42:00
|
|
Janne B |
MEN inga chefer fanns till hands att rapportera till enligt regelboken. Samt de vågade inte ringa chefer och ministrar i hemmet. När de närmaste cheferna dök upp verkade dessa helt ointresserade . De ställde inga uppföljande frågor. De sökte ingen information som överste Pellnäs uttryckte saken.Pellnäs verkade rätt skakad över den mentaliteten.
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2005-12-12 15:44:00
|
|
Janne B |
På några håll trodde man i flera timmar att Rädningsverket dragit igång. Medan Verkat satt och väntade på klarsignal, efter en utskällning. / Sjukvårdsansvariga sa ifrån att de inte brydde sig om svenskar i utlandet./ Tidigare har jag hört hur några frivilliga vårdteam hindrades att åka iväg osv.
|
| |